mboost-dp1
Synkronosering af mapper (win xp)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har al min musik rippet til min stationære PC og jeg har det "backet up" på min eksterne disk.
I dag rippede jeg det nye Artillery album og det nyeste Exodus album. Efter det var rippet kopierede jeg det fra min stationære og over på den eksterne disk.
Er det ikke muligt at de to mapper synkroniseres? Musik-mappen på min interne disk (C: drevet) skal være den primære, som musik-mappen på den anden disk (den eksterne) kopierer ændringer fra.
Jeg har googlet én gang og ikke fundet noget.
Mappe-synkronisering er jo ikke noget nyt, jeg har bare aldrig brugt det.
I dag rippede jeg det nye Artillery album og det nyeste Exodus album. Efter det var rippet kopierede jeg det fra min stationære og over på den eksterne disk.
Er det ikke muligt at de to mapper synkroniseres? Musik-mappen på min interne disk (C: drevet) skal være den primære, som musik-mappen på den anden disk (den eksterne) kopierer ændringer fra.
Jeg har googlet én gang og ikke fundet noget.
Mappe-synkronisering er jo ikke noget nyt, jeg har bare aldrig brugt det.
Jeg kan anbefale to programmer, som jeg selv bruger:
File Synchronizer (free)
Easy Duplicate Finder (free) (du vil blive overrasket over hvor mange dupleringer der egenligt findes af filer)
Jeg kan anbefale to programmer, som jeg selv bruger:
File Synchronizer (free)
Easy Duplicate Finder (free) (du vil blive overrasket over hvor mange dupleringer der egenligt findes af filer)
Jeg bruger Cobian Backup som også er et kanon godt program til dette.
Det er lidt op og ned med Cobian backup.
Det kan være utroligt nemt at sætte op til at lave standard backups osv. men samtidig kan det blive rimeligt advanceret, hvis du begynder at lave diverse regler for opdateringerne.
Men da både de programmer squad2nd og jeg anbefaler, er gratis, så er der da ikke andet end at hente dem og så lege med dem.
Det er lidt op og ned med Cobian backup.
Det kan være utroligt nemt at sætte op til at lave standard backups osv. men samtidig kan det blive rimeligt advanceret, hvis du begynder at lave diverse regler for opdateringerne.
Men da både de programmer squad2nd og jeg anbefaler, er gratis, så er der da ikke andet end at hente dem og så lege med dem.
squad2nd (2) skrev:Jeg kan anbefale to programmer, som jeg selv bruger:
File Synchronizer (free)
Tager det også hensyn til om filen nu også er ændret? Og ikke bare om tiden er nyere, har været forbi en del programmer, men de fleste kigger kun på tiden, men det er ikke altid smart, hvis fx der rod i tidszonen nogle steder, så er alle filer lige pludselig ændret.
Men GoodSync har jeg prøvet og synes de er en af de bedre, men desværre ikke gratis :-)
Kan jeg få cobian backup til at sammenligne musik mappen på C: (den primære) med musikmappen på D: (den sekundære) og su kun kopiere de mapper (nye kunstnere), og undermapper (nye albums) der og kun kopiere de mapper der ikke er på D:?
I første forsøg jeg gjorde, gik den igang med at kopiere alt musikken, til en ny mappe den kreerede som hed musik "dato og klokkeslæt"
I første forsøg jeg gjorde, gik den igang med at kopiere alt musikken, til en ny mappe den kreerede som hed musik "dato og klokkeslæt"
Nej dette program tjekker også kun efter om filen er nyere. Derfor er det altid vigtigt at ens ur på computeren er indstillet korrekt.
Ens logfiler vil jo også være komplet værdiløse hvis tiden ikke er korrekt. Men jeg forstår godt hvor du vil hen. Det havde været mere klogt om programmet generede en md5 checksum på hver fil.
Tager det også hensyn til om filen nu også er ændret? Og ikke bare om tiden er nyere...
Nej dette program tjekker også kun efter om filen er nyere. Derfor er det altid vigtigt at ens ur på computeren er indstillet korrekt.
Ens logfiler vil jo også være komplet værdiløse hvis tiden ikke er korrekt. Men jeg forstår godt hvor du vil hen. Det havde været mere klogt om programmet generede en md5 checksum på hver fil.
Det program jeg bruger som backup-manager, SyncBack, kan også bruges som rent synkroniseringsprogram. Så vidt jeg husker tjekker den også om filen er ændret, og ikke bare om den er nyere.
Du kan sætte den til at køre i baggrunden, så den synkroniserer hver gang der ændres, eller sætte den til at synkronisere en gang om ugen eller når du vil.
Ret godt program, men ved ikke helt om det er sådan noget du leder efter.
Det koster penge, men har en 30-dages trial
Du kan sætte den til at køre i baggrunden, så den synkroniserer hver gang der ændres, eller sætte den til at synkronisere en gang om ugen eller når du vil.
Ret godt program, men ved ikke helt om det er sådan noget du leder efter.
Det koster penge, men har en 30-dages trial
Jeg ved godt det sådan ud fra prisen slet ikke kan matche en software løsning - men ellers er 2 x synology (NAS) altså optimal til det du beskriver - Desuden får du jo mange andre fordele, men igen, det kræver nog du i forvejen overvejer en NAS.
Det kan selvfølgelig også lade sig gøre med 2 alm. Pc'er med linux, men det kræver så du ved hvordan det sættes op manuelt.
Jeg ved godt det sådan ud fra prisen slet ikke kan matche en software løsning - men ellers er 2 x synology (NAS) altså optimal til det du beskriver - Desuden får du jo mange andre fordele, men igen, det kræver nog du i forvejen overvejer en NAS.
Det kan selvfølgelig også lade sig gøre med 2 alm. Pc'er med linux, men det kræver så du ved hvordan det sættes op manuelt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.