mboost-dp1
win 7 x86 vs. x64???
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey jeg skal til at installere windows 7 og så er jeg lidt i tvivl om jeg skal installere den ene eller den anden. Har 4 gb ram og en dualcore intel 2.4 cpu, har 2 gb ram mere til at ligge men de er ikke i maskinen da windows jo ikke kunne se dem
#9 hvorfor ikke? (helt seriøst har jeg aldrig hørt om en sådan begrænsning!)
EDIT: My bad. Huskede på spm som værende hvorfor 32bit i stedet for x64. Og ikke hvorfor 4GB frem for 6GB ram
EDIT: My bad. Huskede på spm som værende hvorfor 32bit i stedet for x64. Og ikke hvorfor 4GB frem for 6GB ram
Jeg vil lige tilføje at de 4 GB ram, du kan addressere i 32bit ugaven, også omfatter grafikram. Så har du et grafikkort med 1 GB ram, så er der altså kun 3 GB tilbage til systemet. Så selv hvis du vil udnytte de 4 GB ram fuldt, skal du altså stadig bruge 64 bit udgaven, med mindre at dit grafik kort bruger delt hukommelse.
Jeg har selv Vista 64, og har ikke haft problemer med drivere og programmer der ikke findes/virker. Til gengæld er min computers performance hat og briller, på trods af at maskinens hardware er mere end rigeligt hurtigt.
Jeg har selv Vista 64, og har ikke haft problemer med drivere og programmer der ikke findes/virker. Til gengæld er min computers performance hat og briller, på trods af at maskinens hardware er mere end rigeligt hurtigt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.