mboost-dp1

vil gerne over clocke :D

Gå til bund
Gravatar #1 - bosanac
9. sep. 2007 15:34
hej jeg ville spørg om der nogen der ved hvordan men over clocka og om det er ulovligt ??

min processor er en gammel satan intel celeron 2500 mhz jeg kan se at den kan komme op på 3000 mhz :D ville være fedt :D
Gravatar #2 - Simonth
9. sep. 2007 15:49
Prøv at kigge på Google.. Der er en masse links ;)

Søgning på Google med ordet "overclocking"

Her er nogle links fra Google, så du ikke behøver at slide tastaturet og musen for meget..:

Grundkursus i overclocking - PC World
Overclocking for begyndere. - Artikel @ toflo.dk

Kig eventuelt også her
Gravatar #3 - bosanac
9. sep. 2007 16:02
ja tak for hjælpen mester har et sidste spørgsmål nogen der ved om en celeron 2500mhz kan klare at overclokes til 3000 mhz ?? med en standby køler ??
Gravatar #4 - Dreadnought
9. sep. 2007 16:12
#3 Det finder du først ud af når du prøver. Der er 50% chance. Enten kan du eller også kan du ikke.
Gravatar #5 - bosanac
9. sep. 2007 16:20
50% seriøst ??? brænder den af så
Gravatar #6 - Dreadnought
9. sep. 2007 16:33
Måden du overclocker på er at hæve frekvensen eller multiplier lidt efter lidt samtidig med at du holder øje med temperaturen når du hverken ved hvad processoren kan yde eller hvad køleren kan klare.

Du skal være klar over at hvis du presser processoren for meget vil den blive ustabil, som kan resultere i datafejl som i flere tilfælde kan resultere i en ustabil windows installation, selv efter at du har clocket den ned til normal hastighed. Dette kan dog fikses med en reinstallation.

Processoren kan i værste tilfælde blive skadet af det, men i disse dage vil processoren clocke ned, hvis den har support for det.
Gravatar #7 - themuss
9. sep. 2007 18:03
Du skal bare fyre den max af med så mange volt som muligt, sådan en standby-køler er super vild.
Gravatar #8 - buch
9. sep. 2007 22:19
Som du selv siger så er det pisse ulovligt!

Politiet kommer og henter dig hvis du overclocker din egen cpu. Ting man selv ejer må man nemlig ikke behandle som man vil.

Sammenlign det med at du har en hund, den må du heller ikke give steoider så den bliver størrer.
Gravatar #9 - madeinrussia
12. sep. 2007 18:25
Du får absolut ingenting ud af at clocke den.. det er bare farligt og usundt.. den forskel der vil være er for dig umulig at mærke, og ja det er ulovligt og hvis du bliver taget bliver du vist dømt som hacker O_O
Gravatar #10 - holmen
12. sep. 2007 18:44
Det værste er hvis tyskerne finder ud af det, for så siger de det til nazisterne og så kommer de efter dig. Og nazisterne er nogle væmmelige nogle, så jeg ville ikke overclocke min cpu hvis jeg var dig anelgosu bosanac.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login