mboost-dp1

Win 7 + Time Capsule + HD = wtf

Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
9. sep. 2009 20:15
Min time capsule har en 1 TB hd tilslutte via USB, på trods af, at det er langsomt, fungerer det glimrende. Med min Mac.

Jeg kan sagtens finde drevet fra Win 7(der er tilsluttet med kabel), spille musik og film over det, men så snart jeg browser efter en eller anden fil, så disconnecter drevet (film/musik stopper) og jeg får "the specified network place is no longer available" eller noget i den stil, et sekund efter er drevet tilbage, jeg kan browse igen i et par sekunder til jeg får samme fejl.
Jeg kan sagtens overføre store mængder data (når jeg efter utallige disconnects har kæmpet mig hen til det jeg vil have), bare jeg ikke bruger drevet (browser på det eller andet) samtidig, altså, det er en "wtf" situation for mit vedkommende.

Det er hundrede år siden jeg har brugt windows, så kan ikke lige gennemskue, hvor fejlen er, er det apple eller MS, der er syndere?

Anyone?
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
9. sep. 2009 20:28
Har lige prøvet med total commander, den browser skidtet uden problemer og kopierer filer i flæng, så det tyder på, at det er windows, der har et eller andet problem.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
9. sep. 2009 20:44
Og med Total cmd kørende kan windows sagtens fatte at browse rundt på disken. argh!
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
9. sep. 2009 21:40
Prøv at slå "thumbnails" fra i windows explorer.
Når du bruger windows explorer, prøver den at lave thumbnails til alle filer, det kan være det der dræber disken.
Gravatar #5 - terracide
10. sep. 2009 03:30
Sikker på du ikke har en masse lorte-pirat medie på din disk og Windows indeksering slået til for disse filtyper?
http://maximumpcguides.com/windows-7/prevent-windo...
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
10. sep. 2009 07:47
#5 Installen er helt ny, ingen disk-halløjsa og andet er slået til. det enenste det er på t tb disken er backup eaf billeder, tekst og hjemmerippetmedia.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login