mboost-dp1
Ubuntu 8.10 Install virker ikke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey.
Nogle der kan hjælpe mig med et, synes jeg selv, underligt problem.
Jeg har kørt Ubuntu 7.et eller andet, og det spiller bare max - så blev jeg enig med mig selv om at Installere den nye 8.10 - fik det hentet (på en windows maskine) og brændt (på en windows maskine)
Men jeg kan skutte Installere det - jeg smider skiven I, Vælger sprog, Så står Ubuntu og loader en hel masse, og så sker der ikke mere...
Harddisken er helt tom.
Hvad er det lige jeg gør forkert!?
Nogle der kan hjælpe mig med et, synes jeg selv, underligt problem.
Jeg har kørt Ubuntu 7.et eller andet, og det spiller bare max - så blev jeg enig med mig selv om at Installere den nye 8.10 - fik det hentet (på en windows maskine) og brændt (på en windows maskine)
Men jeg kan skutte Installere det - jeg smider skiven I, Vælger sprog, Så står Ubuntu og loader en hel masse, og så sker der ikke mere...
Harddisken er helt tom.
Hvad er det lige jeg gør forkert!?
Strange...
MD5 er korrekt, og CD check tool siger som sagt at CD er okay.
Jeg har hentet et 386 ISO, og Maskinen har som sagt kørt Ubuntu 7.et eller andet før uden probs... Men maskinene stopper bare...
Skærmen blinker som om PC'er har "slukket for" GFX kort - besynderligt...
CD rom virker okay
MD5 er korrekt, og CD check tool siger som sagt at CD er okay.
Jeg har hentet et 386 ISO, og Maskinen har som sagt kørt Ubuntu 7.et eller andet før uden probs... Men maskinene stopper bare...
Skærmen blinker som om PC'er har "slukket for" GFX kort - besynderligt...
CD rom virker okay
#6 Sikkert, men:
Så gammelt er det jo ikke, da det som sagt har virkert - og burde jeg ikke få en desktop op - skønt mit GFX kort er gammelt, så bør jeg vel stadig se en desktop, der så bare er langsom, eller i det mindste en fejlmelding ??
Så gammelt er det jo ikke, da det som sagt har virkert - og burde jeg ikke få en desktop op - skønt mit GFX kort er gammelt, så bør jeg vel stadig se en desktop, der så bare er langsom, eller i det mindste en fejlmelding ??
Nu prøvede jeg så "GFX safe mode" og så starter lortet op, det må jo være et eller andet med mit GFX kort, så gammelt er det bare ik - nu kan jeg jo ik lige nå at se hvad den skriver når jeg starter op, men det er Gforce eller nyere / tilsvarende AMT
Hmm, idén er god i teorien, men virker ikke i praksis for mig, LOL
Skod kort, der står ikke en skid, og da det er en ældre computer. kan jeg ik huske hvad det er for et GFX kort, men det er AGP, og der er DVi udgang, så den er vel så ny at det burde virke(??)
Skod kort, der står ikke en skid, og da det er en ældre computer. kan jeg ik huske hvad det er for et GFX kort, men det er AGP, og der er DVi udgang, så den er vel så ny at det burde virke(??)
Det er meget suspekt, efter jeg havde mit GFX kort ude, og sat det i igen, så starter Ubuntu, nu fint op - hmm
Måske man skulle købe et nyt AGP kort engang ved lejlighed :D
Måske man skulle købe et nyt AGP kort engang ved lejlighed :D
Prøv det her hardware ID tool:
http://www.hwinfo.com/
Det har reddet min røv MANGE gange.
//Ontopic
Du havde sikkert sat kortet forkert i! :-P
Min kammerat kører også Ubuntu. Han har også haft tonsvis af problemer med den. Nogen versioner virker, andre gør ikke. Så står den bare og hænger og spytter et par tal ud.
Fucking ringe information. Indtil at du køber et nyt kort kunne du jo også prøve en anden distro.
kan jeg ik huske hvad det er for et GFX kort
Prøv det her hardware ID tool:
http://www.hwinfo.com/
Det har reddet min røv MANGE gange.
//Ontopic
Du havde sikkert sat kortet forkert i! :-P
Min kammerat kører også Ubuntu. Han har også haft tonsvis af problemer med den. Nogen versioner virker, andre gør ikke. Så står den bare og hænger og spytter et par tal ud.
Fucking ringe information. Indtil at du køber et nyt kort kunne du jo også prøve en anden distro.
Nu lykkedes det mig da at installere, bare strange, nu må vi se om det spiller max :D
Tak for link
#ZiN
Også tak til dig :D
Nu lykkedes det mig da at installere, bare strange, nu må vi se om det spiller max :D
Tak for link
#ZiN
Også tak til dig :D
Hmm, jeg var vist en postgang for hurtig, godt nok har jeg f¨ået det installeret, men efter en genstart sker der ik en skid, som om Ubuntu ikke fatter at smide en bootloader på eller sådan noget... Grrr
Check det her link eller tilsvarende på Google! "Reinstall Ubuntu Grub Bootloader After Windows Wipes it Out"
Om ikke andet, kan du jo se hvad der står i den Grub fil som Ubuntu har oprettet. (hvis den har oprettet). Eller må du jo gøre det manuelt.
Check det her link eller tilsvarende på Google! "Reinstall Ubuntu Grub Bootloader After Windows Wipes it Out"
Om ikke andet, kan du jo se hvad der står i den Grub fil som Ubuntu har oprettet. (hvis den har oprettet). Eller må du jo gøre det manuelt.
I fremtiden kan du med fordel bare skrive:
do-release-upgrade -d i en terminal i din Ubuntu 7 installation.
Men okay, alt det der CD brænding er selvfølgelig meget IN nu om dage.
do-release-upgrade -d i en terminal i din Ubuntu 7 installation.
Men okay, alt det der CD brænding er selvfølgelig meget IN nu om dage.
#20 - Nu ha jeg fået den til at starte op, men det lyder da mærkeligt at der er nogle maskiner der ik vil æde den.... :-(
Men pulseaudio er så vanvittigt lækkert.
Du kan få pulseaudio til at lave et surround sound kort udfra flere fjern-lydkilder. Pulseaudio er en ufatteligt god ide. Jeg mangler bare stadigvæk at finde et lille mini strømsvagt kort med non-x86, med wireless og indbygget lydkort, så jeg kan lave et par små lydkort. Så vil jeg kunne flytte lyden med rundt i min lejlighed som jeg har lyst til.
Men pulseaudio er så vanvittigt lækkert.
Du kan få pulseaudio til at lave et surround sound kort udfra flere fjern-lydkilder. Pulseaudio er en ufatteligt god ide. Jeg mangler bare stadigvæk at finde et lille mini strømsvagt kort med non-x86, med wireless og indbygget lydkort, så jeg kan lave et par små lydkort. Så vil jeg kunne flytte lyden med rundt i min lejlighed som jeg har lyst til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.