mboost-dp1

Trådløst netværk over 300meter?

Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
6. mar. 2009 11:30
Davs
Jeg er blevet bedt om at undersøge hvad der skal til for at internet opkoble en bygning på arbejdet.
Der er 300m i luft linie og enkelte træer i vejen, som måske dog kan fjernes såfremt det bliver aktuelt.

Nogen der har lidt erfaring med hvad der skal til?

En af de løsnings modeller der er på bordet, er et 3G modem med access point.
Det er dog ikke helt en løsning jeg tror på, da det skal bruges til 10-15 mand samtidig.

Det er desværre ikke muligt at trække et kabel.

Hvilke muligheder har vi for selv at sætte noget op?
Det skal forsøges at holde budgettet på et minimum, så omkring de 10K er det maks jeg forventer at blive pålagt.
Gravatar #2 - Bachy
6. mar. 2009 11:35
En af disse i hver ende, også er du kørende. De kan række en små 10 - 15 km, alt efter hvormange genstande der står i vjen for signalet :)

Ubiquity NanoStation 5Ghz
Gravatar #3 - Azuria
6. mar. 2009 11:47
#2 Jeg har leget lidt med en af dem, købt ved Niels.
Jeg var ikke vildt imponeret da jeg legede med kun en klient på..
Signal styrken var ikke videre god lige så snart jeg gik ind i en bygning, for jeg har prøvet med den her på arbejde til det formål.

Men vil 2 af dem give et godt og stabilt net?
Gravatar #4 - Mort
6. mar. 2009 12:03
Mit umiddelbare forslag vil være en directional antenna til en wireless bridge. Der findes vist en hel række forskellige af slagsen, men fælles for dem er at de fokuserer energien fra en wireless enhed så den kun sendes i en enkelt retning og dermed kraftigt forøger signalstyrken i den retning.
Gravatar #5 - Bachy
6. mar. 2009 12:04
Nææ .. hvis du vil have det proff, så skal vi langt væk fra NanoStations. Jeg har tidliger forsøgt at forklare Niels det, men han sværger til NanoStations :)

I den virksomhed jeg arbejder i, en irsk ISP der leverer internet til slutkunder via wireless, bruger vi Mikrotik Routerboards.

Anskaf jer 2 x Routerboards 411, 2 x Enclosures, 2 x pigtales, samt 2 x PoE også kan jeg garantere dig for at det er stabilt.

Nogle af vore link trækker 30 - 40 Mbit over en distance på 20 - 25km.

Det er ihvertfald hvad jeg ville gøre :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login