mboost-dp1

undertekster og udpakningsfiler

Gå til bund
Gravatar #1 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 08:51
Hej,
Jeg har problemer med at få .rar-filer pakket ud så de virker og jeg kan afspille filen. Jeg har prøvet med The Unarchiver, men jeg kan ikke få det til at virke.

Derudover kan jeg ikke få underteksterne til at være med på legen, de kommer vel at mærke slet ikke frem i afspilningen. Jeg benytter VLC, og har prøvet med at ændre både .avi til .mkv og underteksterne til .srt, men det ønskede sker stadig ikke..

Er der nogen, der ved hvad jeg skal gøre? Eller om jeg gør noget forkert?
Gravatar #2 - Fjolle
12. apr. 2011 08:52
Køb filmen.
Gravatar #3 - fjols
12. apr. 2011 09:05
Hvilken fejl får du når du udpakker .rar filerne?
Jeg bruger selv 7-zip til at pakke dem ud med.
Mht. underteksterne, så vil de automatisk blive afspillet i VLC hvis de har samme navn som filmen, dvs. således:
super sej film.avi
super sej film.srt
Gravatar #4 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:20
Der kommer ikke nogen fejlmelding frem. Linjen i VLC med afspilningen kører bare, men uden der kommer et vindue frem med selve filmen.

Det er præcis det jeg havde gjort, så undertekster og filmen havde nøjagtig samme navn, bortset fra fil-endelsen, men underteksterne kom ikke, heller ikke efter jeg kunne vælge undertekstspor 1 i VLC...
Gravatar #5 - fjols
12. apr. 2011 09:23
Det lyder som en korrupt fil. Sker det ved mange filer eller kun en enkelt?

Er underteksterne på dansk/engelsk eller på et sprog der bruger et andet tegnsæt (f.eks. russisk)?
Gravatar #6 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:25
Det er sket de 4 gange jeg har forsøgt mig med det. Derfor jeg tænkte at jeg gør noget forkert...

Underteksterne er danske.
Gravatar #7 - fjols
12. apr. 2011 09:29
Jeg tror simpelthen bare filen er i stykker når det kun er sket 4 gange.

Har du prøvet manuelt at gå ind og åbne undertekst filen i VLC?
Har du prøvet at åbne undertekst filen i notepad og set at der faktisk står tekst i?
Hvis ingen af de 2 ting giver noget så gå ind i preferences og vælg "Subtitles & OSD" og rod lidt rundt med indstillingerne derinde. Evt. Reset dem.
Gravatar #8 - Bllets
12. apr. 2011 09:32
Det skal nok lige nævnes at vi har med OS X at gøre, det fremgår ikke lige af tråden.
Gravatar #9 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:41
Nu har jeg prøvet med en anden film og dertilhørende undertekster... nu popper det frem fra VLC at "VLC can't recognize the input's format"... selvom det er .avi og .srt. Underteksterne kom vel at mærke heller ikke frem...
Heller ikke efter nulstilling var der held..

Rigtig nok, det er OS X Tiger jeg bruger..
Gravatar #10 - fjols
12. apr. 2011 09:46
Prøv at åbne den undertekst fil i en tekst editor.
Paste de første 5-10 linier her ind.
Gravatar #11 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:49
PK1CÊ:˝◊à LÈΩTaken[2008]DvDrip-aXXo.srt•}Ÿn$I≤›;˛CÙ˜%ãäÕc\ —›µvwUö5Ö—c∞22Ãçäà§Ü˜3ÙO“óàÓQvlq˜¨™I∏¿,›Œts_l=fû¶¶ˇ‰˘¢r.yÒ‚/â6¥ã∂rÁg/ª˝¥IÊ~3ÕI∑˙síÂ≈˙∞>úü˝—œs?'Û∞M∫ø˝Ì¿|?l∑Ágo˙˝æfl≠{ÈÒk7›ıcÚÈ‚¸Ï¸,??˝ÏœeπH]ȧÜöfêûüΩHfifi∆e∑O÷èc≤$"7„Sû.Ò◊◊√~fRÖ'U/jóE§\æ»À?˛•_'´√∏;,i/˚‰ûf;ıDuü Î~!√
S≤<&√f”'7›òÏku†Nû«*m,"]U.´^îÆ=?c*∑4‹|X'D~yÿnâ
Gravatar #12 - fjols
12. apr. 2011 09:51
Det er i hvert fald ikke en rigtig undertekst fil. De ligger i klar tekst og kan derfor læses.
Find en ny undertekst fil.
Gravatar #13 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:53
ah det da nok problemet så. Tak, det prøver jeg :)
Gravatar #14 - OxxY
12. apr. 2011 09:56
fjols (12) skrev:
Det er i hvert fald ikke en rigtig undertekst fil. De ligger i klar tekst og kan derfor læses.
Find en ny undertekst fil.

.srt understøtter altså komprimering, så det kan nu sagtens være rigtigt, bare ikke sikkert VLC ka hitte rede idet.
Gravatar #15 - fjols
12. apr. 2011 09:57
Okay, det vidste jeg ikke og det har jeg aldrig oplevet. Men i dette eksempel vil jeg nu tro det ikke er tilfældet :)
Gravatar #16 - OxxY
12. apr. 2011 09:58
hrm, kan egnetlig godt være at srt kun er plaintekst, og det er idx/sub der understøtter komprimering, er sku noget tid siden jeg har rodet med det :)
Gravatar #17 - myplacedk
12. apr. 2011 09:59
Det der ligner en zippet fil. Prøv at omdøbe den til noget med ".zip", og se om du kan hive en ukomprimeret fil ud.

Hvis ikke, så er det en anden variant af zip (fx. gzip), men det kan jeg ikke klare i hovedet. Så skal jeg slå det op.
Gravatar #18 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 09:59
ehm okay nu kommer der så godt nok teksterne frem i filmen, men de passer ikke til det der bliver sagt. Synes jeg er ret uheldig på det her punkt..
Gravatar #19 - Mnemonic4444
12. apr. 2011 10:02
det passer perfekt med det jeg pastede ind efter det blev en .zip fil. Tusind tak for hjælpen :)
Gravatar #20 - Chewy
12. apr. 2011 14:32
@19

Du kan timeshifte underteksterne på "g" og "h". (Kan se at de på mac er "h" og "j"..)
Flere genveje:
http://wiki.videolan.org/Mac_OS_X#Keyboard_Shortcu...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login