mboost-dp1
Total online bagup?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg sad og læste her inde og så en henvisning til http://mozy.com/
og kom i tanke om at jeg rejser meget og laver musik og har ca. 700GB data jeg gerne vil have med over alt i form af at jeg kun behøvet laptoppen og net for at kunne komme til det.
Og så kom jeg til at tænke på:
Det "UNLIMITED" de tilbyder er det bare serverplads svarende til uendeligt plads for 4,95dollers?
Kan jeg så bruge det til at lave hjemmeside, ftp server etc.
som det var min egen server?
og så tænkte jeg på, hvis nej, kan jeg finde dette "unlimited" til en pris som den hvor jeg simpelthen har uendeligt plads online og kan bruge den som jeg vil. og jeg ikke skal bære på mine externe over alt?
Jeg sad og læste her inde og så en henvisning til http://mozy.com/
og kom i tanke om at jeg rejser meget og laver musik og har ca. 700GB data jeg gerne vil have med over alt i form af at jeg kun behøvet laptoppen og net for at kunne komme til det.
Og så kom jeg til at tænke på:
Det "UNLIMITED" de tilbyder er det bare serverplads svarende til uendeligt plads for 4,95dollers?
Kan jeg så bruge det til at lave hjemmeside, ftp server etc.
som det var min egen server?
og så tænkte jeg på, hvis nej, kan jeg finde dette "unlimited" til en pris som den hvor jeg simpelthen har uendeligt plads online og kan bruge den som jeg vil. og jeg ikke skal bære på mine externe over alt?
Det #2 siger giver mest mening i min verden., så kan du jo smide alle dine diske på den.
At upload 700GB til en eller anden billig server lyder som et mareridt.
At upload 700GB til en eller anden billig server lyder som et mareridt.
Jeg har en 2Mbit Upload, og en nasserver.
Nas serveren kommer jeg til ved at skrive navn.dæmane.dk:portnr
Og så kan jeg hente alt jeg har.. med ca. 400kb/s. Det er hurtigt nok til jeg kan streame små film.
Men den kan også tilgaas via ftp el. lignende, det er bare ikke et behov for mit vedkommende.
Samtidig får du en lyn hurtig forbindelse når du er hjemme.
Den jeg har kan uploade til andre maskiner på lokalnettet med over 60MB/s.
Hvilket den også potentielt kan over nettet, hvis du selv har en hurtig nok upload.
NAS serveren er helt klart at anbefale.
Da den slår en webløsning, til enhver tid. Den er så desværre også lige det dyere.
Nas serveren kommer jeg til ved at skrive navn.dæmane.dk:portnr
Og så kan jeg hente alt jeg har.. med ca. 400kb/s. Det er hurtigt nok til jeg kan streame små film.
Men den kan også tilgaas via ftp el. lignende, det er bare ikke et behov for mit vedkommende.
Samtidig får du en lyn hurtig forbindelse når du er hjemme.
Den jeg har kan uploade til andre maskiner på lokalnettet med over 60MB/s.
Hvilket den også potentielt kan over nettet, hvis du selv har en hurtig nok upload.
NAS serveren er helt klart at anbefale.
Da den slår en webløsning, til enhver tid. Den er så desværre også lige det dyere.
#6 Im just stating the facts... hvis den "kun" hentede med 250kb/s så havde jeg ikke skrevet ydeligere end 2MBit. Går ud fra der er lidt ekstra guf at hente i yousee cable internet.
#7 Anyway, det er en Qnap 219 II Turbo tror jeg den hedder.
Edit: Jep, som linket siger, så var det navnet..
Nogle har formået at hive 75MB/s ud af den.. har jeg ikke lige selv kunne præstere endnu.. Men har ikke ligefrem prøvet ret meget.
#7 Anyway, det er en Qnap 219 II Turbo tror jeg den hedder.
Edit: Jep, som linket siger, så var det navnet..
Nogle har formået at hive 75MB/s ud af den.. har jeg ikke lige selv kunne præstere endnu.. Men har ikke ligefrem prøvet ret meget.
Tror du har mere stabilitet i en "købt" serverforbindelse og de tager backup af din backup.
Desuden skal du have en NAS server derhjemme og den skal være tændt og du er afhængig af din slutbruger forbindelse som alt andet lige ikke er lisså stabil som et webhotel.
NAS er nok billigere i længden, men den bruger også strøm og tændte diske bliver slidt. Der er heller ikke mange hjemmeforbindelser der kan hamle op med en webserver i upload.
Desuden skal du have en NAS server derhjemme og den skal være tændt og du er afhængig af din slutbruger forbindelse som alt andet lige ikke er lisså stabil som et webhotel.
NAS er nok billigere i længden, men den bruger også strøm og tændte diske bliver slidt. Der er heller ikke mange hjemmeforbindelser der kan hamle op med en webserver i upload.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.