mboost-dp1

ThinkPad fra USA

Gå til bund
Gravatar #1 - izym
18. jun. 2011 21:06
Jeg skal have mig en ThinkPad, og har bestemt mig for W520. Da man ikke kan tilpasse den ved køb i Danmark, er jeg nød til, at købe den i USA.

Her har jeg 2 muligheder: Få en ven, som skal til USA om 1-2 måneder til, at købe og sende den hjem til mig, eller bruge shopusa.dk.

Bruger jeg shopusa.dk, burde der jo ikke rigtig være nogle problemer, da de sørger for told, moms og fragt. Men hvordan vil forholdene være, hvis jeg køber den igennem min ven i USA?

Bonus spørgsmål: Hvordan vil garantien fungere?
Gravatar #2 - arne_v
18. jun. 2011 21:13

Hvis I overholder alle regler og love skal der også betales importmoms i det tilfælde. Men du sparer fragt (og importmoms af fragt til EU's grænse).

Der er også garanti i USA, men det er jo lidt upraktisk at skulle sende/indlevere i USA.

Hvis det er et business produkt er der sikkert worldwide garanti så du kan få den lavet i DK, men for et privat produkt tror jeg ikke på det. Det koster imidlertid ikke noget at spørge.
Gravatar #3 - Cloud02
18. jun. 2011 21:56
Prøv at høre laptops.dk ad om de kan hente den konfiguration du har brug for hjem. Alternativt plejer nogle vist også at bruge ok1.de og så bede dem om at lægge engelsk OS på og dansk tastatur.
ang. garanti, så er det vist stort set alle der er international garanti på.
Hvis du kender model nummeret så kan du prøve at slå det op her (4-cifret type nummer):
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/documen...

Ellers så vil jeg lige som arne_v anbefale at checke op på det.
Gravatar #4 - izym
19. jun. 2011 09:41

Da han skal være derovre i længere tid, vil han være nød til, at sende den. Men jeg vil tjekke op på det med garanti.

Det kunne være man skulle høre laptops.dk, og se hvad de skal have for den.

Så vidt jeg kan se, så er ok1.de til studerende. Det gælder vel også danske studerende, ikke?

Jeg satser på, at skulle starte på DTU om et par måneder, men kunne egentlig godt tænke mig, at få bærbaren før da. Er det noget nogen har erfaring med?
Gravatar #5 - Cloud02
19. jun. 2011 10:08
izym (4) skrev:
Så vidt jeg kan se, så er ok1.de til studerende. Det gælder vel også danske studerende, ikke?

Det er i alt fald sådan jeg har forstået det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login