mboost-dp1

Word min bare r*v

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
7. okt. 2008 03:02
Jeg sidder her med en Word 2007 og prøver på at lave et ordenligt struktureret dokument efter SPU-bogen. (Uh sikke et bandeord.) Jeg har ikke rørt Word siden jeg læste til datamekaniker, og normalt bruger jeg WordPerfect til disse store dokumenter, da den er perfekt til det.
Men jeg har ikke pt. WP installeret og tænkte at jeg kunne give den en chance. Der er jo trods alt gået ti år. Den burde jo blive bedre med tiden. Men nej, ingen steder kan jeg finde en mulighed for at lave en variabel som der linkes til fra forskellige steder i dokumentet.
Kapiteloverskrifter kan ikke håndtere følgende numereringsstruktur:
1.
1.1.
1.2.
1.2.1.
osv.
men kun:
1.
1.
2.
1.
Det er da helt hen i hegnet. Hvis man ønsker det øverste eksempel skal man slå numereringen fra og selv holde styr på tallene.

Jeg har søgt på begge problemer i en halv times tid uden at finde noget brugbart. En løsning til en variabel var at lave et VB-script. Men jeg har nu ikke lyst til at inficere et dokument, som med tiden bliver stor og tung, med noget script.

Har jeg overset noget eller skal jeg til at finde min gamle WP10 frem?
Gravatar #2 - Jonasee
7. okt. 2008 05:59
Men nej, ingen steder kan jeg finde en mulighed for at lave en variabel som der linkes til fra forskellige steder i dokumentet

maker tekst, højre klik, tryk hyperlink, tryk placering i dokkument.

Kapiteloverskrifter kan ikke håndtere følgende numereringsstruktur:
1.
1.1.
1.2.
1.2.1.
osv.
men kun:
1.
1.
2.
1.

i første tab er det et felt der hedder afsnit, lige før tekst formatering, der kan du vælge afsnit nummerering, der er en med tegne, en med en tal række og en hvor du kan vælge hvordan din nummering skal se ud.

når du skal skifte fra
1 til 1.2 tryk TAB når du skal skift tilbage tryk SHIFT+TAB
Gravatar #3 - Emil Melgaard
7. okt. 2008 06:02
På fanen Startside i gruppen Afsnit er der en knap der hedder "Opstilling i flere niveauer". Der vælger du den der viser:

1 Overskrift 1
1.1 Overskrift 2
1.1.1 Overskrift 3
osv.

Så skal du bare bruge de indbyggede overskrifter (Overskrift 1, Overskrift 2 og Overskrift 3, osv.), som du selvfølgelig kan ændre udseendet på, på dine afsnits titler.
Gravatar #4 - Dreadnought
7. okt. 2008 11:06
Jonasee (2) skrev:
maker tekst, højre klik, tryk hyperlink, tryk placering i dokkument.

Det jeg mener er at man opretter en variabel som indsættes flere steder i dokumentet som alm. tekst, hvor man kun behøves at ændre et sted. Som for eksempel et versionsnummer.
Gravatar #5 - Jonasee
7. okt. 2008 11:10

Undre insdæt tabben, prøv at kigge på "hurtige dele"
Gravatar #6 - Dreadnought
7. okt. 2008 11:21
Tak.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login