mboost-dp1

Zepto TV mister forbindelsen

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
28. okt. 2008 20:36
Hej

Jeg har et "mindre" problem med mit Zepto-TV (Zview 32"). Jeg ved, der var en del herinde, der fik fat i et også, og måske der er andre, der har haft samme problem?

Jeg tillader mig at kopiere lidt fra min mail til Zepto - håber det er ok :p

"Jeg har en YouSee HD-boks sat til via HDMI, en DVD-afspiller og TV-Out forbundet via en HDMI-Switch, der så sidder i HDMI port nr. 2.

Uanset om jeg ser TV via HD-boksen, ser DVD eller TV-Out, så oplever jeg indimellem (nogle gange oftere end andre), at fjernsynet mister forbindelsen og går i "Blå skærm". Jeg bliver nødt til at skifte kanal og gå tilbage til den rette HDMI-kanal for at få forbindelse igen. Det skete ikke, da jeg så TV via det analoge antennestik, så det må næsten hænge sammen med HDMI-stikkene.

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i indstillingerne, der skulle gøre det - jeg har slået "Hvile" fra, og det ville være underligt, hvis tre forskellige enheder skulle miste signalet."

Andre der har oplevet lignende? Eller måske har en løsning?

På forhånd tak
Gravatar #2 - *Iceman
2. nov. 2008 17:15
Jeg har et Pantheon A32, som også har problemer med hdmi porten. Jeg bruger mit mediacenter via hdmi til at se tv etc., men fjernsynet skal være startet op inden jeg tænder mit mediacenter - ellers viser den bare blå skærm og kan ikke få forbindelse. Hvis jeg så slukker computeren, så får tv'et forbindelse, så snart den skifter skærmbillede...windows lukker ned.

Det genere mig en smule, men det kunne da være rart med en løsning.
Gravatar #3 - Azuria
2. nov. 2008 19:06
uden at kunne komme med input til #1, så lyder #2's problem som et jeg havde for et par år siden.
Samme problem med TV-out, det viste sig at såfremt der ikke var en aktiv modtage enhed når PC blev tændt, så blev tv-out ikke tændt.
På samme måde som din skærm skal være tændt før du tænder PC.
Gravatar #4 - XorpiZ
2. nov. 2008 19:26

Det problem har jeg ikke. :)

Det skal dog lige nævnes, at jeg idag har set tv en 4-5 timer uden at opleve problemet. Andre gange kan problemet komme efter 20 minutter.. :/
Gravatar #5 - *Iceman
2. nov. 2008 21:26
Jeg har faktisk lige lånt en PS3 af en kammerat mens han er på ferie og den er så tilsluttet via det andet HDMI stik.

Her oplever jeg også problemer. Så snart jeg tænder den første gang, kommer billedet godt nok op, men hvis jeg rebootet konsollen, kommer der blå skærm og så flimrer den nogle gange og kommer enten med blå skærm, en meget farverig skærm som lignede en bootskærm fra et C64 spil eller bare en sort skærm med kun lyd,

Det virker ikke helt rigtigt i mine øjne. Andre der har oplevet noget lignende og hvordan virker et HDMI input? Skulle den registrerer et signal løbende og så finde den rigtige opløsning?
Gravatar #6 - XorpiZ
2. nov. 2008 22:01

Det ved jeg faktisk ikke. Men det med at skærmen flimrer, har jeg også. Dog kommer billedet frem efter et sekunds tid eller to.
Gravatar #7 - *Iceman
3. nov. 2008 10:58
@ XorpiZ

Ikke for at hijacke tråden, så lykkedes det mig at løse mit PS3 problemer. Eftersom den har været sat til en anden fjernsyn skulle den åbenbart resettes på billedsiden. Dette kunne gøres ved at holde startknappen inde i 5 sekunder, til den har sagt bip 2 gange. Så laver den en native opstart mht. lyd og billede, så man har mulighed for at ændre det. Sjovt nok valgte den efterfølgende 1080i (jeg havde regner med 720p) og siden har det kørt optimalt?
Gravatar #8 - XorpiZ
4. nov. 2008 15:09
For de interesserede, kan det nævnes, at jeg netop har modtaget svar fra Zepto:

"Prøv at slukke på selve fjernsynet og der efter hive strømstikket ud.
Lyder som om det HDMI-stik er gået i "standby" og dette skulle gerne løse det."

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om det.. det er jo ikke videre fedt at hive strømmen fra fjernsynet, når man ligger og ser fodbold :D
Gravatar #9 - NBV83
10. nov. 2008 22:02
Jeg har nøjagtig det samme problem med min PS3, der er koblet til mit Zepto Zview 32" via HDMI, pludseligt blinker mellem sort og bl skærm. Kan også læse problemet ved, at jeg skifter kanal men det holder jo overhovedet ikke... Spørgsmålet er om det er en hardware eller software fejl i fjernsynet. Mon Zepto kan lave en firmware update, eller skal jeg have fat i loddekolben :-D
Gravatar #10 - XorpiZ
11. nov. 2008 04:10
Tjah, hvis de har lavet en firmware-update, så er der nok tale om, at tv'et skal sendes tilbage/afhentes.. Og det er sgu ikke så fedt, når man har smidt emballagen ud :D

Men godt nok, at jeg ikke er den eneste med fejlen. No offence naturligvis, men så ved jeg da, at det er tv'et, der stinker og ikke mig :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login