mboost-dp1
Valg af ny multimedia afspiller?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej.
Jeg står i den situation, at jeg gerne vil prøve at være lidt med på noderne.
Så jeg kunne evt. godt bruge en multimediaafspiller, der skal bruges på sommerferier, længere bus/tog ture osv.
Skal selvfølgelig kunne æde mp3 og alverdens lyd, men der hvor min tvivl opstår, er meget omkring videoafspilningen.
Jeg kunne virkelig godt trænge til en afspiller, der viser video i en ordentlig kvalitet, så jeg faktisk kan se en fuldlænge film acceptabelt.
Mp3 kan sgu klares med min mobil jo.
Jeg har kigget lidt omkring og har fundet at cdon.com har et okay tilbud (sådan ser det da ud...):
iriver Clix 2 (8GB) til 849 kr.
Ellers er der fx
Creative Zen
Eller selvfølgelig
Apple produkt...
Nogen erfaringer med de enkelte?
Jeg står i den situation, at jeg gerne vil prøve at være lidt med på noderne.
Så jeg kunne evt. godt bruge en multimediaafspiller, der skal bruges på sommerferier, længere bus/tog ture osv.
Skal selvfølgelig kunne æde mp3 og alverdens lyd, men der hvor min tvivl opstår, er meget omkring videoafspilningen.
Jeg kunne virkelig godt trænge til en afspiller, der viser video i en ordentlig kvalitet, så jeg faktisk kan se en fuldlænge film acceptabelt.
Mp3 kan sgu klares med min mobil jo.
Jeg har kigget lidt omkring og har fundet at cdon.com har et okay tilbud (sådan ser det da ud...):
iriver Clix 2 (8GB) til 849 kr.
Ellers er der fx
Creative Zen
Eller selvfølgelig
Apple produkt...
Nogen erfaringer med de enkelte?
Altså hvis du skal se film på den i længere tid, så lad være med at vælge en, med for lille en skærm og som generelt er for lille... Overvej en iPod Touch, som dog er en del over dit budget.
Det jeg umiddelbart kan læse mig frem til, er at både den iriver clix og creative zen (til omkirng 1200) bruger en opløsning der hedder 320 x 240.
Hvorimod Apple nano fx bruger 640x480 (eller ca.)
Og kan desuden spise h.264 codec, er det buzz word, eller er der en markent ændring i kvaliteten (som det ser ud, hvis man bare kigger de "kolde" tal).
Hvorimod Apple nano fx bruger 640x480 (eller ca.)
Og kan desuden spise h.264 codec, er det buzz word, eller er der en markent ændring i kvaliteten (som det ser ud, hvis man bare kigger de "kolde" tal).
Men med hensyn til opløsningen så er Nanoens opløsning dobbelt så høj som ved de andre, og skærmen er samtidig mindre (sådan cirkus) Så du kan jo selv regne ud, hvor "behageligt" det er at sidde med en så lille skærm og sådan en høj opløsning! Hvis ikke, så kan jeg sige, at det er meget lidt behageligt :- )
h.264 er vidst nok til HD materiale, men er meget usikker angående det. :)
h.264 er vidst nok til HD materiale, men er meget usikker angående det. :)
Jeg vil helt klart anbefale en touch, evt. køb en brugt 8 gb hvis du ikke har brug for mere.
Den er utrolig lækker og så har den mange andre fede ting udover musik og video afspilning, f.eks. er der mange spil til den og den har wifi. Men du betaler selvf. også for apple logoet!
Mht creative, så har jeg ikke selv haft gode erfaringer med det, primært kvaliteten, men er nok for inkarneret macfan til at kunne udtale mig :D
Den er utrolig lækker og så har den mange andre fede ting udover musik og video afspilning, f.eks. er der mange spil til den og den har wifi. Men du betaler selvf. også for apple logoet!
Mht creative, så har jeg ikke selv haft gode erfaringer med det, primært kvaliteten, men er nok for inkarneret macfan til at kunne udtale mig :D
Følger lige lidt med i tråden her - og spørg givetvis dumt(??)
Så vidt jeg forstår #1 så er han jo jagt efter en portabel video afspiller, da mobilos jo let klare opgaven som MP3 afspiller. Nu er spørgsmålet så: Bliver man ikke træt af at sidde og se en hel spillefilm på sådan en Touch?
Og er det i grunden muligt at rippe en DVD og smide på den, eller skal film der til købes?
Så vidt jeg forstår #1 så er han jo jagt efter en portabel video afspiller, da mobilos jo let klare opgaven som MP3 afspiller. Nu er spørgsmålet så: Bliver man ikke træt af at sidde og se en hel spillefilm på sådan en Touch?
Og er det i grunden muligt at rippe en DVD og smide på den, eller skal film der til købes?
12 skrev:Bliver man ikke træt af at sidde og se en hel spillefilm på sådan en Touch?
En iPod Touch har vist en væsentlig større skærm end jeg er vant til, når det kommer til håndholdt. Jeg har tidligere brugt mobiltelefon, og nu en iPod Nano til at se video på. Og det kan godt blive et par timer i træk.
Om det er ergonomisk? Næh. Er det fedt i forhold til et TV? Næh.
Er det fedt i forhold til bagsiden af nakkestøtten foran mig? Yepser! Er det fedt i forhold til at læse en bog når man ikke kan sove? Nogle gange.
Men husk at kigge på noget andet en gang imellem. Det er ikke godt at stirre på noget i den samme afstand længe, især ikke så kort afstand.
12 skrev:Og er det i grunden muligt at rippe en DVD og smide på den, eller skal film der til købes?
Hvis du ikke selv at putte indhold på den, har du købt en rigtig, rigtig dårlig vare.
Jeg kan selv lave video-klip til min iPod Nano. Dog ikke med iTunes (til Windows), det virker ikke*. Jeg bruger i stedet noget jeg selv har flikket sammen over ffmpeg og mencoder.
*) Damnit jeg ville blive fnysende hvis jeg havde købt min iPod, og ikke kunne finde ud af andet end iTunes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.