mboost-dp1

USB-nøgle kan ikke ses i "Denne Computer"

Gå til bund
Gravatar #1 - christian21
26. apr. 2009 12:29
Hejsa

Som overskriften siger har jeg en usb-nøgle, der ikke dukker op i Denne computer, når den tilknyttes computeren. Yderligere har jeg forsøgt med mit kamera (Olympus CW7070), som heller ikke dukker op.
De dukker heller ikke op i Diskhåndtering, men dukker op i Enhedshåndtering, der påstår enhederne virker korrekt, jeg har også mulighed for "Sikker fjernelse af hardware".
Det eneste USB-lagermedie, der dukker op, er min MP3-afspiller: Creative Zen, dog via ZEN Media Explorer og ikke direkte i "Denne Computer".

Begge dele virker på andre computere.
Jeg har ikke deamon tools el. alchohol 120 % installeret.

Hvad jeg har prøvet:
Geninstallere USB-drivere.
At godkende alle drevbogstaver vha. TweakUI
At slette sptd.sys fra system32/drivers
Slå antivirus (Avast 4.8) fra
Fjerne forbindelse til alle netværksdrev (de skulle vist give problemer)

System:
HP zv5200 - AMD Athlon 64 3400+ - 1 Gb RAM
Windows XP Home SP3

Nogen der sidder inde med løsningsforslag?

På forhånd tak - Christian
Gravatar #2 - BurningShadow
26. apr. 2009 12:36
Kan de ses, hvis du booter med dem tilsluttet?
Gravatar #3 - christian21
26. apr. 2009 14:24
Nej
Gravatar #4 - Coney
26. apr. 2009 17:15
Er der drivere til forskellige styresystemer med de ting der?? Jeg har et usb-stik der ikke virkede på min bærbare efter jeg skiftede til 64bit vista... Fordi driveren kun var til 32 bit... Ja jeg kunne nu godt se selve enheden men den var yderst irriterende at få åbnet...
Gravatar #5 - BurningShadow
26. apr. 2009 17:29

Hmm, så har jeg ingen gode ideer :-(

.

Det er sikkert [U|O|E]HCI enheder, så der skulle gerne følge drivere med Windows, uanset om det er 32bit eller 64bit.
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
26. apr. 2009 18:07
Prøv at fjerne alle ubrugte drivere.
Brug Denne guide til at kunne se ubrugte drivere.
Derefter kan du slette alle de ubrugte drivere (dem der er grå).
Der er enkelte drivere du ikke kan slette, men det skal systemet nok fortælle dig.

Genstart og prøv så om det virker nu.

Jeg kan anbefale alle at udføre dette, da det, specielt på ældre installationer, kan få computeren til at køre ret så meget hurtigere.
Gravatar #7 - christian21
26. apr. 2009 18:51
Desværre, der var ellers masser af ubrugte, men ingen løsning der, men tak for svaret, systemet er, om ikke andet, hurtigere nu :)
Gravatar #8 - Coney
26. apr. 2009 19:00
#6 tusind tak for det link der ellers:) Fik jeg da lige mindet mig selv om at rydde op:P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login