mboost-dp1

Windows XP loading -> restart problem

Gå til bund
Gravatar #1 - MThomsen
3. maj 2008 15:08
Hejsa.
Jeg har en bærebar med Windows XP på, men når jeg starter den, kommer den der med at der er sket en fejl, vil du starte normalt, safe etc.
Hvis jeg trykker normal kommer den til der hvor Windows loader, med den lille bar der køre frem og tilbage, men ligesom den skal til at gå ind i Windows, flasher den og genstarter.
Hvis jeg prøver i safe mode loader den nogle drivere og så flasher den og genstarter.
Jeg prøvede så at formatere den, den loadede Windows Cd'en fint, men ved 100% hvor den skulle til at gå til installation af Windows, flashede den og genstartede.
Jeg ved ikke hvad der er galt.. Om det er harddisken, ram eller grafik der er i stykker?

Mvh. MThomsen
Gravatar #2 - rackbox
3. maj 2008 19:02
Lyder umiddelbart som kølingproblemer... Men! Prøv at pille alle ikke-kritiske komponenter fra og forsøg dig frem, indtil det ikke virker igen. Hvis det ikke kommer til at virke, så har du i hvert fald frasorteret nogle fejlkilder.
Gravatar #3 - ostebaronen
3. maj 2008 20:39
#2 Det er lidt svært med en bærbar computer.

#1 Men som #2 siger så lyder det lidt hen ad varme problemer eller et eller andet stykke hardware, som ikke har det alt for godt.
Gravatar #4 - MThomsen
4. maj 2008 08:36
Jae, men har haft den skilt af, køleren virker fint, og hvis jeg skiller den af efter den har været tændt noget tid, så er der ingen dele der er over varme..
Og jeg tænker det måske er grafikkortet eller ram'ene, men jeg ved det ikke helt
Gravatar #5 - rackbox
4. maj 2008 08:42
#3 der er mange dele, der kan pilles ud af en bærbar uden problemer:

* RAM
* Mini-PCI-kort (eks. WIFI)
* PCMCIA-kort
* Harddisk
* USB-devices

#4 prøv med en ny harddisk - eller et diagnostics OS fra CD a la noget Knoppix eller tilsvarende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login