mboost-dp1
Wireless Lan sikkerhed
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Folk.
Hvordan sikre I jeres wireles Lan netværk?
Jeg har sat mit op med fuld sikkerhed, men hvordan ved jeg så lige det er sikkert nok!? Kan til tider se der er trafik på min forbindelse, hvor jeg ikke selv sidder ved min computer - og det er vel ikke rigtig til at vide om der er andre der "låner" min linie?
Hvordan sikre I jeres wireles Lan netværk?
Jeg har sat mit op med fuld sikkerhed, men hvordan ved jeg så lige det er sikkert nok!? Kan til tider se der er trafik på min forbindelse, hvor jeg ikke selv sidder ved min computer - og det er vel ikke rigtig til at vide om der er andre der "låner" min linie?
Jeg var ikke i stand til at WPA-kryptere et netværk, fordi det der var for mange netværk i nabolaget.... sagde TDC.
Hehe - tænkte så måske også på hvad I (cremen af de danske nørder) bruger?
Jeg er ikke selv så meget usikker på min sikkerhed, eller jo, for så havde jeg jo ikke skrevet, men hvor meget sikkerhed bruger I?
Har i MAC-filter på
Ligger det trådløse på et andet subnet
Er de 2 adskilt af fw /accesslister
Er det fysisk adskilt?
(men dejligt at se der kommer en masse respons)
EDIT:
Tja, det var nok ikke så pænt skrevet - det jeg mente med fuld sikkerhed, var jf. min router. Med MAc adresse filter og WPA.
Fiskede nok efter om rigtige nørder køre deres trådløse på et andet subnet, adskilt af firewall osv - eller om det er overkill :-)
Tror i grunden ikke jeg har de vildt hemmelige filer - tænkte mere på at beskytte mig så mine fæle naboer ikke henter smus på min linie!
Jeg er ikke selv så meget usikker på min sikkerhed, eller jo, for så havde jeg jo ikke skrevet, men hvor meget sikkerhed bruger I?
Har i MAC-filter på
Ligger det trådløse på et andet subnet
Er de 2 adskilt af fw /accesslister
Er det fysisk adskilt?
(men dejligt at se der kommer en masse respons)
EDIT:
Tja, det var nok ikke så pænt skrevet - det jeg mente med fuld sikkerhed, var jf. min router. Med MAc adresse filter og WPA.
Fiskede nok efter om rigtige nørder køre deres trådløse på et andet subnet, adskilt af firewall osv - eller om det er overkill :-)
Tror i grunden ikke jeg har de vildt hemmelige filer - tænkte mere på at beskytte mig så mine fæle naboer ikke henter smus på min linie!
#12 OK... Mit setup...
Kører wireless på et seperat fysisk interface i firewallen. WPA PSK.
Hvis jeg har brug for at komme på mit LAN, bruger jeg VPN (ligegyldigt om jeg sidder på med wireless eller udefra).
Rettelse: jeg bruger ikke MAC-filter, da jeg anser det for komplet nyttesløst.
Kører wireless på et seperat fysisk interface i firewallen. WPA PSK.
Hvis jeg har brug for at komme på mit LAN, bruger jeg VPN (ligegyldigt om jeg sidder på med wireless eller udefra).
Rettelse: jeg bruger ikke MAC-filter, da jeg anser det for komplet nyttesløst.
Se det var sådan noget jeg gerne ville vide :-)
Lyder spændende, måske jeg skal redesigne mit lokal net så.
(ikke at det er vildt stort, men alligevel)
Se det var sådan noget jeg gerne ville vide :-)
Lyder spændende, måske jeg skal redesigne mit lokal net så.
(ikke at det er vildt stort, men alligevel)
Jeg bruger:
- WPS-PSK.
- Mine computer er konfigureret efter at der er fuld adgang udefra, selv om der ikke burde være det.
- God afstand til naboer (jeg kan ikke se nogen andre netværk overhovedet)
- God afstand fra trafik (ingen gider wardrive når der er gennemsnitligt vel omkring 1 km. mellem hvert hus, og mit hus er alligevel flere hundrede meter væk fra vejen, så de fanger nok ikke noget alligevel hvis de prøver)
Jeg bruger ikke:
- MAC-filter (spild af tid)
- Separeret netværk (for besværligt - mit AP fungerer som router, så der er ingen forskel på om en computer sidder på LAN eller WLAN, jeg skifter ikke engang IP hvis jeg skifter fysisk netværk. Selv TCP-connections lever fint videre.)
- WPS-PSK.
- Mine computer er konfigureret efter at der er fuld adgang udefra, selv om der ikke burde være det.
- God afstand til naboer (jeg kan ikke se nogen andre netværk overhovedet)
- God afstand fra trafik (ingen gider wardrive når der er gennemsnitligt vel omkring 1 km. mellem hvert hus, og mit hus er alligevel flere hundrede meter væk fra vejen, så de fanger nok ikke noget alligevel hvis de prøver)
Jeg bruger ikke:
- MAC-filter (spild af tid)
- Separeret netværk (for besværligt - mit AP fungerer som router, så der er ingen forskel på om en computer sidder på LAN eller WLAN, jeg skifter ikke engang IP hvis jeg skifter fysisk netværk. Selv TCP-connections lever fint videre.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.