mboost-dp1

Summering i Excel

Gå til bund
Gravatar #1 - helsinghof
12. dec. 2007 13:15
Hejsa
Har et excel ark hvor jeg vil summere nogle kolloner. Problemet er at den funktion der er i kollonen, returnerer både tal, tekstværdier samt #N/A! fejlen. Hvordan kan jeg lave en summering på sådan en kollone hvor der er #N/A! fejl i? tallene ser nogenlunde således ud:
A B C
#N/A
4
#N/A
=SUM(A1:A6) <--- den virker så ikke

Håber der er nogen der kan hjælpe, det er en latterlig lille ting!
Gravatar #3 - helsinghof
12. dec. 2007 21:05
HEYHOO!
Det sidste link er perfekt - 1000 tak!! =D
Gravatar #4 - Jaakko
15. dec. 2007 10:22
Omend du har fået et svar, så lige en kommentar, hvis man generelt vil undgå at få "#N/A", "#VALUE!" eller andre fejlmeddelser i sine regneark (det ser jo ikke "pænt ud).

Formlen virker sådan at den først undersøger om beregningen giver en fejlmeddelse (ISERROR), herefter vil den hvis dette er tilfældet blot returnere en tom celle (""). Returneres ikke fejl viser cellen resultatet af formlen.

Prøv i dit eksempel at ændre din formel i celle A4 og A6 (ikke A7!) til nedenstående. "DIN FORMEL" der skal skrives to gange er præcist det der står i din formel i forvejen (uden "=" først). Cellen bliver nu ikke til "#N/A", men blot blank.

=IF(ISERROR(DIN FORMEL);"";DIN FORMEL)

Din sum vil nu også fremkomme uden brug af formlen i A7=SUMIF(A1: A6,"<>#N/A"), som også ville kunne have løst dit problem. Som linket fra Dj Morfar henviser til.
Gravatar #5 - helsinghof
17. dec. 2007 09:05
Hey, tak for alle svarene...

både dem i #2 og #4 er kanon gode.

Jaakko, den er rigtig god den formel du gav mig, det afhjalp lige et helt andet problem også...
Ville godt nok gerne lære noget mere excel!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login