mboost-dp1

SSD gennem vridemaskinen

Gå til bund
Gravatar #1 - cjoey
21. mar. 2011 15:20
Jeg har fået en Intel 510 series SSD disk som jeg skal skrive en artikel om. I artiklen skal der selvfølgelige være en sammenligning med en alm. disk og en ældre SSD.

Hvad er jeres foretrukne programmer til at teste disk I/O, udover almindelig brug?
Gravatar #2 - gentox
21. mar. 2011 15:30
#1 Vær lidt forsigtig med testprogrammer, for det er medvirkende til at gøre din SSD langsommere.
Specielt hvis den laver mange rewrites.
Hver celle der bliver overskrevet, bliver lige lidt langsommere for hver gang.

Men ellers er en SSD en lækker ting, er feks ret glad for at Photoshop CS5 starter op på under 3 sekunder, på min SSD.

Edit: Burde selvfølgelig have læst at det er en du SKAL anmelde, så er det jo ikke dit problem længere ;)

Du kan jo eventuelt se på hvad Tomshardware har brugt af værktøjer.
Gravatar #3 - cjoey
21. mar. 2011 18:58
Tak for det, disken kører også fantastisk på min pc. Det ser ud til at CrystalDiskMark er "the way go" når man skal teste :-)

Damn, den er hurtig!
Gravatar #4 - terracide
21. mar. 2011 19:24
#3:
I'm never going back to HD again...SSD FTW...
Gravatar #5 - Sanity
21. mar. 2011 21:02
Nu hvor SSD nørderne er på banen, kan man da få en anbefaling af en bedst til prisen SSD?
Gravatar #6 - Mort
22. mar. 2011 06:49
Der er stor forskel på forbrugsmønsteret på en harddisk.

Til operationer såsom database søgninger, vil søgetiden på disken være meget relevant, da der ofte er mange opslag i sekundet og læsningerne er af begrænset størrelse.

Til videoredigering eller spil er det skrive og læsetiderne som er de mest interessante, da der bliver skrevet og læst i store blokke ad gangen.

Derfor kommer det an på hvad det er du skal bruge disken til, når du skal finde ud af hvilke test metoder du skal bruge.

Husk også at 510 serien kører SATA3, så du skal have en SATA3 controller for at lave en ordentlig test af disken - SATA2 har ikke båndbredde nok til at udnytte disken fuldt ud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login