mboost-dp1

Spg. ang. PS3 region dvd.

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
11. jul. 2008 14:26
Hej.
Jeg vil købe nogle film over Amazon, hvor der står at de kun kan afspilles på Region 1 Dvd. Har en PS3 det, der er købt i Dk?

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - m_abs
11. jul. 2008 14:57
Nej, det har den ikke.

DVD afspillere i europa er region 2, så det er PS3'en også.

Mange afspillere kan gøres kode fri, så de kan afspille DVD-film fra hele verden, men såvidt jeg ved kan PS3en ikke.
Gravatar #3 - lolage
11. jul. 2008 15:53
Troede bare all PS3 region koder var ens (At den kunne afspille alle)? Hvorfor skulle den gøres "dårligere" her i Dk ?..

Og hvad jeg kan huske har jeg læst på et forum at en købte film i Kina og afspillede på PS3.. Lyder det rigtigt ?...
Gravatar #4 - nielsbuus
11. jul. 2008 16:11
Nu skal jeg lige opklare nogle ting.

Når vi snakker regionskodning, så skal vi lige skelne.

DVD er opdelt i 6 regioner. Region 1 er USA, Region 2 er Europa, Mellemøsten og Sydafrika. Så er der en region til Kina, en til Sydøstasien, en til Latinamerika og Australien, og så en til resten af verden.

Nåå ja, så er der også region 7, den er reserveret til månen...

Disse koder kan p.t. IKKE omgåes på PlayStation 3. Din PlayStation 3 er begrænset til Region 2. Ligesom amerikanske PlayStation 3'ere er begrænset til Region 1.
En filmudgiver kan dog vælge at udgive sine dvd-film som Regionsfri. Der findes også dvd-kopieringsprogrammer som kan kopiere en film og samtidig fjerne regionslåsen så den spiller i hele verden.

Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

Den næste slags regionskodning er Blu-Ray kodning. Blu-Ray kodning gælder KUN for FILM udgivet på Blu-Ray. Så selvom der også udgives PS3 spil på Blu-Ray Disc, så er der ikke Blu-Ray kodning på dem.

Blu-Ray er opdelt i 3 regioner.
Region A som er hele Amerika og Sydøstasien.
Region B som er hele Europa, Mellemøsten, Afrika og Australien.
og Region C som er resten af verden.

Din PlayStation 3 er låst til Region B.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Blu-ray_regions...

En del filmselskaber bruger dog ikke muligheden for regionslåsning af filmene og udgiver dem som Regionfri så de spiller over alt. Det kan tænkes at personen på det forum har købt sin film på en regionsfri Blu-Ray. Det kan også tænkes at han har købt en piratfilm, da der cirkulerer enorme mængder kopifilm på det kinesiske marked og disse er regionsfri.

Til sidst er der PlayStation 3 spil... Disse er IKKE regionskodet. Du kan derfor godt importere spil fra Japan eller USA og spille dem i Danmark hvis du vil.
Gravatar #5 - jeldtoft
11. jul. 2008 16:20
Men PS3 spillene er ikke regionslåste :D
Gravatar #6 - lolage
12. jul. 2008 10:02
Du skriver min PS3 er regionsbegrænset TIL Region 2.. Kan jeg så både ha' Region 1 og 2 dvd'er afspillet på den? Men så alt op efter 2 ikke muligt... Er det sån? Eller er det KUN Region 2 ?
Gravatar #7 - Norrah
12. jul. 2008 10:07
#6 kun R2.

Jeg kan anbefale dig at køre det på din pc, og så sende det til tv'et.

Anskaf dig efterfølgende programmet AnyDVD.
Det gør at du kan køre alt på din pc.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login