mboost-dp1

Trådløst internet i Århus (ikke netværk)

Gå til bund
Gravatar #1 - Zanoan
18. feb. 2008 23:58
Hej newz.dk-brugere

Jeg håbede, at der måske var nogle sagkyndige herinde som eventuelt besad noget viden, de gerne delte.

Situationen er ganske enkelt den, at vi bor 3 gutter i en lejlighed her i Århus. Problemet er bare, at vi ikke har installeret noget tv/telefon-stik i lejligheden. Dumt. Ja. Pointen er vel egentlig bare, at vi alle 3 bor til leje, og hvis man ikke ligefrem bor længere end måske et års tid - så kan det ikke rigtig betale sig at skulle ud og investere i at få installeret et sådant stik, som jeg efter sigende har hørt at TDC har monopol på.

Nok om det. Vi har indtil videre kørt med Clearwire, som leverer trådløst internet - dvs. at man får et modem, som egentlig fanger forbindelsen ud af den rene luft - meget lig med mobiltelefoner osv. Clearwire har som sådan fungeret ganske udemærket for os, men det er umiddelbart en smule dyrt og "værst" af alt - så kan vi kun få 160 kbp-upload. Og vi ville naturligvis gerne have mere.

Spørgsmålet lyder således: findes der andre trådløse internet udbydere lig med Clearwire i DK, eller kommer der andre? Jeg har været lidt rundt på de sædvanligt store (TDC, CyberCity etc.), og jeg synes ikke det gav pote. Jeg har været opmærksom på 3's udbydelse, som også TDC lancerer, men for mig virker det ikke som en dediceret fordel at skulle skifte.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Christian og co.
Gravatar #2 - buch
19. feb. 2008 02:37
Altså udover at 3 er et lorte firma der gerne snyder folk for penge, så ser det desværre ud til at de har markedets bedste løsning for tiden.

Mener ikke at telia's tilsvarende produkt er ubegrænset trafik.
Gravatar #3 - Norrah
19. feb. 2008 06:52
Clearwire

Har selv lavet 2 af dem her, til når folk skal ind i byen og være sikre på internet.
Gravatar #4 - gentox
19. feb. 2008 07:59
Tjek 3's dækningskort først da der er huller i deres net, selv i midtbyen hvis man zoomer helt ind.

Ellers er løsningen for jer når i er 3(no pun intended), en 3G router
https://secure.3.dk/MBS/?csref=vaelg_routertilfler...

Jeg har aldrig haft 3, så skal ikke kunne sige om de fupper folk, men hvis man skal tro mange af deres kunder, så har de ikke helt rent mel i posen.

Men upload bliver ikke forbedret meget :/
Nemlig kun til 384 Kbit.
Gravatar #5 - Norrah
19. feb. 2008 08:03
#4 hold dig fra 3, er pt i gang med en klagesag for dårlig service, dækning, løgne... hele lortet.
Gravatar #6 - conFen
19. feb. 2008 08:05
Lige gyldigt hvor man kigger henne, så er det vist ikke muligt at få mere end de 384 Kbit som 3 tilbyder. Jeg har i hvert fald ikke set en udbyder med mere endnu.

Angående hele den 3 sag, så må jeg nu sige at jeg aldrig selv har oplevet problemer og jeg kender ingen i min omgangskreds der har. Det eneste jeg har hørt var at en telefon var til rep 1 dag mere end tidligere forventet, men ellers har alt bare spillet.
Gravatar #7 - niffer
19. feb. 2008 08:21
Jeg har selv 3 mobil internet og jeg må sige det virker kanont godt.

Er pt. ikke blevet opgraderet til de 7.2Mbit så køre stadig på de 1.5mbit.
Lige fra da jeg købte det for ca 7 måneder siden har det bare virket hver gang. Hvis jeg download noget så henter jeg altid med 160 - 200KB/sek og upload ligger mellem 25 - 36 Kb/sek. (I centrum af århus. hvis jeg kommer ud et sted hvor der ikke er så godt signal så falder hastigheden!)

Hvis det er til at spille over nette med så kan det IKKE anbefales!!

Min mobil abo er os hos 3 (Ja ik lige det bedste). Det som er meget underligt er at min mobil ikke altid har signal men jeg kan være på nettet med mit 3 modem. Har vært rundt i århus og syntes ikke jeg har oplevet nogle problemer med signalet.

En anden mulighed kunne være internet via kabel tv ?

Cybercity er os en mulighed og er da vær at undersøge. os selv om i ikke har telefonstik. (Kunne være de kunne give en god pris)

Hvis du ringer til dem kan du næsten altid få den ned i pris.
Gravatar #8 - hgul
19. feb. 2008 17:34
#1 Er der slet ikke hverken telefonstik eller stik til kabeltv i lejligheden? Måske det er noget jeres udlejer vil være med til at betale, eftersom det vel i bund og grund kan betegnes som værende forbedring af lejligheden.
Gravatar #9 - Zanoan
19. feb. 2008 18:44
#8 - Ikke i vores lejlighed, og vi har da også undret os over det mange gange. Vi er ellers priviligerede nok til at have opvaskemaskine, det er jo altafgørende! ;) Og jo, vores lejer har tilbudt at smide 1000 kr. til en eventuel installation. Spørgsmålet er vel bare lige, hvor vi helt præcist skal henvende os (TDC, somewhere...) - og hvor meget det i grunden koster at få installeret... Nogle der har nogle erfaringer med dette?

Og ellers tak for responsen allesammen. Som det ser ud nu, så opgraderer vi nok bare til det højeste som Clearwire tilbyder, men desværre stiger vores upload stadigvæk ikke. Dog kan vi få næsten 7,5MB DL, hvilket i det mindste er en forbedring. Det gør så at vi skal binde os til yderligere seks måneder, men jeg tror da at mindst én af os bliver boende.
Gravatar #10 - hgul
19. feb. 2008 18:48
#9 Du kan læse mere om hvad der skal til her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login