mboost-dp1
Telmore bredbånd: Angreb
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Normalt bruger jeg kun min Telmore forbindelse, til min xbox, men proppede den lige i røven på computeren i stedet for mit normale webspeed og pludselig for jeg en masse meddelser fra AVAST om at den har blokket:
Har læst en smule om det, og ser jo ud til at avast blokker dem rigtigt, men er da lidt underligt at jeg kun får det med Telmores bredbånd?
Normalt bruger jeg kun min Telmore forbindelse, til min xbox, men proppede den lige i røven på computeren i stedet for mit normale webspeed og pludselig for jeg en masse meddelser fra AVAST om at den har blokket:
Network Shield: Blocked "LSASS Exploit (SXP) - attack from 87.58.166.34:445/tcp"
Network Shield: Blocked "DCOM Exploit - attack from 87.58.46.196:135/tcp"
Har læst en smule om det, og ser jo ud til at avast blokker dem rigtigt, men er da lidt underligt at jeg kun får det med Telmores bredbånd?
Som #2 skriver er det nok fordi de andre ISPer blokerer portene, 135 er DCOM Service control manager, og 445 er file/printer sharing - 2 services som er sårbare på ældre windows installationer.
Det kunne også tænkes at du har en router mellem ADSL og PC normalt, men nu har sat dit telmore modem direkte i PCen?
Det kunne også tænkes at du har en router mellem ADSL og PC normalt, men nu har sat dit telmore modem direkte i PCen?
Ja umiddelbart kunne det også lyde som om, at du normalt er bag en NAT, men får tildelt et ip direkte på din maskine, når du sætter den direkte til dit telmore modem, og altså derfor er frit åben for hele verden :P
#7 Indadgående? Tror det er et fåtal af kunder, der hoster webservere!
#12 bingo... det er underordnet om routeren er billig, så snart der er router/NAT imellem, vil requests ikke komme frem til din PC, medmindre routeren forwarder dem efter ordre fra dig.
Hvorfor kører du overhovedet firewall på din PC hvis du alligevel er bag routeren og det kun er lokalnetværket der kan connecte til dig?
Hvorfor kører du overhovedet firewall på din PC hvis du alligevel er bag routeren og det kun er lokalnetværket der kan connecte til dig?
#13, ja godt spørgsmål egentlig.
Primært fordi at jeg det bare var med, da jeg installeret Avast :)
Primært fordi at jeg det bare var med, da jeg installeret Avast :)
#16 Det er jo så desværre ikke tilfældet for alle windows brugere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.