mboost-dp1
Billedtråden v1.17
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson ⅍ (1698) skrev:http://i.imgur.com/qPfMKdT.jpg
Det må da være noget TB familie?
Ronson ⅍ (1698) skrev:http://i.imgur.com/2iVf688.jpg
Den kære ungdom hvorpå vores lands fremtid skal bygges. Kunne ikke være mere stolt.
SlettetBruger (1700) skrev:Apropos
Kan anbefale "Blok på bistand" på DR.
http://www.dr.dk/tv/se/blok-pa-bistand/blok-pa-bis...
Vi har opgivet at se længere end afsnit 2, fordi det er så sygt.
"Jeg har svært ved at få arbejde fordi jeg er gravid.. Så jeg får da lige 2 børn ekstra"
"Jeg bliver tvunget ud i en uddannelse, hvis jeg ikke gennemfører det mister jeg mine dagpenge, så jeg tager lige en uddannelse hvor det er svært at få praktikplads, og brokker mig over systemet efterfølgende"
"Mit barn og jeg har kun 60kroner at leve for om dagen, men jeg ryger da gerne både cigaretter og ecigaretter"
"Jeg har glemt at børste mine tænder i 20 år, og tør ikke gå til tandlægen grundet regningen... så jeg venter bare til det bliver så slemt at kommunen betaler"
Det er latterligt det kan komme så vidt, og det ødelægger jo fuldstændigt vores sociale sikkerhedsnet, for det er jo mange som reelt har brug for det. Og som enhver af os også kan komme ud for lige pludseligt at blive afhængigt af...
Så er der kraftedme råddent at vide at du ikke kna få understøttelse fordi den slags mennesker har voldbollet systemet forinden.
Hvor pokker skal man bo for at møde sådan nogle fantastiske mennesker?
Jeg har fortalt mig selv så mange gange at alle de billeder bare er fake accounts som troller; jeg vil helst ikke tro at der findes så mange af disse typer med en IQ lavere end alkoholprocenten i en guldøl?
Jeg har fortalt mig selv så mange gange at alle de billeder bare er fake accounts som troller; jeg vil helst ikke tro at der findes så mange af disse typer med en IQ lavere end alkoholprocenten i en guldøl?
Jeg synes faktisk, det værste ved Blok på Bistand er, at det ikke direkte er de her personers skyld. Hvis vi ser på det, så er det jo flere generationer som bare er blevet opgivet af systemet. Der er aldrig stillet nogle reelle krav til dem, om at de skal yde noget for, at få deres bistand.
Jeg har så evindeligt ondt af de mennesker, som bare bliver parkeret, fordi vi ikke ved hvad vi skal gøre ved dem, fremfor at lave en reel indsats. Det er måske dyrere på den korte bane, men hvis vi som nation skal overleve, må vi stille krav til alle - også dem der måske ikke kan så meget.
Jeg har så evindeligt ondt af de mennesker, som bare bliver parkeret, fordi vi ikke ved hvad vi skal gøre ved dem, fremfor at lave en reel indsats. Det er måske dyrere på den korte bane, men hvis vi som nation skal overleve, må vi stille krav til alle - også dem der måske ikke kan så meget.
kinaholm (1713) skrev:Jeg har så evindeligt ondt af de mennesker, som bare bliver parkeret, fordi vi ikke ved hvad vi skal gøre ved dem, fremfor at lave en reel indsats. Det er måske dyrere på den korte bane, men hvis vi som nation skal overleve, må vi stille krav til alle - også dem der måske ikke kan så meget.
Er det ikke netop det som kontanthjælpsreformen skal gøre noget ved?
apapap (1714) skrev:Er det ikke netop det som kontanthjælpsreformen skal gøre noget ved?
Umiddelbart nej. Kontanthjælpsreformen går ud på at piske de her mennesker i gang med noget. Men mennesker, som allerede er og føler sig som ofre kan man ikke piske i gang. De skal have en gulerod. Og nej, at fjerne et kontant beløb hver måned er ikke en gulerod.
Jeg vil ikke sige at de skal have skodjobs - men måske de skulle have en tvunget uddannelse til skraldemand, rengøringsassistent, jordbærplukker, og så stilles en bedre uddannelse i sigte.
Problemet med kontanthjælpsreformen er, at den rammer alle på kontanthjælp. Der er måske nogen, som venter på at få udredt en arbejdsskade eller en kronisk lidelse som f.eks. slidgigt, og som derfor ikke endnu kan få andet end kontanthjælp. Ved at sænke kontanthjælpen får mennesker, som faktisk ikke selv er skyld i deres situation, en straf for at være havnet der. Det er slemt nok som det er.
Desværre kan det offentlige ikke opfatte mennesker som mennesker, men er nødt til at placere dem i kasser. Et eksempel: Da min kone blev gravid med vores første var hun lidt mere buttet end hun burde have været. Hun havde en BMI på 27,1; 27 var grænsen til at komme i 'fedmekassen'. Til fødsels- og forældreforberedelse sad der så min kone og jeg, fire kvinder med BMI på 35+ og deres påhæng (den ene mand havde samme omkreds som konen/kærestens ben), samt en, som havde en BMI på 23, men som var puttet i fedmekassen fordi hun fik en gastrisk bypass for 10 år siden - og hun var ikke tilfreds med at være blevet puttet i den kasse. Da min kone havde ekstremt meget morgenkvalme i de første fem måneder af graviditeten endte hun med kun at tage 1½ kilo på i løbet af graviditeten, og hendes BMI nåede ned omkring 24,4.
gramps (1715) skrev:Jeg vil ikke sige at de skal have skodjobs - men måske de skulle have en tvunget uddannelse til skraldemand, rengøringsassistent, jordbærplukker, og så stilles en bedre uddannelse i sigte.
Men det er jo også det de får?
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Kontanthjaelpsreform/Hovedelementer%20i%20reformen.aspx skrev:Alle unge uden uddannelse får et uddannelsespålæg
Alle unge under 30 år uden uddannelse får et uddannelsespålæg. For unge, der kan starte på en uddannelse, betyder det, at de skal gå i gang med en uddannelse hurtigst muligt. Unge skal i videst mulig omfang arbejde og forsørge sig selv indtil uddannelsesstart. Alternativt skal de arbejde for deres ydelse i en nytteindsats. For unge, der ikke umiddelbart har forudsætningerne for at starte på en uddannelse, betyder uddannelsespålægget, at de skal stå til rådighed for en indsats, der er rettet mod uddannelse.
gramps (1715) skrev:Desværre kan det offentlige ikke opfatte mennesker som mennesker, men er nødt til at placere dem i kasser. Et eksempel: Da min kone blev gravid med vores første var hun lidt mere buttet end hun burde have været. Hun havde en BMI på 27,1; 27 var grænsen til at komme i 'fedmekassen'. Til fødsels- og forældreforberedelse sad der så min kone og jeg, fire kvinder med BMI på 35+ og deres påhæng (den ene mand havde samme omkreds som konen/kærestens ben), samt en, som havde en BMI på 23, men som var puttet i fedmekassen fordi hun fik en gastrisk bypass for 10 år siden - og hun var ikke tilfreds med at være blevet puttet i den kasse. Da min kone havde ekstremt meget morgenkvalme i de første fem måneder af graviditeten endte hun med kun at tage 1½ kilo på i løbet af graviditeten, og hendes BMI nåede ned omkring 24,4.
Det skal jeg ikke kunne sige om er rigtigt, generelt er det lidt forkert at måle på bmi. Men i var vel i kontakt med nogen omkring i kom i den klasse?
apapap (1718) skrev:Det skal jeg ikke kunne sige om er rigtigt, generelt er det lidt forkert at måle på bmi. Men i var vel i kontakt med nogen omkring i kom i den klasse?
Ork ja, lægen vejede og målte hende, og så var den skid slået. Selv jordemoderen syntes det var åndssvagt, "men sådan er det jo bare nogle gange".
apapap (1717) skrev:Men det er jo også det de får?
Også til #1716:
Ja, unge under 30 år. Men hvis man først har klaret den til 30 år uden at løfte bagdelen selvom man har evner til f.eks. at bage brød eller være gartner, så er man home free. Det nuværende system er ikke perfekt, og kasserne er der helt sikkert for at øge effektiviteten, men mennesker kan ikke puttes i kasser. Jeg har ikke noget bedre bud, andet end at hæve skatterne og ansætte flere sagsbehandlere, så hver sag kunne håndteres individuelt - og så i øvrigt forbyde åndsvage klage over "forkert sagsbehandling", hvilket har gjort at regeltyranniet har taget overhånd. Migmigmig-krævekrævekræve-mentaliteten har gjort, at nogle har bekæmpet systemet uden at have en sag når de 'ikke fik nok' eller 'pludselig får for lidt', og derfor har systemet lavet flere regler for at undgå sagerne.
Sådan. Der bliver spildt så vanvittigt mange penge i det offentlige, at hæve skatten er sgu for nemt.gramps (1719) skrev:Jeg har ikke noget bedre bud, andet end athæve skatterneoptimere processen og ansætte flere sagsbehandlere, så hver sag kunne håndteres individuelt
Der er skam mange steder man kan optimere processen. Et eksempel: Min søns daginstitution ligger to minutters gang fra en Netto. Alligevel indkøbes det meste i kommunalt fællesindkøbsregi, til en højere pris. Et regnestykke lavet af en forælder viste, at det bedre kunne betale sig at sende en pædagog over i en halv time, end at benytte kommunens tilbud. Man valgte alligevel at benyttes kommunens tilbud, da man ellers ikke kunne garantere for varernes friskhed...
Der er skam mange steder man kan optimere processen. Et eksempel: Min søns daginstitution ligger to minutters gang fra en Netto. Alligevel indkøbes det meste i kommunalt fællesindkøbsregi, til en højere pris. Et regnestykke lavet af en forælder viste, at det bedre kunne betale sig at sende en pædagog over i en halv time, end at benytte kommunens tilbud. Man valgte alligevel at benyttes kommunens tilbud, da man ellers ikke kunne garantere for varernes friskhed...
Og sådan er der så meget. For meget lang tid siden tænkte de i min søns institution at det ville være smart at skære en lille smule af Trip Trap-stolenes bagerste hjørne og montere hjul på hjørnrnet, således pædagogerne ikke skulle slæbe stolene frem og tilbage, men bare kunne trække dem.
Så kom der en repræsentant fra kommunen og sagde, at det måtte de i hvert fald ikke gøre! De havde jo ændret i opbygningen af stolen, og hvordan kunne de være sikre på at stolene ikke væltede? Lige bortset fra at det havde fungeret uden problemer i årevis, så havde de ingen beviser, så stolene skulle skiftes.
Den samme repræsentant kom så forbi for et par uger siden og sagde, at de nye stole, denne gang noget billigere og fra BabyDan, skulle skiftes, fordi de var for tunge, og pædagogerne skulle ikke slæbe så meget (no shit?!). Køb nye stole.
Hvad er der så sket med de gamle stole, som jo ikke er billige i indkøb? Enten er de kørt på opbevaring et sted, eller også er de kørt til forbrænding...
Idioti.
Og sådan er der så meget. For meget lang tid siden tænkte de i min søns institution at det ville være smart at skære en lille smule af Trip Trap-stolenes bagerste hjørne og montere hjul på hjørnrnet, således pædagogerne ikke skulle slæbe stolene frem og tilbage, men bare kunne trække dem.
Så kom der en repræsentant fra kommunen og sagde, at det måtte de i hvert fald ikke gøre! De havde jo ændret i opbygningen af stolen, og hvordan kunne de være sikre på at stolene ikke væltede? Lige bortset fra at det havde fungeret uden problemer i årevis, så havde de ingen beviser, så stolene skulle skiftes.
Den samme repræsentant kom så forbi for et par uger siden og sagde, at de nye stole, denne gang noget billigere og fra BabyDan, skulle skiftes, fordi de var for tunge, og pædagogerne skulle ikke slæbe så meget (no shit?!). Køb nye stole.
Hvad er der så sket med de gamle stole, som jo ikke er billige i indkøb? Enten er de kørt på opbevaring et sted, eller også er de kørt til forbrænding...
Idioti.
#23, de børnehaver jeg kender til, der købte de selv ind. Men er vel reelt heller ikke det pædagoger er ansat til, så vel fint nok at bruge et eksternt firma? no?
#24, Well samme convenience som i #23, der er muligvis også regler for hvad legetøj man må købe. Eksempelvis er noget af det magnet-legetøj forbudt i insitutioner fordi børn bliver syge af at æde dem. Men kan fint købes i butikker.
#25, Jeg synes den er lidt søgt. Selvfølgelig er det ikke i orden en tilfældig pædagog lige laver lidt fiks-fakseri med stolene så de bliver smarte. Hvis et barn falder ned og dør, så er der nogen der har noget ansvar.
At de stole så sikkert bliver opbevaret længe/smidt ud er sikkert et problem. Men kan jeg ikke rigtig udtale mig om, de burde sælges på auktion eller noget, men ved jeg ikke om de gør.
#24, Well samme convenience som i #23, der er muligvis også regler for hvad legetøj man må købe. Eksempelvis er noget af det magnet-legetøj forbudt i insitutioner fordi børn bliver syge af at æde dem. Men kan fint købes i butikker.
#25, Jeg synes den er lidt søgt. Selvfølgelig er det ikke i orden en tilfældig pædagog lige laver lidt fiks-fakseri med stolene så de bliver smarte. Hvis et barn falder ned og dør, så er der nogen der har noget ansvar.
At de stole så sikkert bliver opbevaret længe/smidt ud er sikkert et problem. Men kan jeg ikke rigtig udtale mig om, de burde sælges på auktion eller noget, men ved jeg ikke om de gør.
apapap (1726) skrev:#24, Well samme convenience som i #23, der er muligvis også regler for hvad legetøj man må købe. Eksempelvis er noget af det magnet-legetøj forbudt i insitutioner fordi børn bliver syge af at æde dem. Men kan fint købes i butikker.
Som kommunal dagplejer skal man her i kommunen selv handle fødevarer i dagligvare butikker og de kan da på lige vis være uhensigtsmæssige for børn. Og hvis en dagplejer kan, hvorfor kan en pædagog ikke?
Såvel som en dagplejer skal have kenskab til hvilken type fødevarer er velegnet til børn, så skal de da også have kendskab til hvilken type lejetøj er velegnet til børn.
Til 15 kr. for en liter mælk? Mælken indkøbes alligevel via Netto. Skummet koster vel 6 kr. pr. liter. Det er 9 kroners overpris pr. liter.
Tre liter om dagen, mindst, da det kun er vuggestuen som får mælk. Det er 15 liter om ugen, eller 135 kr. i overpris. Det svarer til en halv mandetime om ugen. Institutionen har allerede masser af vogne, så at traske over i Netto, hente de 15 liter man har bestilt (for som ansvarlig leder sørger man jo for at lave den slags aftaler med butikken for ikke at pisse indkøbet af), betale og traske tilbage igen - det tager ikke en halv time.
Angående stolene, så prøvede jeg for sjov at se hvor meget der skulle til for at vælte stolen bagover med min egen dreng i stolen. Ikke overraskende skulle der faktisk meget til. Benene er ført længere bagud pga. hjulene, og hjulene gør jo ikke må magisk vis at stolen har lettere ved at vælte. Desuden er Tripp Trapp-stole jo lave til at følge barnet fra vugge til gymnasie (85 kg), så at tro at en lille unge på under 3 år kan vælte sådan en stol -- som forælder til et at de børn der kunne dø, så ser jeg langt farligere ting i dagligdagen end en stol som har hjul på benene.
De bliver ikke solgt. Jeg spurgte institutionslederen, og kommunen er blevet pålagt af staten kun at bortgive eller sælge det, som ikke konkurrerer med private aktører. Så hellere spilde skattekroner...
Til 15 kr. for en liter mælk? Mælken indkøbes alligevel via Netto. Skummet koster vel 6 kr. pr. liter. Det er 9 kroners overpris pr. liter.
Tre liter om dagen, mindst, da det kun er vuggestuen som får mælk. Det er 15 liter om ugen, eller 135 kr. i overpris. Det svarer til en halv mandetime om ugen. Institutionen har allerede masser af vogne, så at traske over i Netto, hente de 15 liter man har bestilt (for som ansvarlig leder sørger man jo for at lave den slags aftaler med butikken for ikke at pisse indkøbet af), betale og traske tilbage igen - det tager ikke en halv time.
Angående stolene, så prøvede jeg for sjov at se hvor meget der skulle til for at vælte stolen bagover med min egen dreng i stolen. Ikke overraskende skulle der faktisk meget til. Benene er ført længere bagud pga. hjulene, og hjulene gør jo ikke må magisk vis at stolen har lettere ved at vælte. Desuden er Tripp Trapp-stole jo lave til at følge barnet fra vugge til gymnasie (85 kg), så at tro at en lille unge på under 3 år kan vælte sådan en stol -- som forælder til et at de børn der kunne dø, så ser jeg langt farligere ting i dagligdagen end en stol som har hjul på benene.
apapap (1726) skrev:Men kan jeg ikke rigtig udtale mig om, de burde sælges på auktion eller noget, men ved jeg ikke om de gør.
De bliver ikke solgt. Jeg spurgte institutionslederen, og kommunen er blevet pålagt af staten kun at bortgive eller sælge det, som ikke konkurrerer med private aktører. Så hellere spilde skattekroner...
IT-ekspert Yvossen (1727) skrev:Som kommunal dagplejer skal man her i kommunen selv handle fødevarer i dagligvare butikker og de kan da på lige vis være uhensigtsmæssige for børn. Og hvis en dagplejer kan, hvorfor kan en pædagog ikke?
Såvel som en dagplejer skal have kenskab til hvilken type fødevarer er velegnet til børn, så skal de da også have kendskab til hvilken type lejetøj er velegnet til børn.
At vide noget om fødevarer er noget man lærer en gang, også ændrer det sig ikke ret meget.
Hvad legetøj der eksisterer og hvad der er farligt er straks mere komplekts.
apapap (1729) skrev:At vide noget om fødevarer er noget man lærer en gang, også ændrer det sig ikke ret meget.
Hvad legetøj der eksisterer og hvad der er farligt er straks mere komplekts.
Jeg kan da lige oplyse dig om at anvisningerne om fødevarer fra kommunens side næsten ændres årligt eller endda oftere.
gramps (1728) skrev:#1726
Okay fair nok..
gramps (1728) skrev:Angående stolene, så prøvede jeg for sjov at se hvor meget der skulle til for at vælte stolen bagover med min egen dreng i stolen. Ikke overraskende skulle der faktisk meget til. Benene er ført længere bagud pga. hjulene, og hjulene gør jo ikke må magisk vis at stolen har lettere ved at vælte. Desuden er Tripp Trapp-stole jo lave til at følge barnet fra vugge til gymnasie (85 kg), så at tro at en lille unge på under 3 år kan vælte sådan en stol -- som forælder til et at de børn der kunne dø, så ser jeg langt farligere ting i dagligdagen end en stol som har hjul på benene.
Igen, det er altså ikke nok at du som privat person synes det er fint nok de stole. Der er vel nogen regler til inventar, og det skal overholdes.
gramps (1728) skrev:De bliver ikke solgt. Jeg spurgte institutionslederen, og kommunen er blevet pålagt af staten kun at bortgive eller sælge det, som ikke konkurrerer med private aktører. Så hellere spilde skattekroner...
Er vel et eller andet politisk valg om ikke at tryne de lokale der sælger møbler. Men ja latterligt.
Det er fint nok med jeres "institutionerne kunne nemt spare penge og de ansatte ville gerne", men på mit tidligere arbejde troppede der mange institutioner op mod slutningen af deres regnskabsår og sagde "vi har 80.000 kr vi skal have brændt af ifølge vores budget, så vi skal have det og det kamera og det og det tv - hvornår kommer I og sætter det hele op?"
Det er jo ren fråds for kommunens penge og de ansatte var vilde med det.
Det er jo ren fråds for kommunens penge og de ansatte var vilde med det.
apapap (1731) skrev:Igen, det er altså ikke nok at du som privat person synes det er fint nok de stole. Der er vel nogen regler til inventar, og det skal overholdes.
Men er det ikke for strikse regler når der var ingen fare?
Stolen kan ses på http://multimedia.pol.dk/archive/00324/TrippTrapp_...
Ændringen var, at bagenden af benet var skåret "modsat" og et hjul var monteret.
apapap (1731) skrev:Er vel et eller andet politisk valg om ikke at tryne de lokale der sælger møbler. Men ja latterligt.
Det er helt sikkert det, der er årsagen. Men de må ikke engang sælge stolene til vejl. salgspris. De må slet ikke sælge dem.
Alle private forretningsdrivende deler jo kontokort til alle de institutioner som spørger fordi pengene generelt sidder løst.
Det er godt at se at harald nyborg holder fast i kønsrollerne
http://peecee.dk/uploads/122014/hn.png
http://peecee.dk/uploads/122014/hn.png
Hvordan gør de det? Jeg kan ikke se der står pige og dreng, der ikke engang afbilledet nogle børn der leger med det for at underbygge din påstand. Er det ikke dig der låst i din forstilling om kønsroller? Kan en dreng ikke lege med en lyserrød hårtørre så bel som med et blå stetoskop og omvendt med en pige?
Jeg kan altså ikke se problemet elller noget specielt ved det billede, der langt værre eksempler der der ude, det eneste der undere mig er assistent ved beautysættet, det er lidt besynderligt.
Men jeg tror langt mere det lige det her tilfælde at det handler om din indstilling til reklamen og ikke hvad de forsøger at signalere.
http://viewer.zmags.com/publication/e4de94eb#/e4de... her kan du finde dine kønsstereotyper og de kan altså være grove(sjove).
Hvordan gør de det? Jeg kan ikke se der står pige og dreng, der ikke engang afbilledet nogle børn der leger med det for at underbygge din påstand. Er det ikke dig der låst i din forstilling om kønsroller? Kan en dreng ikke lege med en lyserrød hårtørre så bel som med et blå stetoskop og omvendt med en pige?
Jeg kan altså ikke se problemet elller noget specielt ved det billede, der langt værre eksempler der der ude, det eneste der undere mig er assistent ved beautysættet, det er lidt besynderligt.
Men jeg tror langt mere det lige det her tilfælde at det handler om din indstilling til reklamen og ikke hvad de forsøger at signalere.
http://viewer.zmags.com/publication/e4de94eb#/e4de... her kan du finde dine kønsstereotyper og de kan altså være grove(sjove).
Rainmeter (1741) skrev:det eneste der undere mig er assistent ved beautysættet, det er lidt besynderligt
Det betyder assorteret i denne sammenhæng.
#1741: Så du mener at det er tilfældigt at det ene er blå(ligt) og det andet lyserødt?
Eller påstår du at man ikke typisk bruger blå og lyserød til henholdsvis drenge og piger?
For begge dele er ikke sande, så meget kan jeg godt slå fast.
Also, tjekkede faktisk tråden for at se om Magten havde skrevet noget lignende dit. Det plejer at være ham. Nu er jeg lidt skuffet :(
Eller påstår du at man ikke typisk bruger blå og lyserød til henholdsvis drenge og piger?
For begge dele er ikke sande, så meget kan jeg godt slå fast.
Also, tjekkede faktisk tråden for at se om Magten havde skrevet noget lignende dit. Det plejer at være ham. Nu er jeg lidt skuffet :(
Ronson ⅍ (1743) skrev:#1741: Så du mener at det er tilfældigt at det ene er blå(ligt)
Er rødt og blåt ikke mere eller mindre de universelle farver for "doktor udstyr?
Udover at jeg ikke kan se problemet i at "holde fast i kønsroller" så er nu ikke enig med #41.Ronson ⅍ (1743) skrev:Also, tjekkede faktisk tråden for at se om Magten havde skrevet noget lignende dit. Det plejer at være ham. Nu er jeg lidt skuffet :(
Lad drenge være drenge og piger være piger.
Magten (1745) skrev:Lad drenge være drenge og piger være piger.
Problemet er jo når drenge kun må være "drenge"
Jeg har endnu ikke mødt nogen der siger drenge kun må være drenge, og lige så for piger.Hængerøven (1748) skrev:Dem der fastholder kønsrollerne?
Jeg har derimod mødt mange der direkte forsøger at få drenge til at stoppe med at lave typiske drengeting, og igen lige så for piger. Det har jeg noget imod.. Lad børnene lege som de har lyst i stedet for at skubbe dem i en bestemt retning.
Et andet eksempel er de skøre svenskere: http://politiken.dk/kultur/ECE1566463/svenskerne-v...
Og inden flueknepperen Ronson kommer, så ja, min kommentar i #45 kunne også tolkes sådan.
Magten (1749) skrev:Jeg har endnu ikke mødt nogen der siger drenge kun må være drenge, og lige så for piger.
Okay, men jeg har arbejdet i børnehave i en række år, og kan derfor, med en hvis autoritet, fortælle der er en general tendens, til at drenge ikke må lege med pige ting.
Magten (1749) skrev:Lad børnene lege som de har lyst i stedet for at skubbe dem i en bestemt retning.
Det kan jeg kun være enig i. Jeg bryder mig ikke om at fastholde kønsroller, men jeg mener det er ligeså dumt at aftvinge dem. Det synes jeg lidt, giver sig selv.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.