mboost-dp1
El-biler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Der er rigtigt meget snak om el-biler.
Men bil/snak ratioen er ret lav.
Hvis el-biler skal blive til andet end en niche, så skal der el-biler til almindelige mennesker.
GM er en af verdens største bil-producenter.
Og hvad annoncerer de nu:
https://www.cnbc.com/2020/01/30/gm-resurrecting-hu...
Beklager GM, men den vil ikke udbrede el-biler til almindelige mennesker.
Men bil/snak ratioen er ret lav.
Hvis el-biler skal blive til andet end en niche, så skal der el-biler til almindelige mennesker.
GM er en af verdens største bil-producenter.
Og hvad annoncerer de nu:
https://www.cnbc.com/2020/01/30/gm-resurrecting-hu...
Beklager GM, men den vil ikke udbrede el-biler til almindelige mennesker.
arne_v (1) skrev:Der er rigtigt meget snak om el-biler.
Men bil/snak ratioen er ret lav.
Hvis el-biler skal blive til andet end en niche, så skal der el-biler til almindelige mennesker.
GM er en af verdens største bil-producenter.
Og hvad annoncerer de nu:
https://www.cnbc.com/2020/01/30/gm-resurrecting-hu...
Beklager GM, men den vil ikke udbrede el-biler til almindelige mennesker.
Hvad ville Ford og konen sige til det
arne_v (1) skrev:Der er rigtigt meget snak om el-biler.
Men bil/snak ratioen er ret lav.
Hvis el-biler skal blive til andet end en niche, så skal der el-biler til almindelige mennesker.
GM er en af verdens største bil-producenter.
Og hvad annoncerer de nu:
https://www.cnbc.com/2020/01/30/gm-resurrecting-hu...
Beklager GM, men den vil ikke udbrede el-biler til almindelige mennesker.
De kommer først når batterier bliver væsentlig bedre
Indtil da er de for dyre, særlig med afgifter
arne_v (1) skrev:
Beklager GM, men den vil ikke udbrede el-biler til almindelige mennesker.
Afhængig af pris niveauet, tror du så ikke der er en del amerikanere der alene pga mærket og "alt-skal-være-stort" syndromet vil glæde sig til at kunne køre rundt i sådan en og samtidig "redde" miljøet. :)
dugfrisk (4) skrev:https://www.amazon.com/Kid-Trax-Police-Motorcycle-Battery-Powered/dp/B01FWKFTJY/ref=zg_bs_166413011_9?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=CJMNWJPYEX4M8GBX5FMR
skal vi ud og cruise?
#9
Det er jo ligesom formålet med at drive virksomhed.
:-)
Men det relevante her er om de vil fremme indtjeningen ved at sælge en masse elbiler eller om de vil fremme indtjeningen ved at at få en masse presseomtale omkring en elbil og ende med at sælge flere benzinbiler.
Det er jo ligesom formålet med at drive virksomhed.
:-)
Men det relevante her er om de vil fremme indtjeningen ved at sælge en masse elbiler eller om de vil fremme indtjeningen ved at at få en masse presseomtale omkring en elbil og ende med at sælge flere benzinbiler.
#0
https://insideevs.com/reviews/396368/hummer-electr...
har lidt flere detaljer.
De gætter på en pris i 80-100 K$ området.
Det er Mercedes S klasse niveauet.
https://insideevs.com/reviews/396368/hummer-electr...
har lidt flere detaljer.
De gætter på en pris i 80-100 K$ området.
Det er Mercedes S klasse niveauet.
arne_v (10) skrev:Men det relevante her er om de vil fremme indtjeningen ved at sælge en masse elbiler eller om de vil fremme indtjeningen ved at at få en masse presseomtale omkring en elbil og ende med at sælge flere benzinbiler.
Hummer er vel i sig selv et brand som ikke direkte sættes i forbindelse med andre GM biler.
Jeg gætter på de håber at el-hummeren kan tage en del af det marked der er for store Trucks og lad biler. Læste et sted at der forventes et salg på 3.2mio trucks bare i 2020, så der er helt klart et marked for den!
Ronson ⅍ (12) skrev:Der er helt sikkert elbils-virksomheder derude der, ud over at være glade for at skovle penge ind, også kærer sig lidt om klima og miljø.
Tror du virkelig? :) Det kan lige såvel bare være en brandingstrategi for at gøre kunderne mere venligstemte over for mærket.
... og det er det smukke ved (ikke-korrupt) kapitalisme. Det betyder sådanset ikke noget om direktøren drømmer om peace, love and harmony og siger hum-baja i badet, eller om det er en kynisk og økonomioptimerende sociopat. Hvis markedet vil have klima og miljø bevidste produkter, så får markedet det. Money talks.
Qw_freak (14) skrev:
Jeg gætter på de håber at el-hummeren kan tage en del af det marked der er for store Trucks og lad biler. Læste et sted at der forventes et salg på 3.2mio trucks bare i 2020, så der er helt klart et marked for den!
Der sælges ca. 3 million trucks hvert år i USA, så der er et stort markede for trucks.
Problemet er at de trucks typisk ligger i prislejet 30-60 K$.
En el truck i prislejet 80-100 K$ vil ikke få en stor markedsandel.
Det pris niveau er det samme som Mercedes S klasse, BMW 7 serie etc. - gode biler men ikke ligefrem det store markede.
arne_v (17) skrev:Qw_freak (14) skrev:
Jeg gætter på de håber at el-hummeren kan tage en del af det marked der er for store Trucks og lad biler. Læste et sted at der forventes et salg på 3.2mio trucks bare i 2020, så der er helt klart et marked for den!
Der sælges ca. 3 million trucks hvert år i USA, så der er et stort markede for trucks.
Problemet er at de trucks typisk ligger i prislejet 30-60 K$.
En el truck i prislejet 80-100 K$ vil ikke få en stor markedsandel.
Det pris niveau er det samme som Mercedes S klasse, BMW 7 serie etc. - gode biler men ikke ligefrem det store markede.
Jeg tror kolding og vejle, bruger mercedes hos meldgaard. Hvad ved jeg.
arne_v (17) skrev:
Der sælges ca. 3 million trucks hvert år i USA, så der er et stort markede for trucks.
Problemet er at de trucks typisk ligger i prislejet 30-60 K$.
En el truck i prislejet 80-100 K$ vil ikke få en stor markedsandel.
Det pris niveau er det samme som Mercedes S klasse, BMW 7 serie etc. - gode biler men ikke ligefrem det store markede.
Tjaa, så håber de jo nok at mængden af folk der har råd til en Hummer og som bare skal have den fordi de vil have en Hummer, er stor nok til at kunne generere et overskud.
Der er vel ikke rigtig en linie mellem Hummer og andre bilmærker hvor brand værdien af "Hummer" vil kunne booste salget af billigere trucks!?
Qw_freak (21) skrev:arne_v (17) skrev:
Der sælges ca. 3 million trucks hvert år i USA, så der er et stort markede for trucks.
Problemet er at de trucks typisk ligger i prislejet 30-60 K$.
En el truck i prislejet 80-100 K$ vil ikke få en stor markedsandel.
Det pris niveau er det samme som Mercedes S klasse, BMW 7 serie etc. - gode biler men ikke ligefrem det store markede.
Tjaa, så håber de jo nok at mængden af folk der har råd til en Hummer og som bare skal have den fordi de vil have en Hummer, er stor nok til at kunne generere et overskud.
Måske. Det lyder bare som en høj risiko strategi.
Qw_freak (21) skrev:
Der er vel ikke rigtig en linie mellem Hummer og andre bilmærker hvor brand værdien af "Hummer" vil kunne booste salget af billigere trucks!?
Både GM og GMC bliver faktisk nævnt mange gange i CNBC artiklen og i diverse reklame materiale.
Og mens den originale Hummer var selvstændig division, så skal den elektriske være GMC mærket.
Så det er vel ikke helt usandsynligt at de regner med at den massive omtale af 1000 HK monsteret vil hjælpe med at sælge GMC trucks (Sierra) og SUV'er (Yukon, Acadia).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.