mboost-dp1
Zyxel P660R D1 vs. Netgear WGR614 v6 - Hvorfor vil de fungere sammen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Halløjsa
Jeg prøver at få modem og router til at fungere sammen. Jeg har prøvet med modemmet i routing og bridge mode. Jeg har også prøvet at slå dhcp fra i routeren og til i modemmet og omvendt.
Men det virker kun med pc'en slået direkte til modemmet.
What to do?
Edit: der skulle nok stå "ikke" et sted i overskriften :/
Jeg prøver at få modem og router til at fungere sammen. Jeg har prøvet med modemmet i routing og bridge mode. Jeg har også prøvet at slå dhcp fra i routeren og til i modemmet og omvendt.
Men det virker kun med pc'en slået direkte til modemmet.
What to do?
Edit: der skulle nok stå "ikke" et sted i overskriften :/
Har du telenor? De understøtter kun bridge mode hvis man betaler dem en million milliard om måneden - Alternativt skift til fullrate, de gør det for mere rimelige 10kr.
Gør sådan her:
Zyxel i routermode, DHCP ON.
Netgear DHCP off
Stik fra zyxel til LAN port i Netgear, IKKE wan porten. På den måde bruger du bare netgear som en swtich/wireless AP også burde det virke.
Gør sådan her:
Zyxel i routermode, DHCP ON.
Netgear DHCP off
Stik fra zyxel til LAN port i Netgear, IKKE wan porten. På den måde bruger du bare netgear som en swtich/wireless AP også burde det virke.
Hvordan var det nu det var. Med Telenor virker det kun hvis man indtaster IP-adressen manuelt på router når oprindelig router er i half-bridge mode.
Det giver jo så et problem hvis man har dynamisk IP-adresse.
Problematikken ligger i at man får sin IP via PPP login som kun kan foretages af modem da det skal være PPPoATM login.
De fleste Ethernet routere hvis ikke alle, kan kun PPPoEthernet login.
Problematikken ligger i at man får sin IP via PPP login som kun kan foretages af modem da det skal være PPPoATM login.
bjoeg (4) skrev:Hvordan var det nu det var. Med Telenor virker det kun hvis man indtaster IP-adressen manuelt på router når oprindelig router er i half-bridge mode.
Det der er 100% sort for mig...
Men øhhh jeg glemte lige en ting. Alt det jeg skrev var jo kun hvis du vitterlig ville bridge.
Du kan jo køre med din egen router via dobbelt-nat.
Her skal du blot sikre du ikke har samme subnet på indersiden af routerne.
Fx. P660R kører med 10.0.0.0/24 subnet (10.0.0.1-10.0.0.254) og Netgear kører med fx. 192.168.1.0/24 (192.168.1.1-192.168.1.254).
Du kobler herefter dine maskiner op mod Netgear.
Det kan være du skal bruge et krydset kabel imellem routerne, hvis de ikke selv har porte som kan skifte.
Du kan jo køre med din egen router via dobbelt-nat.
Her skal du blot sikre du ikke har samme subnet på indersiden af routerne.
Fx. P660R kører med 10.0.0.0/24 subnet (10.0.0.1-10.0.0.254) og Netgear kører med fx. 192.168.1.0/24 (192.168.1.1-192.168.1.254).
Du kobler herefter dine maskiner op mod Netgear.
Det kan være du skal bruge et krydset kabel imellem routerne, hvis de ikke selv har porte som kan skifte.
bjoeg (6) skrev:P660R opsættes til half-bridge mode.
Den anden router sættes til statisk IP-adresse på WAN interfacet, hvor du så indtaster den IP du får tildelt af Telenor, denne finder du i P660Rerens interface.
Men hvis du ikke er stærk i alt dette, så køb Telenors Global IP.
Half-bridge mode findes ikke? Jeg kan vælge mellem router og bridge.
Det som #7 skriver med dobbelt NAT burde virke fint. Jeg gætter på at det også er det du oprindeligt prøvede, men at du måske har glemt at de to netværk skal have forskellig IP-område (det han kalder subnet*), så der kan routes imellem dem.
Er det også sort? ^^
* Teknisk set mener jeg godt man kan have samme subnet, men der skal være forskellige IP-områder - som han da også fint giver et eksempel på. Men hans eksempel bruger samme subnet (/24) :)
Er det også sort? ^^
* Teknisk set mener jeg godt man kan have samme subnet, men der skal være forskellige IP-områder - som han da også fint giver et eksempel på. Men hans eksempel bruger samme subnet (/24) :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.