mboost-dp1
vand i ps3
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey
min ps3 fik den anden dag et glas vand tabt lige ved siden af, og den derved fremkommende flodbølge strømmede ud over den. den var dog heldigvis slået fra, men når jeg nu her et par dage efter forsøger at tænde den lyser den først grøn (som den skal), så pludselig gul og så rød imens den kommer med et opgivende bip og blinker rødt.
nogen ide om hvad jeg lige gør her?
min ps3 fik den anden dag et glas vand tabt lige ved siden af, og den derved fremkommende flodbølge strømmede ud over den. den var dog heldigvis slået fra, men når jeg nu her et par dage efter forsøger at tænde den lyser den først grøn (som den skal), så pludselig gul og så rød imens den kommer med et opgivende bip og blinker rødt.
nogen ide om hvad jeg lige gør her?
Mit bedste bud ville bare være at vente. Brug evt. en hårtørrer (på lavt blus) til at tørre den med, eller stil den ved siden af en radiator, der ikke er -alt- for varm. Bare sådan at vandet inden i kan tørre og fordampe. I det mindste er den (tilsyneladende) ikke kortsluttet, da den jo trods alt kan tænde.
#1 Som sådan er vand ikke skadeligt for elektronik, da det snarere er minerallerne i vandet, der er det største problem.
Så længe elektronikken er slukket, og hvor komponenterne får lov til at tørre, så burde den virke igen. Hvis det er muligt at åbne den, så kan du altid tjekke, om alt ser ud som det skal samt måske lige bruge lidt trykluft på at rense den for støv m.m.
Så længe elektronikken er slukket, og hvor komponenterne får lov til at tørre, så burde den virke igen. Hvis det er muligt at åbne den, så kan du altid tjekke, om alt ser ud som det skal samt måske lige bruge lidt trykluft på at rense den for støv m.m.
bare du ikke havde sukker i vandet, fordi så skal du først tørre den, så skal du til at finde en myretue og ligge den derned (i teorien muligt) :p
Ej lyder sku godt nok trist, ikke lige den ting man skal spilde vand i, elektronik forsikringen siger næsten altid de ikke dækker vandskader på elektronik.
Jeg spildte noget cola på min, men kastede mig hen til kontakten og fik slukket i god tid, også tørrede den i like en uge inden jeg turde at starte den igen.. den funker perfekt nu :)
(Ikke mig der spildte, men havde jeg skrevet min ven, så havde folk kommenteret.. :p)
Ej lyder sku godt nok trist, ikke lige den ting man skal spilde vand i, elektronik forsikringen siger næsten altid de ikke dækker vandskader på elektronik.
Jeg spildte noget cola på min, men kastede mig hen til kontakten og fik slukket i god tid, også tørrede den i like en uge inden jeg turde at starte den igen.. den funker perfekt nu :)
(Ikke mig der spildte, men havde jeg skrevet min ven, så havde folk kommenteret.. :p)
madeinrussia (4) skrev:(Ikke mig der spildte, men havde jeg skrevet min ven, så havde folk kommenteret.. :p)
Riiight!..... :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.