mboost-dp1
www.SHG.dk svindel eller bare dårlig forretningsmoral
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg synes efterhånden at det snævrer ind med internetbutikker af høj kvalitet.
Min positiv liste har ændret sig lidt de sidste par år:
PRC Data (Elendig kundeservice).
Shg (Hørt andre fortælle om dårlig kunde service).
IT-Butikken (Overholder ikke lovede leveringstider).
Bj-trading.
Midtdata.
Det kan godt være at det prismæssigt er dyrt at opretholde god kundeservice, men med den mængde penge jeg poster i IT udstyr hvert år så tror jeg at det er et dyrt sted at spare.
Min positiv liste har ændret sig lidt de sidste par år:
Bj-trading.
Midtdata.
Det kan godt være at det prismæssigt er dyrt at opretholde god kundeservice, men med den mængde penge jeg poster i IT udstyr hvert år så tror jeg at det er et dyrt sted at spare.
Synes nu heller ikke midtdata yder den bedste service mere.
Det gælder simpelthen om at få smidt så mange vare afsted som overhovedet muligt og derefter kan servicen være ligemeget.
Ikke nok med det er deres support fuldstændig uacceptabel.
Man får fat i en praktikant/elev som fylder dig med informationer som i sidste ende bare at tomme løfter.
Det gælder simpelthen om at få smidt så mange vare afsted som overhovedet muligt og derefter kan servicen være ligemeget.
Ikke nok med det er deres support fuldstændig uacceptabel.
Man får fat i en praktikant/elev som fylder dig med informationer som i sidste ende bare at tomme løfter.
Hmm...du kan altid bede om at få dit tilgodehavende udbetalt til din konto. Har du overhovedet haft ringet til supporten?
Desuden synes jeg du er lige lovlig grov, der bliver begået fejl alle steder men du farer jo ud med bål og brand med det samme. F.eks. angriber du deres forretningsmoral i første e-mail. Hallo!
Desuden synes jeg du er lige lovlig grov, der bliver begået fejl alle steder men du farer jo ud med bål og brand med det samme. F.eks. angriber du deres forretningsmoral i første e-mail. Hallo!
#9 Amatør fejl. Tror man kommer langt med at true. Hvor han i virkeligheden ville være kommet meget længere med at skrive:
"Jeg mener ikke dette produkt lever op til hvad jeg bliver lovet. Håber vi kan finde en løsning."
Første regel i kundeservice. Hvis du starter med at true er der ingen goodwill fra den anden side af. Og det betyder alverden.
"Jeg mener ikke dette produkt lever op til hvad jeg bliver lovet. Håber vi kan finde en løsning."
Første regel i kundeservice. Hvis du starter med at true er der ingen goodwill fra den anden side af. Og det betyder alverden.
Jeg har primært positive erfaringer med shg. Varerne kommer altid til tiden og skulle der mod forventning være en defekt vare, så har jeg kun oplevet at få hurtig erstatning af produktet eller kontant erstatning langt over produktets originale værd.
De gange jeg har oplevet lang ventetid på reklamationer har det været producenten, som har været langsom.
De gange jeg har oplevet lang ventetid på reklamationer har det været producenten, som har været langsom.
Jeg har aldrig haft en rma-sag hos shg eller nogen af de andre firmaer jeg har handlet med på nettet (proshop, it-butikken, wupti, bj-trading, tdc-butik mf.) derfor kender jeg heller ikke til de frustrationer der følger med at få leveret et defekt produkt eller at sagen bliver trukket i langdrag af kundeservice. Så måske er det uvidenhed når jeg har følgende holdninger:
1)Hvis man køber en demovare, kan man ikke forvente alt er tiptop og en rma-sag kan måske oftere være nødvendig ved disse handler, i forhold til hvis man køber fra nyt.
2)Behandle kundeservice som du gerne selv vil behandles.
Og sidst men ikke mindst: Jeg har ikke indtryk af at shg vil holde på din penge. Sådan her lød en mail fra deres bogholderi til mig for ca et år siden:
1)Hvis man køber en demovare, kan man ikke forvente alt er tiptop og en rma-sag kan måske oftere være nødvendig ved disse handler, i forhold til hvis man køber fra nyt.
2)Behandle kundeservice som du gerne selv vil behandles.
Og sidst men ikke mindst: Jeg har ikke indtryk af at shg vil holde på din penge. Sådan her lød en mail fra deres bogholderi til mig for ca et år siden:
Kære NN
Vi har registreret, at De har kr. XXX,XX tilgode på Deres kundekonto (XXXXXXXX) hos shg.dk A/S.
De kan vælge at lade beløbet stå på Deres kundekonto og benytte beløbet til modregning ved fremtidige køb hos os.
Beløbet kan bruges ved at kontakte supportafdelingen på [email protected] eller ved, at lægge en ny bestilling via vores hjemmeside og vælge, at få trukket tilgodehavende fra den givne ordre.
Såfremt De ønsker beløbet udbetalt til Deres bankkonto, kan dette ske ved at indtaste bankkonto oplysninger på vores hjemmeside ved at trykke på nedenstående adresse. De kommer herefter ind på vores kundecenter, hvor De skal logge dem på med brugernavn og password. Når De er logget på, bliver De bedt om at indtaste Deres bankoplysninger.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=krediter&id=XX...
Vi håber De også handler ved shg.dk A/S næste gang De køber edb-hardware
Med venlig hilsen
Bogholderiet
#Mange af ovenstående
Uanset hvor mange gode erfaringer i har hos SHG.dk, og uanset hvor ensidig pegr02's historie er, så er det interessante, at pegr02 har haft en meget dårlig oplevelse ved en handel hos SHG. Det kan selvfølgelig være relevant i andre sammenhænge, hvor man skal vurdere, hvor mange procent som får en dårlig oplevelse eller lignende, men det grænser til det irrelevante, når folk skriver, at de ikke har oplevet noget dårligt.
Det er endvidere kernen, at pegr02 næsten er blevet udsat for bondefangeri af den person hos SHG.dk, der besvarede mailen. Jovsit skal man være på vagt overfor demovarer, men hvis medarbejderne beskriver varen som værende så god som ny, så skal den være i denne beskrevne stand - uanset om det er en demovare eller ej! Så kan i nævne så mange gode eksempler fra SHG.dk, men det rykker ikke ved det faktum, at pegr02 er blevet snydt. Under alle omstændigheder må indrømme dette problem, og nu har jeg slet ikke beskrevet harddisk-problemerne m.m.
Uanset hvor mange gode erfaringer i har hos SHG.dk, og uanset hvor ensidig pegr02's historie er, så er det interessante, at pegr02 har haft en meget dårlig oplevelse ved en handel hos SHG. Det kan selvfølgelig være relevant i andre sammenhænge, hvor man skal vurdere, hvor mange procent som får en dårlig oplevelse eller lignende, men det grænser til det irrelevante, når folk skriver, at de ikke har oplevet noget dårligt.
Det er endvidere kernen, at pegr02 næsten er blevet udsat for bondefangeri af den person hos SHG.dk, der besvarede mailen. Jovsit skal man være på vagt overfor demovarer, men hvis medarbejderne beskriver varen som værende så god som ny, så skal den være i denne beskrevne stand - uanset om det er en demovare eller ej! Så kan i nævne så mange gode eksempler fra SHG.dk, men det rykker ikke ved det faktum, at pegr02 er blevet snydt. Under alle omstændigheder må indrømme dette problem, og nu har jeg slet ikke beskrevet harddisk-problemerne m.m.
Desværre er det ikke altid butikkernes skyld, at det reklamation trækker ud.
Jeg arbejder selv i butik og fik en defekt PS3 ind den 2/1. Idag er den stadig ikke leveret til kunden, da Nordisk Film (som faretager Sony i DK) ikke kan få en ny PS3 til DK (de reparere den nemlig ikke).
Kunden tror selvfølgelig det er vores skyld, og sådan er det bare...
Selvfølgelig er det ikke altid butikkens skyld en reklamation trækker ud, men det er altid dem, der må tage skraldet ;-)
Jeg arbejder selv i butik og fik en defekt PS3 ind den 2/1. Idag er den stadig ikke leveret til kunden, da Nordisk Film (som faretager Sony i DK) ikke kan få en ny PS3 til DK (de reparere den nemlig ikke).
Kunden tror selvfølgelig det er vores skyld, og sådan er det bare...
Selvfølgelig er det ikke altid butikkens skyld en reklamation trækker ud, men det er altid dem, der må tage skraldet ;-)
#16
Men en butik skal jo heller ikke bare vaske hænder og sige at fordi vores levenrandør er langsom så er det synd for os.
Er de f.eks. et problem af nordisk film er for langsomme/dårlige til at ombytte, så kunne man måske overveje at stoppe med at handle med dem, for ikek at få utilfredse kunder.
Fra kundens synspunkt er det altid butikkens skyld, og retfærdigt nok. Det er butikken kunden har handlet med, ikke leverandøren. Så hvis man bekymrer sig meget om sine kunder, så giver man da bare pengene tilbage så han/hun kan købe en nyt et andet sted.
Men en butik skal jo heller ikke bare vaske hænder og sige at fordi vores levenrandør er langsom så er det synd for os.
Er de f.eks. et problem af nordisk film er for langsomme/dårlige til at ombytte, så kunne man måske overveje at stoppe med at handle med dem, for ikek at få utilfredse kunder.
Fra kundens synspunkt er det altid butikkens skyld, og retfærdigt nok. Det er butikken kunden har handlet med, ikke leverandøren. Så hvis man bekymrer sig meget om sine kunder, så giver man da bare pengene tilbage så han/hun kan købe en nyt et andet sted.
jeg er med på at SHG har sent en vare der ikke er brugbar .. men du behøver slet ikke at gøre så meget ud af det.
du skal altså ikke lave en RMA sag for at få pengene igen inden for de 14 dage. du sender blot pakken med fakturer til SHG mærket returret. (eventuel med et papir med forklaring på)
med hensyn til at få pengene igen kan du altså ved hjælp af deres hjemme side trykke dig igennem en menu hvor du udfylder data som fx bank konto, så de kan give dig pengene igen.
men ud fra de normale oplysninger de har om dig kan de kun give dig et tilgodehavende.
du skal altså ikke lave en RMA sag for at få pengene igen inden for de 14 dage. du sender blot pakken med fakturer til SHG mærket returret. (eventuel med et papir med forklaring på)
med hensyn til at få pengene igen kan du altså ved hjælp af deres hjemme side trykke dig igennem en menu hvor du udfylder data som fx bank konto, så de kan give dig pengene igen.
men ud fra de normale oplysninger de har om dig kan de kun give dig et tilgodehavende.
#18
Jeg mener også lidt at grunden til at der her er gået ged i den, skyldes at han i stedet for at bruge sin returret har lavet en RMA sag.
Det undlader naturligvis ikke SHG for at se hvornår varen er købt mv. samt at de ved fjernsalg skal RETURNERE beløbet, ikke noget med et tilgodebevis.
Jeg mener også lidt at grunden til at der her er gået ged i den, skyldes at han i stedet for at bruge sin returret har lavet en RMA sag.
Det undlader naturligvis ikke SHG for at se hvornår varen er købt mv. samt at de ved fjernsalg skal RETURNERE beløbet, ikke noget med et tilgodebevis.
#17: Jeg er helt enig med dig. I det konkrete tilfælde er dette bare ikke muligt. PS3 60gb er jo taget ud af markedet, så det med at give kunden en ny maskine er ikke muligt. Pengene vil kunden heller ikke have, da han jo ikke kan købe en tilsvarende maskine i dag.
Alt i alt ved godt hvordan tingene hænger sammen nu, men det vil jo altid være "vores skyld" i kundens øjne, selvom vi ikke kan gøre noget som helst ved det (udover at brokke os til NF som så igen kan brokke sig videre til Sony...)
Alt i alt ved godt hvordan tingene hænger sammen nu, men det vil jo altid være "vores skyld" i kundens øjne, selvom vi ikke kan gøre noget som helst ved det (udover at brokke os til NF som så igen kan brokke sig videre til Sony...)
SHG er den bedste WEB-shop goe priser og så kan man regne med dem... Jeg har købt noget ved dem op til flere gange og har været vildt glad for resultatet:D
Jeg tror bare du har været uheldig...!
Jeg tror bare du har været uheldig...!
#20
Saa maa kunden blive ked af det.
Loven giver ham ret til at faa et tilsvarende produkt, eller pengene retur.
Hvis produktet ikke findes, saa faar han pengene.. Shit happens :)
Pengene vil kunden heller ikke have, da han jo ikke kan købe en tilsvarende maskine i dag.
Saa maa kunden blive ked af det.
Loven giver ham ret til at faa et tilsvarende produkt, eller pengene retur.
Hvis produktet ikke findes, saa faar han pengene.. Shit happens :)
Jeg har primært synes SHG har været fint. Forleden dag købte jeg et grafikkort kl 10 om aftenen, den kom næste dag kl 12 med posten :D
Men jeg har også en gang fået et headset med en knækket del, problemet så ud til at have opstået under fragten, men jeg fik en ny der virker tilsendt inden længe endnu bedre pakket
Men nok om mig, så synes jeg at SHG kunne have gjort det noget bedre men sådan noget sker en gang imellem og det er ikke direkte dødenspølse, man overlever nok :P
Men jeg har også en gang fået et headset med en knækket del, problemet så ud til at have opstået under fragten, men jeg fik en ny der virker tilsendt inden længe endnu bedre pakket
Men nok om mig, så synes jeg at SHG kunne have gjort det noget bedre men sådan noget sker en gang imellem og det er ikke direkte dødenspølse, man overlever nok :P
nej nej.. SHG har skam en elendig forretningsmoral, og det er meget alm. de opfør sig sådan.
Deres behandling af varer på lager, og til levering osv. er også skræmmende elendig.
Men de er billige, og i 99/100 tilfælde er der ingen problemer.
Jeg betragter SHG som discount.... hvis jeg handler i Aldi og for dårlig mave, var det sku nok min egen skyld.
Ville dog aldrig købe deres demo varer, det er stort set altid sådan noget skrammel som #0 har oplevet.
Deres behandling af varer på lager, og til levering osv. er også skræmmende elendig.
Men de er billige, og i 99/100 tilfælde er der ingen problemer.
Jeg betragter SHG som discount.... hvis jeg handler i Aldi og for dårlig mave, var det sku nok min egen skyld.
Ville dog aldrig købe deres demo varer, det er stort set altid sådan noget skrammel som #0 har oplevet.
Og så kommer vi til den manglende EDIT funktion, jeg kontrollere lige min mail her til morgen og hvad ser jeg:
"I sammenhæng med opfølgning på din ordre XXXXXX købt d. 27.03.06 ved shg.dk A/S, ønsker vi at gøre dig opmærksom på, at du har 30 dage tilbage af den lovpligtige 24 måneders reklamationsret*. "
Yeah, de bondefanger folk heeeelt vildt....
Terra - 2 indlæg, der burde have været ét indlæg, men næh nej, jeg må ikke edit..
"I sammenhæng med opfølgning på din ordre XXXXXX købt d. 27.03.06 ved shg.dk A/S, ønsker vi at gøre dig opmærksom på, at du har 30 dage tilbage af den lovpligtige 24 måneders reklamationsret*. "
Yeah, de bondefanger folk heeeelt vildt....
Terra - 2 indlæg, der burde have været ét indlæg, men næh nej, jeg må ikke edit..
#25/26
Tjah, det er ogsaa den slags service jeg faar :)
Jeg blev endda ringet op, fordi de undrede sig over at jeg ikke havde koebt noget hos dem i ~1 aar, saa de ville hoere om jeg havde fundet bedre priser, bedre lager eller om vi maaske kunne finde en loesning :P
Ah ja, saa ved man at man har brugt ALT for mange penge hos dem, men okay, jeg koebte saa ogsaa ind til min mors firma derfra saa det loeb hurtigt op i ~3-400.000.. :D
Tjah, det er ogsaa den slags service jeg faar :)
Jeg blev endda ringet op, fordi de undrede sig over at jeg ikke havde koebt noget hos dem i ~1 aar, saa de ville hoere om jeg havde fundet bedre priser, bedre lager eller om vi maaske kunne finde en loesning :P
Ah ja, saa ved man at man har brugt ALT for mange penge hos dem, men okay, jeg koebte saa ogsaa ind til min mors firma derfra saa det loeb hurtigt op i ~3-400.000.. :D
Jeg kan ikke sige jeg har noget dårligt fra SHG
jeg har købt 2 120 GB harddiske ved dem for nogle år siden og da den ene stod af skrev jeg til dem hvordan det var og gav dem en RMA og fik den byttet og ca 14 mdr efter stod en 120 GB af igen og jeg ringe til dem og sagde at der var en der var istykker men jeg kunne ikke sige om det var den nye eller den gamle af dem.
Sagen enten med at jeg bare skulle sende den ind og jeg ville få en ny ( jeg spurte om jeg måtte sende dem nogle penge og få en større ), så det jeg sende 250 kr og fik en 300 GB tilsend
så jeg kan kun sige god behandling
men er det ikke altid sådan: nogle har det godt med en butik andre har ikke
jeg har købt 2 120 GB harddiske ved dem for nogle år siden og da den ene stod af skrev jeg til dem hvordan det var og gav dem en RMA og fik den byttet og ca 14 mdr efter stod en 120 GB af igen og jeg ringe til dem og sagde at der var en der var istykker men jeg kunne ikke sige om det var den nye eller den gamle af dem.
Sagen enten med at jeg bare skulle sende den ind og jeg ville få en ny ( jeg spurte om jeg måtte sende dem nogle penge og få en større ), så det jeg sende 250 kr og fik en 300 GB tilsend
så jeg kan kun sige god behandling
men er det ikke altid sådan: nogle har det godt med en butik andre har ikke
Jeg har handlet en hel del hos shg - og foretrækker suverænt dem over andre butikker. Jeg har haft RMA-sager og fortrydelsessager hos dem, og har ikke kunne udsætte dem for noget, på hverken kommunikation, leveringstid eller service.
Jeg har altid undret mig, når jeg har set folk være sure på SHG - men omvendt kan man sige at med det antal handlene de har, så må der komme nogle sure kunder over tid.
Men okay - de få gange jeg har handlet hos Getmore, har det faktisk virket okay. Jeg har så heller ikke haft en RMA-sag hos dem, og min oplevelse er, at det ofte er der butikkerne falder igennem.
Jeg har altid undret mig, når jeg har set folk være sure på SHG - men omvendt kan man sige at med det antal handlene de har, så må der komme nogle sure kunder over tid.
Men okay - de få gange jeg har handlet hos Getmore, har det faktisk virket okay. Jeg har så heller ikke haft en RMA-sag hos dem, og min oplevelse er, at det ofte er der butikkerne falder igennem.
#30 Lol Humac? Det er da nok verdens værste service de "tilbyder".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.