mboost-dp1

Stofa flere computer med dd-wrt firmware

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
12. feb. 2008 21:36
Jeg har en trådløs router med DD-WRT firmware på som skal bruges til at forbinde 2 computer til nettet gennem stofa.

Mit problem er at jeg kan kun være online med 1 computer af gangen.

Jeg skal have min router til at logge på stofa's modem så det fra stofa ser ud som om der kun er 1 computer på.

Hvordan er det nu lige jeg får det til at virke?

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/index.php
Gravatar #2 - buch
13. feb. 2008 22:35
Come on, mit problem er der da lidt prestige i at løse ;)
Gravatar #3 - hgul
13. feb. 2008 22:50
Så lad gå da.

Den bedste løsning er vist at skifte ISP :-P
Gravatar #4 - kimx
14. feb. 2008 00:13
Hvilken protokol bruger du til at tilslutte til modemmet.
Gravatar #5 - buch
14. feb. 2008 00:32
Jeg bruger et ethernet kabel til at forbinde routeren med modemet hvis det er det du mener?

Ellers må du gerne uddybe dit spørgsmål.
Gravatar #6 - buch
14. feb. 2008 01:05
Har fundet ud af at stofa har noget der hedder "always on" det har jeg aktiveret vender lige tilbage hvis det ikke løser problemet.
Gravatar #7 - kimx
14. feb. 2008 08:53
Som standart burde dit stofa modem ikke kunne se andet end den router du har sat til den, og derfor ikke være i stand til at skælne mellem den ene og den anden pc, og heller ikke kunne se om der 1 eller flere pc'er der er tilsluttet internetet.

Jeg kender ikke noget til stofa, men nogle udbydere kræver at logger på med pppoe eller lignende, http://en.wikipedia.org/wiki/Pppoe , men hvis du bare skal sætte stikket i, får at få adgang til internettet så har det ikke noget med det at gøre.

Da gik på din forbindelse første gang skulle du så registrerer en mac addresse, hvis du skulle det så er du nok nød til at ændre denne registrering til den mac addresse din router har.
Gravatar #8 - reefermadness2
18. feb. 2008 09:52
Da jeg havde stofa, blev jeg nød til at få routeren til at spoofe MAC adressen så stofa's modem troede at routeren var min PC.. ved ikke om det kunne løse problemet
Gravatar #9 - buch
18. feb. 2008 12:11
Det er det man kalder always on hos stofa nu, jeg har ikke haft tid til at teste det, men satser på at det løser problemet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login