mboost-dp1
Vista Bootmanager Hjælp!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hola Dudes...
Jeg sidder lige med et problem, jeg kan se vista har installeret sin bootmanager på mit D:\ drev. Og jeg er sq ikke helt sikker i at rodde med BCDedit i cmd'en...
Min partitioner ser sådan her ud:[list][li]C: = Windows Vista Install (Partition, Primary, Extended)[/li][li]D: = Ingenting lige nu, kun Vista Bootmanager [bootmgr] (Partition, Primary)[/li][/list]
Tror lidt det er fordi at Vista install ligger på en Extended at den har valgt at smide bootmgr på Primary D:
Så ville lige hører om der er nogen som ved om jeg ved at fjerne D:\ og bare lave den om til en unallocated HDD space, så via Vista boot repair, så kan få bootmgr over på C:\ hvor jeg meget gerne vil ha' den skal ligge.
En anden overvejelse jeg havde er jo at jeg ikke har noget dual boot setup, så jeg har vel i bund og grund ikke brug for bootmgr?
Krydser fingre for at der er nogen som kender til problemet, og har et godt fix :D
I får lige den BCDedit liste som er over partionerne nu:
Jeg sidder lige med et problem, jeg kan se vista har installeret sin bootmanager på mit D:\ drev. Og jeg er sq ikke helt sikker i at rodde med BCDedit i cmd'en...
Min partitioner ser sådan her ud:[list][li]C: = Windows Vista Install (Partition, Primary, Extended)[/li][li]D: = Ingenting lige nu, kun Vista Bootmanager [bootmgr] (Partition, Primary)[/li][/list]
Tror lidt det er fordi at Vista install ligger på en Extended at den har valgt at smide bootmgr på Primary D:
Så ville lige hører om der er nogen som ved om jeg ved at fjerne D:\ og bare lave den om til en unallocated HDD space, så via Vista boot repair, så kan få bootmgr over på C:\ hvor jeg meget gerne vil ha' den skal ligge.
En anden overvejelse jeg havde er jo at jeg ikke har noget dual boot setup, så jeg har vel i bund og grund ikke brug for bootmgr?
Krydser fingre for at der er nogen som kender til problemet, og har et godt fix :D
I får lige den BCDedit liste som er over partionerne nu:
Windows Boot Manager
--------------------
identifier {9dea862c-5cdd-4e70-acc1-f32b344d4795}
device partition=D:
description Windows Boot Manager
locale en-US
inherit {7ea2e1ac-2e61-4728-aaa3-896d9d0a9f0e}
default {a9ad9dd0-99c1-11dd-b887-c69d9f0d2b83}
resumeobject {a9ad9dd1-99c1-11dd-b887-c69d9f0d2b83}
displayorder {a9ad9dd0-99c1-11dd-b887-c69d9f0d2b83}
toolsdisplayorder {b2721d73-1db4-4c62-bf78-c548a880142d}
timeout 30
Windows Boot Loader
-------------------
identifier {a9ad9dd0-99c1-11dd-b887-c69d9f0d2b83}
device partition=C:
path \Windows\system32\winload.exe
description Microsoft Windows Vista
locale en-US
inherit {6efb52bf-1766-41db-a6b3-0ee5eff72bd7}
osdevice partition=C:
systemroot \Windows
resumeobject {a9ad9dd1-99c1-11dd-b887-c69d9f0d2b83}
nx OptIn
quietboot Yes
Nå anyhow... lavede en geninstall... tak for hjælpen vandfave :D
Det viste sig at det var PSU som var lavet af atomkraftværks dele som var problemet, så jeg købte Barsebäck's reserve dele og så virkede maskinen igen...
Det viste sig at det var PSU som var lavet af atomkraftværks dele som var problemet, så jeg købte Barsebäck's reserve dele og så virkede maskinen igen...
Har prøvet, men den lagde jo bare bootmgr på D:\ igen.Norrah (5) skrev:En anden gang hedder commandoen:
bootrec
Og det var det som jeg ikke ville have....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.