mboost-dp1

Trådløst net

Gå til bund
Gravatar #1 - madeinrussia
29. nov. 2007 19:48
Hey, er der et mindre program der viser hvem der sidder på mit netværk og hvor meget af hastigheden de bruger?
Har søgt lidt men kan ikke finde noget ordenligt..

Tak på forhånd
Gravatar #2 - Barkane
30. nov. 2007 03:36
Kan du bare ikke sætte wpa på så du ikke deler dit internet længere? Det er desuden ikke lovligt at have åbent trådløst netværk.
Gravatar #3 - Xill
30. nov. 2007 04:55
#2 ... ikke lovligt ??

desuden kan det også være folk han har givet lov til at komme på nettet, som han vil have noget info om .. han skriver faktisk ikke at det er trådløst net

#1 ved mindre alt din (og de andres) internet går i gennem en computer du kan installere et program på, eller du har en router der kan give dig den info, så er det ikke sikkert at det kan lade sig gøre.

Hvis der er tale om trådløst netværk eller hvis brugerne sider på en hub burde du kunne finde et program til det da alle pakker vil være tilgængelige for alle. Men hvis det er et kablet netværk hvor brugerne sider på en router og/eller en eller flere switche er det ikke muligt for dig at få de andres pakker
Gravatar #4 - ZykoPeTTer
30. nov. 2007 06:46
Well... da jeg bruger SmoothWall til min routing kan jeg se live grafer mv for min internet forbindelse og alle klienter på den, både kablet og ikke kablet...

WTF?!?!?

Det er desuden ikke lovligt at have åbent trådløst netværk.

Jeg vil MEGET gerne se noget dokumentation for den påstand!
Gravatar #5 - madeinrussia
30. nov. 2007 09:15
Har trådløst, låst.. men har givet koden til 2 som bor i nærheden af mig.. vil gerne se om de sidder og laver rav i den..
Har router hos mig, problemet er at ham der har configureret den ikke kan huske koden på den og jeg har ikke lyst til at genstarte den fordi så skal den konfigureres igen :p
Gravatar #6 - illishar
4. dec. 2007 14:11
Uanset hvad skal du nok bruge kodeordet til din router.

Når du først har den, kan du sansynligvis går ind på denne og få en liste og en log over dine brugere. (Men programmer der kobler op til din router og laver div. grafer skal også bruge dit kodeord.)
Gravatar #7 - moisen
4. dec. 2007 15:40
#2,3,4:
det er i bund og ikke ulovlig at have et åbent netværk men det er ulovligt det øjeblik der ikke liver dokumenteret hvem der bruger det uden for huset

dvs på det tidspunkt der står en ude på vejen og bruger dit netværk gør både ejer af netværket og den der bruger det en lovlighed

er det en router med access point i eller er det kun et access point?

#5 dette er ulovligt at gøre i henhold jeg lige skrev
men vis det er en WRT54g fra linksys tager det jo ikke man klik at sætte den op på ny....
Gravatar #8 - madeinrussia
4. dec. 2007 16:38
det er en D-link wireless router 802.11g / 2.4 ghz..

det hvad der står :)
Gravatar #9 - Ronson ⅍
4. dec. 2007 17:15
#7: Hvorfor skulle det være ulovligt at dele sit internet via et åbent wlan? Hvad nu hvis det trådløse netværk ikke har adgang til internettet, er det så knap så ulovligt?

Det er muligt at ens internetudbyder ikke tillader det eller lignende, men det gør det jo ikke ulovligt. Kan du ikke forklare hvem der har downloadet de der billeder af nogle børn der knepper nogle dyr så er du jo bare selv ansvarlig.
Gravatar #10 - themuss
4. dec. 2007 17:18
Det er fandme da det argeste pis.

Så I folk der mener det er ulovligt mener også en have-ejer kan retsforfølges, hvis den lokale sindsyge øksemorder beslutter sig for at myrde en eller anden på have-ejerens grund?
Gravatar #11 - moisen
4. dec. 2007 18:34
#9 for at du må dele din internet forbindelse med andre der ikke er på din bopæl skal du have en FWA tilladelse
jeg har andre ting at give mig til ind at lede efter et sted der forklare det.. så du må selv søge efter det vis det er noget der er vigtigt for dig at være sikker på

#8 det er godt nok lidt tid siden jeg sidst hade fat i en D-link men jeg mindes at det ikke være så svært at sætte den op

jeg vil da forslå dig at du starter med at gøre så du selv kan komme ind og kigge på administrations panellet

men for at kunne overvåge alt trafik skal du lave den om til et layer 2 access point og så køre det hele gemmen en router hvor du har mere kontrol... så som en Smoothwall
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login