mboost-dp1
Update PATH from Makefile
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Ok, det her er lidt underligt, det ved jeg godt...
virker helt fint i en shell, men ikke i en Makefile, er der nogen der ved hvorfor?
Jeg har også eksperimenteret med at smide det i ExportNewPath, og så kalde "source ExportNewPath", fra min Makefile, men resultatet er lige så nedslående.
Jeg er åben overfor alle muligheder, så længe det ikke er nødvendigt at gøre noget før den aktuelle Makefile startes.
Der er selvfølgelig mulighed for at starte med Makefile1, der laver nogle småting, og derefter fortsætter med et shell script, der leger lidt med PATH, og kalder Makefile2, men det er da om muligt endnu grimmere...
export PATH=`echo $PATH | sed 's,/boot/NIX/autoconf/bin,/path/to/build-dir/leacy/autoconf/bin,g'`
virker helt fint i en shell, men ikke i en Makefile, er der nogen der ved hvorfor?
Jeg har også eksperimenteret med at smide det i ExportNewPath, og så kalde "source ExportNewPath", fra min Makefile, men resultatet er lige så nedslående.
Jeg er åben overfor alle muligheder, så længe det ikke er nødvendigt at gøre noget før den aktuelle Makefile startes.
Der er selvfølgelig mulighed for at starte med Makefile1, der laver nogle småting, og derefter fortsætter med et shell script, der leger lidt med PATH, og kalder Makefile2, men det er da om muligt endnu grimmere...
Det er ikke fordi der mangler et 'g' ?
BurningShadow (1) skrev:Ok, det her er lidt underligt, det ved jeg godt...export PATH=`echo $PATH | sed 's,/boot/NIX/autoconf/bin,/path/to/build-dir/leg(?)acy/autoconf/bin,g'`
Jeg vil da ikke udelukke det, men jeg kan ikke lige se hvor jeg evt. skulle placere det. Også fordi det virker i min bash shell.
Jeg vil da ikke udelukke det, men jeg kan ikke lige se hvor jeg evt. skulle placere det. Også fordi det virker i min bash shell.
Hmm, jeg har valgt at løse problemet med et ekstra target til min Makefile, der kalder et meget simpelt lille script, der modificere min PATH, og derefter kalder det target der oprindeligt voldte problemer, hvorefter scriptet exit'er, og vender tilbage.
Så et target i min Makefile kalder et script, der kalder et andet target i selv samme, hvorefter det exit'er, til samme Makefile, der så fortsætter med det den havde gang i. Simple...
Så et target i min Makefile kalder et script, der kalder et andet target i selv samme, hvorefter det exit'er, til samme Makefile, der så fortsætter med det den havde gang i. Simple...
Det overså jeg (muligvis fordi jeg checkede Newz fra mobilen), men det var vist bare en fejl der opstod da jeg skrev her.
Og så tænkte jeg nok også lidt på g'et i enden af sed...
Det overså jeg (muligvis fordi jeg checkede Newz fra mobilen), men det var vist bare en fejl der opstod da jeg skrev her.
Og så tænkte jeg nok også lidt på g'et i enden af sed...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.