mboost-dp1

win7 rettigheder

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
19. nov. 2009 11:50
når jeg prøver at gemme min netbank nøglefi génnem IEl, får jeg meddelslsen at jeg ikke har rettigheder til at gemme her, men at jeg skal kontakte system administratoren - jatak, det er mig.

Men hvordan hulen giver jeg mig selv lov til at gemme en nøglefil gennem IE - say f.eks på C:/ ? jeg ved sguikke lige hvor jeg skal gøre det.

hjælp anyone?
Gravatar #2 - Thalion
19. nov. 2009 11:52
Du kører med UAC? Så prøv at højreklike på IE og vælg kør som admin og se om det ikke virker så.
Gravatar #3 - Dr.pikkuk
19. nov. 2009 19:38
kan du måske forklare det lidt nærmere? jeg ved ikke hvad uac er, og jeg synes ikke at jeg har den ulighed at køre som admin.
Gravatar #4 - Coney
19. nov. 2009 19:44
Du slår det fra i menuen brugere i kontrolpanelet... The hedder User Account Control.... Og det er crap!
Gravatar #5 - Dr.pikkuk
19. nov. 2009 22:32
#2 + #4
Tak, problemet blev løst :)
Gravatar #6 - Thalion
20. nov. 2009 09:20

Slog du det det fra? for i Win7 fungerer det ganske godt og er med til at forbedre din sikkerhed.
Gravatar #7 - Dr.pikkuk
20. nov. 2009 10:43
ja, jeg sendte den ned på laveste sikkerheds niveau, hvorefter deen bad om genstart for at at "slå den fra"...
pludselig virkede mit STEAM installerede Mass Effect også, som jeg ellers indtil videre trods ihærdige forsøg ikke kunne få til at starte.

Hvilken sikkerhed yder det? Jeg er rimelig ligeglad træt af at skulle spørges hver gang jegskal køre et program eller et lave en ændring.
Gravatar #8 - Dr.pikkuk
20. nov. 2009 10:59
kan du evt fortælle mig hvordan jeg kan omgå problemet uden at slå den fra?
Gravatar #9 - Coney
20. nov. 2009 11:44
#7 Det kan fjerne nogen risikoaspekter fra for eksempel hjemmesider der kører programmer på din computer.. Men hvis du ellers er forsigtig på nettet er det et eller andet sted komplet ligegyldigt...
Gravatar #10 - Dr.pikkuk
20. nov. 2009 11:54
min risikoadfærd på nettet omfatter ALTID (!!!) firefox med no-script aktiveret. er det nok?
Gravatar #11 - Thalion
20. nov. 2009 13:21

Jeg brugte det ikke i Vista, men i Win7 har den ikke været irriterende endnu. Så man kan sagtens klare sig uden, men hvis den begynder at være træls så dør den også ved mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login