mboost-dp1

Vista bliver ved med at reboote

Gå til bund
Gravatar #1 - conFen
18. okt. 2008 12:26
Hola.

Har lige fået smidt min nye PC sammen og er igang med at installere Windows Vista Ultimate 64bit på den.

Jeg er kommet igennem første fase med at skrive nøgle og kopiere filer fra CD'en. Efter den så har rebooted første gang (Som den skal), så bliver den ved med at boote forfra og kommer med følgende fejl:

Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet:

1. Indsæt installationsdisc'en med Windows, og genstart computeren.
2. Vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter på Næste.
3. Klik på Reparer Computeren.

Andre instillinger:
Hvis strømmen blev afbrudt under starten skal du vælge Start Windows normalt.

Blah blah, så kommer der de forskellige opstartsmuligheder.

Har selvfølgelig prøvet de forskellige ting der står.
Når jeg vælger at starte op, så kommer den til load baren hvorefter den rebooter med det samme.

Jeg kan ikke se at det skulle være pga strømforsyningsproblemer, da jeg kører med en 600W PSU til at trække en
Core2Duo E8400 (3.0Ghz)
4 GB ram
HD4580 GFX
1 Harddisk (Western Digital)
1 DVD-drev (random mærke)

Nogen der har en idé til hvad det kunne være?

Hvis jeg har udeladt noget nyttig information, så bed om det og jeg skal svare hurtigst muligt.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - brokz
18. okt. 2008 13:31
Understøtter din computer 64bit?
Gravatar #3 - conFen
18. okt. 2008 13:52
Ja :)
Gravatar #4 - gentox
18. okt. 2008 15:23
For dælen da, se på hans hardware før du spørger dumt.

Har været i gennem lidt af det samme cirkus, bortset fra mine genstart kom efter en opdatering af Vista, og ikke var fulgt af en fejlmeddelelse.
Efter 2 rene installationer, med samme resultat gik jeg tilbage til XP.
Så det eneste jeg er ked af ved den sag, er at jeg betalte for Vista Ultimate 64bit.
Gravatar #5 - conFen
18. okt. 2008 15:31
Argh, så må jeg jo smide min XP i og køre med det indtil jeg finder et svar.

Tak for hjælpen Gentox.
Gravatar #6 - gentox
18. okt. 2008 15:49
conFen, jeg er så ked af at jeg ikke har en løsning til dig, da jeg selv gav op i sin tid.
Men ja XP virker fint, og har gjort det siden Januar, på en PC der minder lidt om din.
Gravatar #7 - conFen
18. okt. 2008 15:57
Jeg kan så sige at mit ASUS P5Q ikke kan se min IDE HDD. Det er tilsyneladende en generel fejl.
Må bare finde min XP CD frem og smide den på min SATA hdd i stedet for. Ville bare lige se om den kunne boote op med den allerede installerede XP.

Oh well, så har man da en grund til at hygge foran PC'en :)

Edit: Den kan åbenbart godt læse min HDD, men kun så længe der kun er et IDE device sluttet til. Blah :(
Gravatar #8 - Jonasee
18. okt. 2008 19:26
Hey Conf

Har søgt lidt og har noget det skulle stabiliserder systemet lidt, ved ikke om det vil hjælpe.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...

ellers kom jeg frem til at det muligvis har noget at gøre med master/slave for hold, med da du bruger IDE burde det ikke være noget problem.

http://www.tomshardware.com/forum/253394-30-asus-p...
Gravatar #9 - Bornslippy
18. okt. 2008 19:54
Prøv at lave din NTFS primary partition, på forhånd med en Ubuntu Live Disk, også vælg den under install. Det kan måske virke. Det gjorde det ihvertfald for mig.
Gravatar #10 - Norrah
18. okt. 2008 20:06
The usual:
Brug 1500,- og Køb en 1000w psu.

#6 Vil du sælge/bytte din ultimate?
Gravatar #11 - gentox
18. okt. 2008 20:20
Den har kørt i ca. 14 dage på min nuværende PC, og det er en OEM version, som jeg godt nok selv har købt for ca. 1300,-, men er den ikke bundet til mit bundkort nu?
Men ellers Ja.
Gravatar #12 - Norrah
18. okt. 2008 20:23
#11 tjoo.. lidt, men man har lov til at bytte lidt hardware.. Tror godt det kan lade sig gøre. Men det er næppe lovligt længere....
Kunne eventuelt bytte med en Business der aldrig har været brugt. Mod din "brugte" Ultima.
Gravatar #13 - gentox
18. okt. 2008 20:35
Tror jeg holder fast i den, indtil jeg næste gang er tvunget til at geninstallere, og se om situationen har ændret sig.
Skal ærligt indrømme at byttet til en ringere Vista installation, ikke har bragt mit sind i kog :P
Gravatar #14 - Norrah
18. okt. 2008 21:20
#13 det var som kompensation. Havde nu også tænkt mig at betale lidt... men ikke meget
Gravatar #15 - Jonasee
20. okt. 2008 08:33
ved godt at du er gået over og bruger xp nu, men tro jeg har fundet fejlen her:

http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login