mboost-dp1
WP7 telefon vil ikke sende visse SMS'er
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Nytårs aften var jeg i den fesne situation at jeg fik beskeden "Message could not be sent. Try again" hver gang jeg forsøgte at sende mine nytårs hilsner med SMS.
Jeg prøvede igen og igen, i mere end 1½ time og resultatet var hver gang det samme. Jeg prøvede også at ændre modtagerne, at genstarte telefonen, at slå wifi fra og alle andre ting jeg kunne finde på, uden det hjalp det mindste.
Det der var "særpræget" ved beskeden, var at den fyldte mere end 160 tegn. Jeg forsøgte at sende en ganske kort SMS og den gik fint igennem. Jeg har aldrig før haft problemer med at sende SMS'er som var mere end 160 tegn lang, men et eller andet har åbenbart ændret sig.
Jeg prøvede igen i går at sende beskeden igen, men fik samme fejl igen. Så prøvede jeg at kopiere teksten og sende den til mig selv, i en ny SMS - Det kunne jeg godt.
Jeg har selvfølgelig googlet efter fejlen, men alle steder hvor den står beskrevet har den noget at gøre med signal problemer og ingen af forslagene har virket for mig.
Det skal selvfølgelig også lige nævnes at det er en Samsung Omnia 7 med Mango updaten på.
Er der nogen af jer andre som har oplevet noget lignende, med en Windows Phone 7 telefon ?
Jeg prøvede igen og igen, i mere end 1½ time og resultatet var hver gang det samme. Jeg prøvede også at ændre modtagerne, at genstarte telefonen, at slå wifi fra og alle andre ting jeg kunne finde på, uden det hjalp det mindste.
Det der var "særpræget" ved beskeden, var at den fyldte mere end 160 tegn. Jeg forsøgte at sende en ganske kort SMS og den gik fint igennem. Jeg har aldrig før haft problemer med at sende SMS'er som var mere end 160 tegn lang, men et eller andet har åbenbart ændret sig.
Jeg prøvede igen i går at sende beskeden igen, men fik samme fejl igen. Så prøvede jeg at kopiere teksten og sende den til mig selv, i en ny SMS - Det kunne jeg godt.
Jeg har selvfølgelig googlet efter fejlen, men alle steder hvor den står beskrevet har den noget at gøre med signal problemer og ingen af forslagene har virket for mig.
Det skal selvfølgelig også lige nævnes at det er en Samsung Omnia 7 med Mango updaten på.
Er der nogen af jer andre som har oplevet noget lignende, med en Windows Phone 7 telefon ?
Windcape (2) skrev:#1
Hvilket teleselskab? Over 160 tegn er vel det man kalder en MMS i dag, hvilket kan kræve special opsætning afhænging af hvilket teleselskab man bruger.
Er det ikke først en MMS, hvis man smider medieindhold i? Mig bekendt, så bliver SMS'er over 160 tegn bare delt op i flere beskeder som man så bliver faktureret for.
Til OP, så har jeg ikke selv haft de nævnte problemer med min Omnia 7.
Windcape (2) skrev:#1
Hvilket teleselskab? Over 160 tegn er vel det man kalder en MMS i dag, hvilket kan kræve special opsætning afhænging af hvilket teleselskab man bruger.
Det er Telmore.
Windcape (4) skrev:Mort: Har du slået "Group Text" til under "Messaging" ? I så fald, prøv at slå det fra.
Det har jeg prøvet at slå fra nu og har prøvet at sende samme besked igen, men får stadig samme fejl.
Cloud02 (5) skrev:Måske du prøvede at sende på messenger/fb-chat ?
Jeg har checket at det er SMS den bruger til at sende beskeden med, det var også en af de ting jeg selv gættede på.
Edit: Jeg har lige prøvet at copy/paste beskeden ind i en ny SMS, til samme modtager og nu vil den gerne sende den.
Når jeg klikker på "Try again" linket i den besked der ikke kunne sendes, så får jeg bare samme fejl om at den ikke kan sende den. Jeg gætter på at at "Try again" funktionen bare ikke virker og at de gange jeg har forsøgt at copy/paste beskeden, nytårs aften, så har den fejlet fordi teleselskabet har haft for meget trafik og har afvist at sende beskeden.
Mort (6) skrev:Jeg gætter på at at "Try again" funktionen bare ikke virker og at de gange jeg har forsøgt at copy/paste beskeden, nytårs aften, så har den fejlet fordi teleselskabet har haft for meget trafik og har afvist at sende beskeden.
Jeg har brugt Try Again et par gange med held - så hvad der er sket er sgu et godt spørgsmål.
Kan være en kombination af flere faktorer. Men mht. "group text" skal man huske på at det betyder den bruger MMS: http://wmpoweruser.com/wp7-5-group-messaging-may-c...
Kan være en kombination af flere faktorer. Men mht. "group text" skal man huske på at det betyder den bruger MMS: http://wmpoweruser.com/wp7-5-group-messaging-may-c...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.