mboost-dp1
Ulovligt at købe noget i USA over internettet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg står i et dilemma!?
Nogle der ved om det er lovligt at købe noget over apple.com som ligger i USA, og om man skal betale moms for det man køber når produktet kommer til Danmark?
Produktet jeg har kigget på er noget billigere på apple.com end i Danmark men jeg ved bare ikke om det kan betale sig at købe produktet i USA hvis jeg skal betale moms når den kommer til Danmark.
Nogle der ved noget om det eller selv har prøvet at købe noget på en udenlandsk hjemmeside?
Nogle der ved om det er lovligt at købe noget over apple.com som ligger i USA, og om man skal betale moms for det man køber når produktet kommer til Danmark?
Produktet jeg har kigget på er noget billigere på apple.com end i Danmark men jeg ved bare ikke om det kan betale sig at købe produktet i USA hvis jeg skal betale moms når den kommer til Danmark.
Nogle der ved noget om det eller selv har prøvet at købe noget på en udenlandsk hjemmeside?
Okay..
Men hvis prisen på det jeg vil købe er 399$ altså 1640,- kr. så kommer der 25 % moms oveni, plus told?
Hvor meget skal man betale for told?
Man kan vel heller ikke bruge 110 volt stik herhjemme, vel?
Men hvis prisen på det jeg vil købe er 399$ altså 1640,- kr. så kommer der 25 % moms oveni, plus told?
Hvor meget skal man betale for told?
Man kan vel heller ikke bruge 110 volt stik herhjemme, vel?
#4 Gid det var såvel.. Ser lige om jeg kan hitte reglerne igen..
Edit:
Link til reglerne: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393273&vId=0
Indsæt selv din egen købspris+fragt i regnestykket :)
Edit:
Link til reglerne: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393273&vId=0
Eksempel: du vil købe en vare til en værdi svarende til 10.000 d.kr. Tolden er 10 pct. Regnestykket kommer til at se ud således:
Varens værdi + fragt (500 kr.) 10.500 kr.
Told 10 pct. af værdien 1.050 kr.
Moms 25 pct af værdi + told (11.550 kr.) 2.887 kr.
Din udgift til told og moms 3.937 kr
Indsæt selv din egen købspris+fragt i regnestykket :)
Arg det kan slet ikke betale sig at købe den over apple.com
Men tak for dit lille eksempel det med told og moms :)
Men tak for dit lille eksempel det med told og moms :)
Til toldudregning kan man bruge http://cyberzed.dk/told.html (told/moms er vist det samme som dvd)
#6: I det tilfælde 40% af varens værdi. Fy for satan.
#9: Den finder ikke frem til samme afgift, som FAQ'en fra http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393273&vId=0
#9: Den finder ikke frem til samme afgift, som FAQ'en fra http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393273&vId=0
Tilgengæld er det værd at tage med at det danske toldvæsen, i modsætning til f.eks. det tyske, kun laver stikprøvekontrol af toldvarer, store stikprøver, men alligevel.
Derfor vil du, medmindre den kasse der sendes er tydeligt mærket med noget der indikerer at varen er dyr, med stor sandsynlighed ikke blive afkrævet moms. At du så bryder loven hvis den kommer igennem vil jeg så lade være op til din egen moral.
Derfor vil du, medmindre den kasse der sendes er tydeligt mærket med noget der indikerer at varen er dyr, med stor sandsynlighed ikke blive afkrævet moms. At du så bryder loven hvis den kommer igennem vil jeg så lade være op til din egen moral.
Bare fordi at noget er ulovligt, betyder det vel ikke at det er moralsk forkert? Jeg synes f.eks. at told er noget svineri, da det altid vil skabe en dødvægt i samfundet.
Bare fordi at noget er ulovligt, betyder det vel ikke at det er moralsk forkert? Jeg synes f.eks. at told er noget svineri, da det altid vil skabe en dødvægt i samfundet.
Jeg er ikke uenig, men vi er alle skruet forskelligt sammen, så det må være op til den enkeltes indstilling til moral.
Ideen om at moral og lov hænger sammen er helt sikkert forkert.
Jeg er ikke uenig, men vi er alle skruet forskelligt sammen, så det må være op til den enkeltes indstilling til moral.
Ideen om at moral og lov hænger sammen er helt sikkert forkert.
Intet kunne være længere fra sandheden. Protektionisme er en politisk sygdom, som skader langt mere end det gavner.
Kan de ikke konkurrere, skal de hellere finde noget andet at lave.
I en global verden skal vi lave hvad vi er bedst til, og ikke være så bange for at lade andre om de ting, vi ikke er konkurrencedygtige til.
Så nej told er en taberstrategi.
De lande der ingen told har, har en langt bedre velstand, end dem der skærmer sig af.
Told er irriterende hvis man lige skulle have en billig vare hjem, men den er også nødvendig for at beskytte vores økonomi.
Intet kunne være længere fra sandheden. Protektionisme er en politisk sygdom, som skader langt mere end det gavner.
Uden told, var der nok ikke mange der brugte danske forretninger...
Kan de ikke konkurrere, skal de hellere finde noget andet at lave.
...og derfor ville der ikke være råd til lønninger, hospitaler, skoler osv.
I en global verden skal vi lave hvad vi er bedst til, og ikke være så bange for at lade andre om de ting, vi ikke er konkurrencedygtige til.
Så nej told er en taberstrategi.
De lande der ingen told har, har en langt bedre velstand, end dem der skærmer sig af.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.