mboost-dp1
Wireless Lan driller..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Her er en nøddeknækker :p
2 bærbare computere begge XP.
Begge på det trådløse, så beder den ene om windows update, downloader, genstarter.. bang kan ikke komme på det trådløse.. " Henter netværksadresse " i en time snart ..
Har genstarter, slukket tændt det trådløse på comp, genstartet router, slettet netværk fra listen, tilføjet igen.
Den kan ikke komme på mit trådløse netværk uanset hvad..
Det sjove ligger i, at naboens hopper den på uden problemer..
Nogen der har et bud?
2 bærbare computere begge XP.
Begge på det trådløse, så beder den ene om windows update, downloader, genstarter.. bang kan ikke komme på det trådløse.. " Henter netværksadresse " i en time snart ..
Har genstarter, slukket tændt det trådløse på comp, genstartet router, slettet netværk fra listen, tilføjet igen.
Den kan ikke komme på mit trådløse netværk uanset hvad..
Det sjove ligger i, at naboens hopper den på uden problemer..
Nogen der har et bud?
Hvilken teknologi ligger der bag dit og naboens? WEP/WPA/WPA2/etc? a/b/g/n/?
Oplever selv at min bærbare slet ikke vil gå på vores nye trådløse router med N og WPA2-Personal, hvorimod de to andre bærbare i huset godt kan (den ene dog med en D-Link Dongle - den virker dog ikke i min).
Men naboens eller det gamle trådløse netværk vi havde, kunne/kan jeg sagtens komme på, men de andre ikke.
Oplever selv at min bærbare slet ikke vil gå på vores nye trådløse router med N og WPA2-Personal, hvorimod de to andre bærbare i huset godt kan (den ene dog med en D-Link Dongle - den virker dog ikke i min).
Men naboens eller det gamle trådløse netværk vi havde, kunne/kan jeg sagtens komme på, men de andre ikke.
Windows XP understøtter som standard ikke WPA2. Det kan evt. være derfor din bærbare ikke vil på jeres nye net.
Der er dog en patch her.
#1 Du skal nok tjekke efter om updaten har lavet ged i netkortsdriverne eller noget. Prøv evt. at koble på med kabel, kør updaten færdig, og se så om det virker. Det kan også være i familie med det råd jeg gav #2.
Man skal jo huske på at XP er et oldtidsfund af et OS, som kom frem dengang hvor trådløse net stadig kun var noget for de rige. :-D
Windows XP understøtter som standard ikke WPA2. Det kan evt. være derfor din bærbare ikke vil på jeres nye net.
Der er dog en patch her.
#1 Du skal nok tjekke efter om updaten har lavet ged i netkortsdriverne eller noget. Prøv evt. at koble på med kabel, kør updaten færdig, og se så om det virker. Det kan også være i familie med det råd jeg gav #2.
Man skal jo huske på at XP er et oldtidsfund af et OS, som kom frem dengang hvor trådløse net stadig kun var noget for de rige. :-D
haha var helt overbevist om, at der stod "Wireless Lan Diller" og fik straks en masse underlige billeder i hovedet... :P
WPA-TSK - krypt TKIP
hvis den ku understøtte det før og ikke kan nu? update blev kørt færdig fra det andet trådløse.
hvis den ku understøtte det før og ikke kan nu? update blev kørt færdig fra det andet trådløse.
Hvilket netkort bruger du? Hvilket værktøj bruger du til at konfigurere det med (Win zero config, intel proset etc) ?
Hvilken router har du ?
Hvis du laver et rollback til et restorepoint før updaten virker det så igen? Hvilken update var der tale om?
Hvilken router har du ?
Hvis du laver et rollback til et restorepoint før updaten virker det så igen? Hvilken update var der tale om?
det hjalp sku, mange tak for hjælpen.. ( regnede med det var updateringen men syntes bare ikke det ku være rigtigt jeg sku leve uden den.. men whatever :D )
#8 Microsoft får forhåbentlig nogle klager så de retter what ever der er gået galt... ellers hvis du har et intel kort og bruger zero config så brug proset istedet for, det er MEGET bedre
#11 - Windows eget er til at lukke op og ligge pøller i (forresten det der hedder zero config)... arbejder ved teknisk support for et større computer firma, ved snart ikke hvor mange computere jeg har "repareret" ved at bede kunden om at installere f.eks PROset hvis de har intel kort...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.