mboost-dp1
Tilgå sit hjemmenetværk udefra
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har et hjemmenetværk med en win 7 som "server" - jeg kunne godt tænke mig at kunne tilgå mine 2 eksterne harddiske som er koblet på denne pc når jeg er på farten.
Når jeg er hjemme tilgår jeg dem via genvejen "\\pc-navn\deltmappe" - men det virker jo kun lokalt.
Jeg har så opsat noget dyndns og hvis jeg indtaster det hostname jeg har oprettet kommer jeg ind på login siden på min router fra Dansk Net.
Men jeg kommer ikke videre. Hvordan forwarder jeg trafikken fra min Dansk Net router til min egen router? (Dansk Net Router er : Zyxel P-2602R-D1A).
EDIT: Jeg kunne også godt tænke mig at kunne lave remote desktop til min win 7 maskine udefra. Her gælder der vel samme problemstilling?
Når jeg er hjemme tilgår jeg dem via genvejen "\\pc-navn\deltmappe" - men det virker jo kun lokalt.
Jeg har så opsat noget dyndns og hvis jeg indtaster det hostname jeg har oprettet kommer jeg ind på login siden på min router fra Dansk Net.
Men jeg kommer ikke videre. Hvordan forwarder jeg trafikken fra min Dansk Net router til min egen router? (Dansk Net Router er : Zyxel P-2602R-D1A).
EDIT: Jeg kunne også godt tænke mig at kunne lave remote desktop til min win 7 maskine udefra. Her gælder der vel samme problemstilling?
Du kan oprette adgang til din server via en PPTP server som er indbygget i den Windows 7.
http://www.groovypost.com/howto/microsoft/setup-vp...
Jeg kender ikke din router, men den kan muligvis også have mulighed for at lave en IPSec, PPTP eller L2TP server.
http://www.groovypost.com/howto/microsoft/setup-vp...
Jeg kender ikke din router, men den kan muligvis også have mulighed for at lave en IPSec, PPTP eller L2TP server.
Så sætter du det op i Windows som vist i linket og forwarder porten som vist.
If your router doesn’t have a built-in VPN setting, you can manually open your PPTP VPN port. Under Port Range Forwarding Create a New forward. Set the Start to 1723 and the End to 1723. The protocol should be Set to TCP and the IP Address needs to be set to your local network IP address.
Hvis du vil slippe for at oprette VPN forbindelse bare for remote desktop så kan du nøjes med at forwarde port 3389 som er default porten til det. Hvis du vil ændre den (vil jeg anbefale) skal du i registreringsdatabasen og rette følgene key:Hr. Kejser (1) skrev:Jeg kunne også godt tænke mig at kunne lave remote desktop til min win 7 maskine udefra. Her gælder der vel samme problemstilling?
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
Jeg har forwarded port 3389 i både mit modem og min router/switch. Men hvis jeg prøver at oprette forbindelse (mens jeg sidder på mit lokalnet) så får jeg fejl 720. Men hvad jeg kan se er der ikke nogen forskel på opsætningen af VPN forbindelsen på hhv. min klient win 8 og min "server" win 7.
Kommer problemet af at jeg sidder internt? Jeg vil jo gerne teste at jeg kan bruge dyndns til at pege på min offentlige ip og så portforwarde resten af vejen?
Kommer problemet af at jeg sidder internt? Jeg vil jo gerne teste at jeg kan bruge dyndns til at pege på min offentlige ip og så portforwarde resten af vejen?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.