mboost-dp1

Windows 7 - glemt password

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
29. apr. 2011 07:37
Hej,

Min bror går i klasse med nogle rigtig sjove typer, som har ændret hans password til noget de ikke kan huske.., samt muligvis ændret nogle andre ting også..

Sagen er den i hvert fald at han ikke kan komme ind på sin bruger, hvor han har en masse vigtige ting, som han selvfølgelig ikke har backup af (han er jo en rigtig mand!)

Har læst mig frem til, at hvis man glemmer password, så kan man stikke en usb-disk ind og resette det på den måde, ved at trykke på linket "jeg har glemt mit password". Det link er der dog ikke..

Jeg havde så regnet med, at man kunne starte op i fejlsikret tilstand med cmd, og så den vej få adgang til en admin account, problemet er dog at inden cmd hopper frem, så skal passwordet skrives..

Jeg har prøvet at google mig frem til det, men kan ikke finde ud af, hvordan man får sin admin bruger frem, uden at skulle ind i selve windows.

Jeg ved at han har en admin bruger, for det var noget vi diskuteret da han fik computeren, hvor jeg tvang ham til at han brugte en almindelig bruger til dagligt.

Jeg har også prøvet at rodde med de recovery-cd'er han har fået med (det er en packard bell) men den eneste mulighed er at starte helt forfra med en format c... !? Ikke meget recovery dér.

så hvad gør jeg..?
Gravatar #2 - starn
29. apr. 2011 07:40
Kan dette hjælpe:
http://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-...
Der er ca. 12 muligheder.
Gravatar #3 - Magten
29. apr. 2011 07:47
Et af programmerne på Hiren's BootCD burde kunne klare det. Jeg har dog aldrig fundet ud af hvor på deres side man kan hente den, så jeg har brugt diverse trackere og andre tjenester..
Gravatar #4 - MiniatureZeus
29. apr. 2011 07:53
Kan man godt bruge en pirat-disk til option 4 og 5 ?
Har nemlig hverken en vista eller en w7 disk..

#2 Var også en idé..
Gravatar #5 - starn
29. apr. 2011 07:58
#4, Det vil jeg tro man kan. Der skal ikke installeres noget så vidt jeg kan se. :)
Gravatar #6 - gumleren
29. apr. 2011 08:05
Hiren's BootCD har en genialt værktøj til det. Værktøjet er på første side af programlisten, når du booter op på CDen. Jeg tror det er det program, der hedder "Offline NT Password Changer", men det finder du ud af, hvis du booter op på CDen.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
29. apr. 2011 08:06
#6 Så vil jeg downloade Hiren's

Tak for hjælpen.

Gravatar #8 - gumleren
29. apr. 2011 08:09
Magten (3) skrev:
Jeg har dog aldrig fundet ud af hvor på deres side man kan hente den, så jeg har brugt diverse trackere og andre tjenester..

Jeg plejer at hente den fra http://www.hirensbootcd.org/download/. Jeg ved ikke, om det er den officielle side, men der plejer ikke at være noget i vejen med den.
Gravatar #9 - XorpiZ
29. apr. 2011 08:44
Alternativt kan du bruge Ultimate BootCD. Den er gratis og kan hentes på www.ultimatebootcd.com

Den kan også nulstille passwords.
Gravatar #10 - NightZtorm
29. apr. 2011 09:34
OPHcrack er også en mulighed hvis du en dag skulle få brug for at finde ud af hvad passwordet var... dog kan den sjældent finde hele passwordet hvis det er både store bogstaver, små bogstaver og tal, men passwords fra Hr. og Fr. Danmark kan den stort set altid finde
Gravatar #11 - madeinrussia
29. apr. 2011 09:50
sæt den til som ekstern harddisk på en anden pc, overfør data også formater skidtet. :)

du kan også bare boote en ubuntu fra en usb disk også backup også format..
Gravatar #12 - fe950
29. apr. 2011 18:37
To reset a forgotten administrator password, follow these steps:
1.Boot from Windows PE or Windows RE and access the command prompt.
2.Find the drive letter of the partition where Windows is installed. In Vista and Windows XP, it is usually C:, in Windows 7, it is D: in most cases because the first partition contains Startup Repair. To find the drive letter, type C: (or D:, respectively) and search for the Windows folder. Note that Windows PE (RE) usually resides on X:.
3.Type the following command (replace “c:” with the correct drive letter if Windows is not located on C:):
copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\
This creates a copy of sethc.exe to restore later.
4.Type this command to replace sethc.exe with cmd.exe:
copy /y c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe
5.Reboot your computer and start the Windows installation where you forgot the administrator password.
6.After you see the logon screen, press the SHIFT key five times.
7.You should see a command prompt where you can enter the following command to reset the Windows password (see screenshot above):
net user your_user_name new_password
If you don’t know your user name, just type net user to list the available user names.
8.You can now log on with the new password.
I recommend that you replace sethc.exe with the copy you stored in the root folder of your system drive in step 3. For this, you have to boot up again with Windows PE or RE because you can’t replace system files while the Windows installation is online. Then you have to enter this command:

copy /y c:\sethc.exe c:\windows\system32\sethc.exe

Gravatar #13 - MiniatureZeus
29. apr. 2011 21:02
#2 klarede det, da min mors kæreste havde en win7 dvd.. Så ingen panik mere!

Tak for hjælpen
Gravatar #14 - Svindleren
30. apr. 2011 19:37
høhøhø så har du lige låst op for en stjålet pc ;-)
Gravatar #15 - zin
30. apr. 2011 19:42
Jeg kan også anbefale denne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login