mboost-dp1
Slette/ændre hosts i Win7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Min storebrors computer har haft noget malware der har ændret hans hosts fil. Den blokere nu for (næsten) samtlige google adresser, nogle yahoo adresser og bing. Jeg har prøvet næsten samtlige metoder jeg kender, til at ændre ellet slette den uden nogen form for success.
- Notesblok med admin rettigheder
- HostsXpert
- CMD (Ved at ændre attrib.)
- Fejlsikret tilstand (Både med GUI og CMD)
- Med den "skjulte" administrator bruger
I samtlige tilfælde får jeg "adgang nægtet" eller tilsvarende, og kunne godt tænke mig nogle muligheder, som jeg så kan tage med ud og prøve næste gang.
Nogen som har nogle ideer?
- Notesblok med admin rettigheder
- HostsXpert
- CMD (Ved at ændre attrib.)
- Fejlsikret tilstand (Både med GUI og CMD)
- Med den "skjulte" administrator bruger
I samtlige tilfælde får jeg "adgang nægtet" eller tilsvarende, og kunne godt tænke mig nogle muligheder, som jeg så kan tage med ud og prøve næste gang.
Nogen som har nogle ideer?
m910q (2) skrev:Gå ind og ændre rettighederne til filen. Man kan gå ind og tage rettigheder som en normal administrator ikke har adgang til.
Egenskaber for filen -> Security tab -> Advanced -> Owner
I det at jeg har absolut intet reel kendskab til W7, da jeg selv sidder med XP, kan det så også gøres på system filer som hosts er?
Bllets (3) skrev:m910q (2) skrev:Gå ind og ændre rettighederne til filen. Man kan gå ind og tage rettigheder som en normal administrator ikke har adgang til.
Egenskaber for filen -> Security tab -> Advanced -> Owner
I det at jeg har absolut intet reel kendskab til W7, da jeg selv sidder med XP, kan det så også gøres på system filer som hosts er?
Tror jeg, ellers så lav en ubuntu live cd og gør det derfra. Så burde der ikke være noget problem.
m910q (5) skrev:Dog er HOSTS ikke en af dem som standard. Men nu ved jeg ikke hvad malwaren har gjort ved den...
Er der mulighed for at finde ud af det?
Jeg har forresten også prøvet at gendanne tidligere versioner af filen, men det virkede skam heller ikke.
Tror jeg, ellers så lav en ubuntu live cd og gør det derfra. Så burde der ikke være noget problem.
Så tilgå filen fra Ubuntu og slet den der?
Nu skriver du burde, hvis det nu ikke virker, så er den vidst helt galt?
Har selv haft stor fornøjelse af "Unlocker" ( http://www.emptyloop.com/unlocker/ ) til at dræbe de programmer der har lås på en fil.
Alle i kloge folk, nu hvor i alligevel er igang med hosts filen, så kan jeg vel godt slippe afsted med at indsparke et par små simple spørgsmål:
1) Kan jeg include en anden fil (en ekstra hosts-fil) i hosts filen?
2) Hvilket program har ansvaret for at læse hosts filen, på et *nix system?
BurningShadow (11) skrev:#1
Jeg ved ikke om det er nyttigt, men her er muligvis en løsning
Den har jeg desværre prøvet, den "løsning" fandt jeg dog med yahoo søgemaskinen (Som imo. er elendig).
Jeg skal nok få prøvet
- Ubuntu Live CD
- Unlocker
- Rettigheder
Næste gang jeg kommer til computeren. =)
Takker! +150 point til jer alle.
BurningShadow (10) skrev:
Jeg er i tvivl om du mener på Windows eller *nix, men mener du skal over i LMHOSTS-filen for at kunne bruge include-halløj. Se her dette link.
Jeg mener *nix.
Men svaret var alligevel lidt brugbart, for hvis MS har fundet det nødvendigt at lave en ekstra (lm)hosts fil, må det være fordi den "gamle" ikke understøtter det de skal bruge.
Jeg mener *nix.
Men svaret var alligevel lidt brugbart, for hvis MS har fundet det nødvendigt at lave en ekstra (lm)hosts fil, må det være fordi den "gamle" ikke understøtter det de skal bruge.
Har du sørget for så vidt det er muligt at fjerne alle spor af vira før du begyndte at "lege" med host-filen?
Hvis vira stadig ligger i systemet, så er der god chance for at den ændre host-filen tilbage så snart du har rettet i den.. Og så er det lidt lige meget at prøve at rette op på filen...
Hvis vira stadig ligger i systemet, så er der god chance for at den ændre host-filen tilbage så snart du har rettet i den.. Og så er det lidt lige meget at prøve at rette op på filen...
Chewy (15) skrev:Har du sørget for så vidt det er muligt at fjerne alle spor af vira før du begyndte at "lege" med host-filen?
Selvfølgelig.
Scannede med MSE og så ESET online scanner bagefter, ESET fandt noget som blev ordnet. Det gjorde dog ingen forskel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.