mboost-dp1

Ubuntu 9.04 NetBook Remix start menu pist væk?

Gå til bund
Gravatar #1 - scharbach82
19. okt. 2009 19:59
Har lige indstalleret Ubuntu 9.04 NetBook Remix på min acer aspire one, efter jeg havde installeret opdateringer, var min start menu bjælke forsvundet, både i bunden og toppen, så det eneste jeg kan se er mit wallpaper....

Computeren kører fint men som sagt min menu er gone?!

Er total linux n00p så aner ikke hvad jeg skal stille op her...

Help anyone
Gravatar #2 - markjensen
19. okt. 2009 20:59
Jeg ved ikke selv så meget om Ubuntu eller Linux i det hele taget, men kan du bruge dette link: http://ubuntu-virginia.ubuntuforums.org/showthread... ?
Gravatar #3 - skovtrolden
19. okt. 2009 21:15
Prøv at åbne en terminal, evt ved at trykke ctrl+alt+t og skriv
gnome-panel
efterfulgt af enter. Sker der så noget?
Gravatar #4 - scharbach82
20. okt. 2009 09:07
Den teminal komando fungere ikke, der sker ingenting når jeg trykker ctrl+alt+t....?
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
20. okt. 2009 09:15
#4 du burde kunne få en menu frem og aktivere den, ellers prøv Ctrl-Alt-+ / Ctrl-Alt-- (minus/plus får den til at gennemgå xorg.confs forskellige opløsninger), mindes at have haft samme problem engang, og der var det løsningen, at menubaren bare var uden for skærmbilledet.
Gravatar #6 - myplacedk
20. okt. 2009 11:31
Da jeg legede med samme distribution på en netbook oplevede jeg også at flere ting ikke virkede efter en opgradering.

Jeg tror jeg "løste" det ved at geninstallere.

Overvej beta'en i stedet, den er langt bedre, synes jeg. 9.04'eren var bare ikke moden til netbooks.
Gravatar #7 - Barkane
20. okt. 2009 17:49
I skolen opdagede vi at 9.10 kan ikke finde bootloaderen til windows hvis det skulle være sådan at man skulle have 2 operativ systemer på en computer.
Gravatar #8 - scharbach82
20. okt. 2009 17:56
#5 Kan ikke lade sig gøre da der ikke er noget num pad på en Acer Aspire One mht + & -!?

#6Tror du har ret, har nemlig prøvet at geninstallere min version og problemet er fuldstændig uændret, så jeg tror jeg nupper betaen, men en mærkelig situation da betaen jo burde være den ustabile....

Tak for den fine feedback

//Scharbach82
Gravatar #9 - kasperd
25. okt. 2009 22:58
Muligvis er der sket nogle ændringer i softwaren som gør at konfigurationsfiler fra før opdateringen ikke virker bagefter. I så fald kan det være nødvendigt at fjerne de gamle konfigurationsfiler fra ens home directory (det burde være nok at omdøbe dem).

Inden du går i gang med at prøve dig frem for at finde den rigtige fil eller directory at omdøbe bør du lige prøve noget andet for at finde ud af, om det overhovedet kan hjælpe.

Prøv at oprette en ny bruger og se om det virker, hvis du logger på som den nye bruger. Nu har jeg ikke lige erfaringer med den specifikke version af Ubuntu, men følgende fremgangsmåde skulle have en chance for at virke:

1. Tryk ctrl+alt+f2 for at skifte til tekst login
2. Log på som root eller din eksisterende bruger.
3. Opret en ny bruger med "sudo useradd nytbrugernavn"
4. Sæt password for den nye bruger med "sudo passwd nytbrugernavn"
5. Tryk ctrl+d for at logge ud.
6. Tryk alt+venstre indtil du kommer tilbage til det grafiske login
7. Prøv at logge på med det nye brugernavn.
Gravatar #10 - scharbach82
1. nov. 2009 15:07
Har installeret win 7, Ubuntu kører super dårligt på min maskine, ved ik om det var bugs eller en "fejl 40"... Så prob er løst.

Tak for hjælpen^^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login