mboost-dp1

Zyxel P660R D1 vs. Netgear WGR614 v6 - Hvorfor vil de fungere sammen?

Gå til bund
Gravatar #1 - snesman
24. mar. 2011 14:36
Halløjsa
Jeg prøver at få modem og router til at fungere sammen. Jeg har prøvet med modemmet i routing og bridge mode. Jeg har også prøvet at slå dhcp fra i routeren og til i modemmet og omvendt.
Men det virker kun med pc'en slået direkte til modemmet.

What to do?

Edit: der skulle nok stå "ikke" et sted i overskriften :/
Gravatar #2 - Bundy
29. mar. 2011 07:20
Har du telenor? De understøtter kun bridge mode hvis man betaler dem en million milliard om måneden - Alternativt skift til fullrate, de gør det for mere rimelige 10kr.

Gør sådan her:
Zyxel i routermode, DHCP ON.
Netgear DHCP off
Stik fra zyxel til LAN port i Netgear, IKKE wan porten. På den måde bruger du bare netgear som en swtich/wireless AP også burde det virke.
Gravatar #3 - snesman
29. mar. 2011 11:02
Har jeg prøvet. Virker ikke for mig... Har dog fundet en anden router der virker, bortset fra at den kun er til trådløs, som min stationære ikke har...
Gravatar #4 - bjoeg
29. mar. 2011 11:12
Hvordan var det nu det var. Med Telenor virker det kun hvis man indtaster IP-adressen manuelt på router når oprindelig router er i half-bridge mode.

Det giver jo så et problem hvis man har dynamisk IP-adresse.

Problematikken ligger i at man får sin IP via PPP login som kun kan foretages af modem da det skal være PPPoATM login.

De fleste Ethernet routere hvis ikke alle, kan kun PPPoEthernet login.
Gravatar #5 - snesman
29. mar. 2011 11:17
bjoeg (4) skrev:
Hvordan var det nu det var. Med Telenor virker det kun hvis man indtaster IP-adressen manuelt på router når oprindelig router er i half-bridge mode.

Det giver jo så et problem hvis man har dynamisk IP-adresse.

Problematikken ligger i at man får sin IP via PPP login som kun kan foretages af modem da det skal være PPPoATM login.

De fleste Ethernet routere hvis ikke alle, kan kun PPPoEthernet login.

Det der er 100% sort for mig...
Gravatar #6 - bjoeg
29. mar. 2011 11:22
P660R opsættes til half-bridge mode.

Den anden router sættes til statisk IP-adresse på WAN interfacet, hvor du så indtaster den IP du får tildelt af Telenor, denne finder du i P660Rerens interface.

Men hvis du ikke er stærk i alt dette, så køb Telenors Global IP.
Gravatar #7 - bjoeg
29. mar. 2011 11:27
Men øhhh jeg glemte lige en ting. Alt det jeg skrev var jo kun hvis du vitterlig ville bridge.

Du kan jo køre med din egen router via dobbelt-nat.
Her skal du blot sikre du ikke har samme subnet på indersiden af routerne.

Fx. P660R kører med 10.0.0.0/24 subnet (10.0.0.1-10.0.0.254) og Netgear kører med fx. 192.168.1.0/24 (192.168.1.1-192.168.1.254).

Du kobler herefter dine maskiner op mod Netgear.
Det kan være du skal bruge et krydset kabel imellem routerne, hvis de ikke selv har porte som kan skifte.
Gravatar #8 - snesman
29. mar. 2011 11:31
bjoeg (6) skrev:
P660R opsættes til half-bridge mode.

Den anden router sættes til statisk IP-adresse på WAN interfacet, hvor du så indtaster den IP du får tildelt af Telenor, denne finder du i P660Rerens interface.

Men hvis du ikke er stærk i alt dette, så køb Telenors Global IP.

Half-bridge mode findes ikke? Jeg kan vælge mellem router og bridge.
Gravatar #9 - BlackFalcon
30. mar. 2011 00:44
Det som #7 skriver med dobbelt NAT burde virke fint. Jeg gætter på at det også er det du oprindeligt prøvede, men at du måske har glemt at de to netværk skal have forskellig IP-område (det han kalder subnet*), så der kan routes imellem dem.

Er det også sort? ^^

* Teknisk set mener jeg godt man kan have samme subnet, men der skal være forskellige IP-områder - som han da også fint giver et eksempel på. Men hans eksempel bruger samme subnet (/24) :)
Gravatar #10 - snesman
30. mar. 2011 07:46
Jeg har prøvet med forskellige IP-områder, det virker ikke for mig. Men har lånt en anden router som fungerer fint, bortset fra at den kun giver trådløst netværk... En Apple something
Gravatar #11 - Bundy
30. mar. 2011 08:45
Amen det kan ikke passe - Der må være noget galt.. Bor du ikke i odense C?
Gravatar #12 - snesman
30. mar. 2011 08:47
jæs
Gravatar #13 - Bundy
30. mar. 2011 09:18
Hvis du ikke er bange, og bor i nærheden af gågaden kan jeg da godt kigge forbi.
Gravatar #14 - snesman
30. mar. 2011 09:22
Jeg pm'er:)
Gravatar #15 - bjoeg
30. mar. 2011 14:19
Snesman den apple somthing du bruger lyder mere til at være et AP end en router.

Men ellers kom med flere tekniske detaljer for hvordan du har sat det op.
Gravatar #16 - snesman
30. mar. 2011 15:38
bjoeg (15) skrev:
Men ellers kom med flere tekniske detaljer for hvordan du har sat det op.

Bundy hjalp IRL, så han kan nok forklare det bedre end jeg kan, og uden at udstille sin uvidenhed:)

EDIT: Men tak til alle for inputs...
Gravatar #17 - BlackFalcon
30. mar. 2011 23:19
Bundy, pls enlighten us :D
Gravatar #18 - Bundy
31. mar. 2011 09:21
Zyxel fra telenor med DHCP -> I netgear routeren's switch del.
DHCP disabled på netgear router, og fast IP i det range som zyxel'en deler ud fra. ( .254 , så mange klienter kommer der nok aldrig på hans netværk)
Gravatar #19 - bjoeg
31. mar. 2011 10:18
Så det var bare for at få trådløst adgang også
Gravatar #20 - snesman
7. apr. 2011 11:44
Update: Routeren stoppede med at få ip fra modemmet fra det ene øjeblik til det andet. LAN virker ved den samme opsætning. Jeg har released/renewed uden resultat. What to do?
Gravatar #21 - bjoeg
8. apr. 2011 08:27
Havde du ikke koblet det op LAN->LAN mellem de 2 routere?
Gravatar #22 - snesman
8. apr. 2011 08:42
jo. Og pludselig virkede det trådløse ikke. Her til morgen virker det trådløse igen, uden at jeg har gjort noget. LAN forbindelsen har hele tiden virket. Underligt...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login