mboost-dp1
Torrent hjemmeside
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa jeg har tænkt mig at åbne en ny Dans torrent hjemmeside men skal bruge noget hjælp så ville høre om der nogen der ville være med til at åbne en hjemmeside vi skal være omk 4-5 stykker , kunne godt bruge nogen der er gode til at lave hjemmesider ........... ellers er alle velkommen .....
Det er ikke lovligt i danmark at have torrents liggende, som linker til ulovligt indhold.
Saa medmindre du har taenkt dig at lave ret haard kontrol paa at det er lovlige "ting" der laegges op, saa meh.
Og husk at du i det tilfaelde, ville komme til at konkurrere med Nordic Torrents, som ogsaa har ulovlige ting. :)
Det er ikke lovligt i danmark at have torrents liggende, som linker til ulovligt indhold.
Saa medmindre du har taenkt dig at lave ret haard kontrol paa at det er lovlige "ting" der laegges op, saa meh.
Og husk at du i det tilfaelde, ville komme til at konkurrere med Nordic Torrents, som ogsaa har ulovlige ting. :)
jeg er klar over at det bliver hård kunkurrence men er villig til at prøve og ja ved godt at noget af det er ulovligt men også meget af det er ik ulovligt fx men må godt sætte det på nettet som men selv har liggende hjemme ....
ville være nice hvis et per stykke ville være med
ville være nice hvis et per stykke ville være med
#2 Som fido så pænt siger, så er crew ikke politibetjente, og jeg kan jo kun opfordre til, at flame ham helt til Mars.
Desuden så virker det ikke lige som det smarteste tidspunkt, at oprette en dansk torrent side i DK pt.
Desuden så virker det ikke lige som det smarteste tidspunkt, at oprette en dansk torrent side i DK pt.
#1 Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at skulle vi få henvendelse fra relevante myndigheder, der mener at du vil foretage noget ulovligt, så vil vi på forlangende, og som vi er forpligtiget til, udlevere alle loggede informationer.
Sjovt som folk bare går ud fra at han vil gøre noget ulovligt.
Jaja, vi er nok alle enige om sandsynligheden. Men svarer det ikke nogenlunde til:
"Jeg skal en tur fra Århus til København i bil. Er der nogen der ved hvor lang tid det plejer at tage en mandag morgen?"
"Øhm, crew? Hvor er i?"
"Det er ikke lovligt i danmark at koere hurtigere end fartgraenserne.
Saa medmindre du har taenkt dig at lave ret haard kontrol paa hastigheden, saa meh.
Og husk at du i det tilfaelde, ville komme til at konkurrere med tyskere, som ogsaa koerer for hurtigt. :)"
"jeg er klar over at det bliver hård kunkurrence men er villig til at prøve og ja ved godt at det er svært at holde hastigheden præcist men også meget af tiden er ik ulovligt fx men må godt sætte hastigheden op mens man overhaler ....
ville være nice hvis et per stykke ville hjælpe"
"..og jeg troede jeg var skør"
...osv
Ja, jeg kører formentlig for stærkt, når jeg kører bil. Men det kunne jo være at jeg ikke gjorde. Hvorfor anklage mig/ham, når i ikke ved det? Hvorfor ikke spørge ham pænt, hvor meget han har tænkt sig at gøre ud af at holde det lovligt?
Jaja, vi er nok alle enige om sandsynligheden. Men svarer det ikke nogenlunde til:
"Jeg skal en tur fra Århus til København i bil. Er der nogen der ved hvor lang tid det plejer at tage en mandag morgen?"
"Øhm, crew? Hvor er i?"
"Det er ikke lovligt i danmark at koere hurtigere end fartgraenserne.
Saa medmindre du har taenkt dig at lave ret haard kontrol paa hastigheden, saa meh.
Og husk at du i det tilfaelde, ville komme til at konkurrere med tyskere, som ogsaa koerer for hurtigt. :)"
"jeg er klar over at det bliver hård kunkurrence men er villig til at prøve og ja ved godt at det er svært at holde hastigheden præcist men også meget af tiden er ik ulovligt fx men må godt sætte hastigheden op mens man overhaler ....
ville være nice hvis et per stykke ville hjælpe"
"..og jeg troede jeg var skør"
...osv
Ja, jeg kører formentlig for stærkt, når jeg kører bil. Men det kunne jo være at jeg ikke gjorde. Hvorfor anklage mig/ham, når i ikke ved det? Hvorfor ikke spørge ham pænt, hvor meget han har tænkt sig at gøre ud af at holde det lovligt?
Eh, din sammenligning er lidt forkert.
Du kan jo proeve at sammenligne det med at han vil lave et stykke privatvej hvor han vil stille koeretoejer til raadighed, og saa undlade at taenke paa at loven for service udbydere ikke gaelder torrent sites :)
Men min kommentar var nu ikke negativt ladet, synes jeg, det var blot information om at et saadan site allerede eksisterede og at han naeppe kunne konkurrere med det kun med lovligt indhold :)
Eh, din sammenligning er lidt forkert.
Du kan jo proeve at sammenligne det med at han vil lave et stykke privatvej hvor han vil stille koeretoejer til raadighed, og saa undlade at taenke paa at loven for service udbydere ikke gaelder torrent sites :)
Men min kommentar var nu ikke negativt ladet, synes jeg, det var blot information om at et saadan site allerede eksisterede og at han naeppe kunne konkurrere med det kun med lovligt indhold :)
han vil lave et stykke privatvej hvor han vil stille koeretoejer til raadighed, og saa undlade at taenke paa at loven for service udbydere ikke gaelder torrent sites :)
Jeg har ingen anelse om hvad du prøver at sige, ud over at der altid er en eller anden der brokker sig når der er en analogi, og at de typisk kommer med en rigtigt langt ude uforståelig analogi i stedet. :)
Yep-yep. Men du er stadig én ud af 100% der straks snakker som om torrents naturligvis er af den ulovlige slags.
Min pointe er at din analogi er direkte forkert.
Han koerer ikke selv for hurtigt, han udbyder et stykke vej hvor folk kan koere for hurtigt... Saa at sige :P
Faktisk ikke, jeg pointerede bare at han netop kom til at konkurere med ulovlige torrents, som der jo sjovt nok er at meget stoerre markede for :)
Men egentligt kan han jo bare leje hosting i udlandet, saa det er vel ligemeget om hans hostede torrents er lovlige i danmark eller ej :P
Min pointe er at din analogi er direkte forkert.
Han koerer ikke selv for hurtigt, han udbyder et stykke vej hvor folk kan koere for hurtigt... Saa at sige :P
Yep-yep. Men du er stadig én ud af 100% der straks snakker som om torrents naturligvis er af den ulovlige slags.
Faktisk ikke, jeg pointerede bare at han netop kom til at konkurere med ulovlige torrents, som der jo sjovt nok er at meget stoerre markede for :)
Men egentligt kan han jo bare leje hosting i udlandet, saa det er vel ligemeget om hans hostede torrents er lovlige i danmark eller ej :P
#13, myplacedk skrev:(...)fx men må godt sætte hastigheden op mens man overhaler ....
Det er jeg ret så sikker på, at du ikke må af flere grunde:
F.esk. hvis man blev taget i overhalingsbanen på motorvejen med 150km/t, så kunne man jo bare forklare politimanden, at man var igang med at overhale alle dem der kørte i de andre spor, og det derfor ikke er ulovligt. Eller, hvis/når man endelig overhaler nogle, så er det jo (teoretisk set i hvert fald) fordi, at bilisten foran f.eks. kører 73 km/t et sted man må kører 80 km/t, og at man derfor vil overhale sådan så man efter overhalingen kan køre 80 km/t.
Noget helt andet er jo så, at man kan diskutere om det er forsvarligt, f.eks. kun at overhale med 80 km/t på en to-sporet landevej, eller at man skal overhale med f.eks. 90 km/t for så at komme hurtigere over i sit eget spor igen, og derefter nedsætte farten til 80 km/t igen.
"Nej, det er i hvert fald en dårlig analogi, kommaerne er heeelt forkerte!"
Det udsagn du kommenterede var en omskrivning af "fx men må godt sætte det på nettet som men selv har liggende hjemme ...."
Er det lovligt at udgive kopier af noget man selv har liggende hjemme? Kan man udgive kopier af noget man IKKE har?
Anyway, jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er mht. hastighed ved overhaling. Passer mig godt med at jeg ikke helt ved hvad han snakker om. Måske mener han originaler? Vil han mon så have ret? Aner det ikke, og det er egentlig heller ikke relevant.
"Nej, det er i hvert fald en dårlig analogi, kommaerne er heeelt forkerte!"
Det udsagn du kommenterede var en omskrivning af "fx men må godt sætte det på nettet som men selv har liggende hjemme ...."
Er det lovligt at udgive kopier af noget man selv har liggende hjemme? Kan man udgive kopier af noget man IKKE har?
Anyway, jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er mht. hastighed ved overhaling. Passer mig godt med at jeg ikke helt ved hvad han snakker om. Måske mener han originaler? Vil han mon så have ret? Aner det ikke, og det er egentlig heller ikke relevant.
#17-18 Det er under INGEN omstændigheder lovligt at overskride de danske hastighedsbegrænsninger. Om du så er forfulgt af den russiske mafiaer, hvis din kone skal føde, eller om du overhaler en anden bil (som tilfældigvis kører 79 km/t på landevejen), så er det altid ulovligt.
Det er dog ikke ensbetydende med, at myndighederne i visse tilfælde operere med en gentlemans agreement på visse punkter. Eksempelvis er min opfattelse, at du aldrig vil blive stoppet, hvis en betjent ser, at du overhaler et andet køretøj med 85 km/t, så længe det sker forsvarligt og i henhold til alle andre love. Det samme gør sig gældende, hvis du kører privat ambulancekørsel, da der vist stadig eksisterer en lov om, at hvis du hænger et hvidt stykke stof fra bilen, og hvis det handler om et kritisk tilfælde, så "må" du i en vis udstrækning gerne overskrive hastighedsbegrænsningen m.m.
Det er dog ikke ensbetydende med, at myndighederne i visse tilfælde operere med en gentlemans agreement på visse punkter. Eksempelvis er min opfattelse, at du aldrig vil blive stoppet, hvis en betjent ser, at du overhaler et andet køretøj med 85 km/t, så længe det sker forsvarligt og i henhold til alle andre love. Det samme gør sig gældende, hvis du kører privat ambulancekørsel, da der vist stadig eksisterer en lov om, at hvis du hænger et hvidt stykke stof fra bilen, og hvis det handler om et kritisk tilfælde, så "må" du i en vis udstrækning gerne overskrive hastighedsbegrænsningen m.m.
#20 Jo, det er rigtigt, et klart hvidt stykke stof, samtidig med, at man under kørslen dytter regelmæssigt hvis man kører i et trafikeret område (altså hvis man drøner rundt ude på landet, så er det lige meget). Desuden skal man enten før eller under kørslen kontaktede politiet, og de vil så, hvis muligt, sørge for eskorte.
(damn jeg må have mig en iPhone, den er jo genial at skrive på!!!)
(damn jeg må have mig en iPhone, den er jo genial at skrive på!!!)
#10: I fht. #8, må vi spamme så meget vi lyster. :-))
I øvrigt må du ikke overskride hastighedsbegrænsningen når du overhaler, i følge loven. Du må, ligeledes, kun overhale, hvis bilisten foran dig kører betydeligt langsommere end du, og NÅR du gør det, så gør du det laaaaaangsomt og stille og roligt i et overskueligt sted så du ikke risikerer at udsætte digselv eller andre for fare.
Når vi antager at Anelguso vil gøre noget ulovligt er det fordi han skriver:
I øvrigt må du ikke overskride hastighedsbegrænsningen når du overhaler, i følge loven. Du må, ligeledes, kun overhale, hvis bilisten foran dig kører betydeligt langsommere end du, og NÅR du gør det, så gør du det laaaaaangsomt og stille og roligt i et overskueligt sted så du ikke risikerer at udsætte digselv eller andre for fare.
Når vi antager at Anelguso vil gøre noget ulovligt er det fordi han skriver:
[...]ja ved godt at noget af det er ulovligt[...]i post #5. Mere behøves der hvis ikke siges.
Har ik lige set på min tråd så har ik læst alle dem der skriver ,
ja det er ulovligt medmindre men laver regler og granser og det er ulovligt at lave en DK hjemmeside og ik en .org som jeg ved og der er så mange der gør det så kan ik se at nogen vil gøre det vilde ud af det der findes mere end 10 danske torrent sider !
ja det er ulovligt medmindre men laver regler og granser og det er ulovligt at lave en DK hjemmeside og ik en .org som jeg ved og der er så mange der gør det så kan ik se at nogen vil gøre det vilde ud af det der findes mere end 10 danske torrent sider !
en lille om formulering af din tekst:
"jeg søger en eller flere der vil dele de sagsmål der vil kommer ved at oprette en dansk torrent side
du skal gerne have kendskab til love da det vil gøre det meget nemer da vi så ikke skal ud og betale for en advokat"
det lyder jo næsten som en af de ideer jeg kunne havet fået som 13 årig
en lille om formulering af din tekst:
"jeg søger en eller flere der vil dele de sagsmål der vil kommer ved at oprette en dansk torrent side
du skal gerne have kendskab til love da det vil gøre det meget nemer da vi så ikke skal ud og betale for en advokat"
det lyder jo næsten som en af de ideer jeg kunne havet fået som 13 årig
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.