mboost-dp1

Skrivebeskyttelse, som Windows nægter at fjerne

Gå til bund
Gravatar #1 - vangshardt
11. sep. 2007 11:23
Hej Alle

Jeg er netop kommet hjem fra ferie, og når jeg prøver at åbne en specifik mappe med filer, vil windows ikke afspille filerne. Mediaplayer siger; Windows Media Player kan ikke få adgang til filen. Filen kan være i brug, du har muligvis ikke adgang til den computer, som filen ligger på, eller proxyindstillingerne er forkerte.

Jeg er den eneste bruger på computeren.

Selve mappen er skrivebeskyttet ifølge windows og når jeg prøver at fjrene skrivebeskyttelsen, siger windows; adgang nægtet.

Selve filerne i mappen er ikke skriveveskyttede, men kan ikke ændres på (fx zippes), og de hedder nu .mpeg og ikkw .wmp som de plejede.

Nogen, der har ideer til hjælp?

På forhånd tak
Gravatar #2 - trylleklovn
11. sep. 2007 11:25
Scan for virus.
Gravatar #3 - illishar
11. sep. 2007 12:22
Tjek evt. rettighederne på mappen. Jeg har oplevet at man som admin ikke har ret til at ændre i mappen (selvom man selv har oprettet den.) Tilgengæld kan du nok tildele dig selv de manglede rettigheder igen.

Derudover er et virus- og spyware-tjek da ikke af vejen. (Men at foreslå det, er lidt ligesom bare at sige: Dit Windows er fucked. Format c: ... Det er for nemt ;)
Gravatar #4 - xeenn
11. sep. 2007 13:14
Prøv evt http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Den plejer at kunne løse en del af den slags problemer
Gravatar #5 - siliankaas
11. sep. 2007 13:49
#1 & #4 jeg kan også kun udtale mig positivt om unlocker
Gravatar #6 - protoz
11. sep. 2007 19:14
Ye unlocker er også en fast bestandel i min windows installation.
Kan sagtens anbefalde det som #4 gør
Gravatar #7 - Mort
11. sep. 2007 19:36
Mapper i Windows er altid markeret som skrivebeskyttet, det er bare en af Windows' små særheder.
Gravatar #8 - vangshardt
11. sep. 2007 21:22
Hey alle, tak for hjælpen, men unlocker virker desværre ikke. Den siger bare, at dewr ikke er noget at unlocke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login