mboost-dp1
Newz.dk-ekskursion til Pripyat
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er da altid klar på at tage jeres penge... og i må næsten få lov at være med til at bestemme hvad de skal bruges på =)
Hånter (200) skrev:Så stik mig et nummer til denne fremmedarbejder og hvad i gerne vil have at vide - så skal jeg nok snakke lidt med ham.
Han vil gerne have dit nummer, faktisk. Alt hvad jeg ved er, hvad manden selv skrev:
Yuri skrev:If you provide your contact tel. number, I could give you some more important details on this over the phone and discuss what we can do for you pricewise.
Men det vigtigste set fra vores side er, at vi får god tid til at se reaktor 4 og Pripyat, gerne over 2 dage, hvis det er til at betale.
Og så kan han vel fortælle lidt nærmere om, hvordan og hvorledes det skal foregå med betalingen.
Og så er det måske en idé at høre, om vi kan komme 18+, hvis tilslutningen er til det. Interessen er indtil videre nærmest overvældende.
Kan vi allesammen blive enige om, at guldet ligger fra den 4. til den 7. november, med tour den 5. og 6.? Det er fra fredag til mandag.
izym (205) skrev:Jeg tvivler på jeg kan lægge penge før engang i august.
Vi burde nok også diskutere, hvornår vi booker fly og hotel...
Men det er jo ikke billige flybilletter. Det er med lufthansa, så der burde være mulighed for at få lidt rabat..
Men kunne godt forestille mig, at rejseselskaberne kunne få det længere ned i pris, end vi kan fremskaffe selv, da de kan trække på nogle større rabatter...
MiniatureZeus (210) skrev:Men det er jo ikke billige flybilletter. Det er med lufthansa, så der burde være mulighed for at få lidt rabat..
Austrian Airlines+hotel.
Det ved jeg heller ikke, men lad os da se..
Det er så ca. 3000 kr. pr. næse inkl. turen til Tjernobyl..
Det er så ca. 3000 kr. pr. næse inkl. turen til Tjernobyl..
Jeg har lige været der, og har brugt godt og vel 22 dage i Kiev. Jeg tog også en smut-tur forbi Lviv nu da jeg var igang.
Jeg bor lokalt :-)
Jeg betalte $160 + $10 (i blodpenge til staten for "forsikring") for en guidet tur med bus fra Kiev. Jeg bookede gennem dem her http://tourkiev.com/chernobyltour/
Hvis I vil nå at se rigtig meget vil jeg opfordre til at I booker en privat tur, da der er fede damer og dumme journalister med på sådan en tur.
De fede damer bevæger sig langsomt og sløver hele flokken ned, og journalisterne bliver væk for at finde gode "shots" til deres kameraer. De journalister der var med på vores tur prøvede også at snige et kanin-kostume med, det fik de ikke lov til af vores guide.
Hvis I vil ud og drikke i Kiev, så vil jeg gerne anbefale DOCKERS!, rar irsk pub, og som alt andet i Kiev = Alt er billigt. De har dog samme problem som alle andre steder i Ukraine, Guiness er ikke til at skaffe pga. problemer med import og produktion. Men mon ikke det er gået iorden til November?
Man kan købe både Tuborg og Carlsberg, men det smager slet ikke som i Danmark :)
Husk på at folk i Kiev ikke taler så meget engelsk, heller ikke selvom de har haft 5-6 år med det i skolen. I Kiev taler man russisk, og man kender til ukrainsk, så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)
Jeg gav iøvrigt 1500 kr for billet tur/retur uden mellemlandinger (direkte fly fra KBH til Ukraine/Kiev/Borispol lufthavn)
Tips: Tag ikke en taxa fra lufthavnen, brug busserne. De koster 2 UAH, og er meget billigere. Invester også i et ukrainsk SIM-kort, de koster ca. 45 UAH, og for de 45 UAH kan i købe data-abb med 300 Mb, og bruge mobilens GPS og kort. Køber I alle hos selskabet 'LIFE:)' kan I ringe gratis til hinanden.
Jeg bor lokalt :-)
Jeg betalte $160 + $10 (i blodpenge til staten for "forsikring") for en guidet tur med bus fra Kiev. Jeg bookede gennem dem her http://tourkiev.com/chernobyltour/
Hvis I vil nå at se rigtig meget vil jeg opfordre til at I booker en privat tur, da der er fede damer og dumme journalister med på sådan en tur.
De fede damer bevæger sig langsomt og sløver hele flokken ned, og journalisterne bliver væk for at finde gode "shots" til deres kameraer. De journalister der var med på vores tur prøvede også at snige et kanin-kostume med, det fik de ikke lov til af vores guide.
Hvis I vil ud og drikke i Kiev, så vil jeg gerne anbefale DOCKERS!, rar irsk pub, og som alt andet i Kiev = Alt er billigt. De har dog samme problem som alle andre steder i Ukraine, Guiness er ikke til at skaffe pga. problemer med import og produktion. Men mon ikke det er gået iorden til November?
Man kan købe både Tuborg og Carlsberg, men det smager slet ikke som i Danmark :)
Husk på at folk i Kiev ikke taler så meget engelsk, heller ikke selvom de har haft 5-6 år med det i skolen. I Kiev taler man russisk, og man kender til ukrainsk, så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)
Jeg gav iøvrigt 1500 kr for billet tur/retur uden mellemlandinger (direkte fly fra KBH til Ukraine/Kiev/Borispol lufthavn)
Tips: Tag ikke en taxa fra lufthavnen, brug busserne. De koster 2 UAH, og er meget billigere. Invester også i et ukrainsk SIM-kort, de koster ca. 45 UAH, og for de 45 UAH kan i købe data-abb med 300 Mb, og bruge mobilens GPS og kort. Køber I alle hos selskabet 'LIFE:)' kan I ringe gratis til hinanden.
KaW (216) skrev:så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)
Det var nok bare nogle af de timer, jeg drak mig fra i gymnasiet :-\
KaW (216) skrev:
Yay.. Endelig en grund til at lære russisk.
Hånter (218) skrev:KaW - tusind tak! Det var da info man kunne bruge til noget.
Jeg har smidt en mail til 'Solo East Travel', som KaW opfordrer til at vi bruger med lidt spørgsmål.
I hører mere, når jeg hører mere.
De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)! - jeg arbejder lige på at finde ud af hvad det helt præcist går ud på.
DarX (219) skrev:KaW (216) skrev:Yay.. Endelig en grund til at lære russisk.
Denne side er ret nyttig
Men efter kun 22 dage med ukrainere kan jeg kun sige:
"spah-SEE-bah" = tak
"pah-KAH" = farvel
I øvrigt kan de cyriliske alfabet virke ret skræmmende til at starte med, jeg er dog ved at vænne mig til det. Det føles ret mærkeligt ikke at kunne forstå noget som helst, og jeg synes at foretrække butikker der bruger latin-letters. Men jeg synes hvis i har tid, så skulle i prøve at øve lidt russiske fraser, og udtale.
Bestiller i pizza er det ikke forventet at i giver drikkepenge, spiser i derimod ude lidt finere end McDonals er det derimod forventet med drikkepenge. Mellem 2-15 UAH synes at være normalt, jeg plejer dog at give lidt mere.
I øvrigt er det en god idé at splitte sine 200 UAH-sedler op ret hurtigt, for man kommer hurtigt til at skulle betale små-beløb som 2 UAH for noget random, og det er ikke altid de er så glade for at veksle for dig.
De spiser ret meget suppe hernede, og lokal-retten hedder 'Borsch' og er vildt lækkert! Jeg har spist suppe hver dag mens jeg har været hernede, og det spiser jeg normalt ikke i DK. Retten 'Chicken Kiev' (den har et ukrainsk navn også, men kan ikke navnet) kan også anbefales, det er kylling som er tilberedt på en vildt fråderen måde.
Politiet har jeg ikke haft problemer med, men det er dog tydeligt at de lokale og politiet godt kan se at jeg er udlænding. Jeg har for det meste gået sammen med de lokale så har ikke været eftersøgt endnu :-)
Hånter (220) skrev:Hånter (218) skrev:KaW - tusind tak! Det var da info man kunne bruge til noget.
Jeg har smidt en mail til 'Solo East Travel', som KaW opfordrer til at vi bruger med lidt spørgsmål.
I hører mere, når jeg hører mere.
De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)! - jeg arbejder lige på at finde ud af hvad det helt præcist går ud på.
Endnu en update, han skriver sq hurtigt:
Det er en privat to-dages tur, med overnatning i Chernobyl Hotel ( klik, klik, klik og klik ). Man sover 2 sammen, ønsker man at sove selv koster det $55 ekstra. Ud over det, er det naturligvis med levering til og fra Kiev.
Hvad synes i?
Argh! I skriver for meget, min lille hjerne kan ikke følge med!
Har i allerede bestemt tidspunkt? I så fald, hvornår? :D Skal gerne vide om jeg kan inden jeg booker turen :P
- kunne også bare gide at læse alle indlæg
Mht til rejsen, synes de priser jeg har set på fly lyder af halv meget? Jeg mener - ture rundt i EU plejer da ikke at koste meget mere end 5-700 kr t/r
Kan vi allesammen blive enige om, at guldet ligger fra den 4. til den 7. november, med tour den 5. og 6.? Det er fra fredag til mandag.
- kunne også bare gide at læse alle indlæg
Mht til rejsen, synes de priser jeg har set på fly lyder af halv meget? Jeg mener - ture rundt i EU plejer da ikke at koste meget mere end 5-700 kr t/r
Ukraine er IKKE i EU. Hence the price.Thoroughbreed (223) skrev:Mht til rejsen, synes de priser jeg har set på fly lyder af halv meget? Jeg mener - ture rundt i EU plejer da ikke at koste meget mere end 5-700 kr t/r
Og derfor skal skal folk måske også huske noget rejseforsikring, hvis de ikke er dækket ind.
Da det er en rejse uden EU betyder det at hvis nogen stjæler MiniZeuz's nyre, så for han den altså ikke igen gratis, uden rejseforsikring!
Thoroughbreed (223) skrev:Argh! I skriver for meget, min lille hjerne kan ikke følge med!
Har i allerede bestemt tidspunkt? I så fald, hvornår? :D Skal gerne vide om jeg kan inden jeg booker turen :P
Doodle!
Lidt billeder om hvad jeg fotalte om før:
Et billede af en af journalisterne der havde bunny-suit
Jeg ved ikke om i læste reglerne omkring at stille fotoudstyr på jorden, men det er forbudt
De lokale kravler rundt over alt, og skider ret meget på strålingen
For folk uden FB: Sorry :(
Et billede af en af journalisterne der havde bunny-suit
Jeg ved ikke om i læste reglerne omkring at stille fotoudstyr på jorden, men det er forbudt
De lokale kravler rundt over alt, og skider ret meget på strålingen
For folk uden FB: Sorry :(
Hånter (222) skrev:Endnu en update, han skriver sq hurtigt:
Det er en privat to-dages tur, med overnatning i Chernobyl Hotel ( klik, klik, klik og klik ). Man sover 2 sammen, ønsker man at sove selv koster det $55 ekstra. Ud over det, er det naturligvis med levering til og fra Kiev.
Hvad synes i?
Er det ikke kun med én overnatning? I så fald skal vi stadig bruge og betale for et hotel de resterende nætter. Det løber hurtigt op i et prisleje, hvor jeg ikke kan være med. - Hurtig hovedregning, så taler vi 7K for fly og tour til to, og så skal jeg stadig spendere et par nætter på en bænk.
Jeg skal bruge flere detaljer og et overslag på den samlede pris, før jeg kan tage stilling.
Det er også afgørende, hvornår jeg skal betale.
Hånter (220) skrev:De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)!
Yuri kan sikkert give os to dage for 280 USD. Jeg siger det bare.
KaW (234) skrev:LinguaIgnota (233) skrev:
og så skal jeg stadig spendere et par nætter på en bænk.
Bænkene her er ret bløde og meget farverige.
De er meget kriminelle derovre, har jeg hørt. De stjæler sgu sikkert sko og sokker, mens jeg ligger og blunder. Skide ukrainere.
Wow, hvorfor ser jeg først denne tråd nu?!
Nu hvor der alligevel forhandles om vi kan være mere end 18, så vil jeg da gerne skrives på en måske-listen.
Vil helt vildt gerne med på sådan en tur, men pengene trykker sgu som studerende. *aaw*
Men.. Hvis I har brug for en tolk på turen, så kan I da leje mig for den nette sum af $price$. Med i prisen følger flydende russisk, og basalt ukrainsk (sprogene ligger forholdsvist tæt på hinanden - sådan nogenlunde dansk - svensk tæt (selvom jeg dog fatter hat når jeg snakker med en svensker)), samt mit vidunderlige selskab (jk, skal nok prøve at holde det sociale på et minimum -.-).
set $price$ = $turens omkostninger$ ;)
Ej, men vil i hvert fald gerne på listen!
Kan også snakke med Yuri-drengen, hvis det skulle være?
Nu hvor der alligevel forhandles om vi kan være mere end 18, så vil jeg da gerne skrives på en måske-listen.
Vil helt vildt gerne med på sådan en tur, men pengene trykker sgu som studerende. *aaw*
Men.. Hvis I har brug for en tolk på turen, så kan I da leje mig for den nette sum af $price$. Med i prisen følger flydende russisk, og basalt ukrainsk (sprogene ligger forholdsvist tæt på hinanden - sådan nogenlunde dansk - svensk tæt (selvom jeg dog fatter hat når jeg snakker med en svensker)), samt mit vidunderlige selskab (jk, skal nok prøve at holde det sociale på et minimum -.-).
set $price$ = $turens omkostninger$ ;)
Ej, men vil i hvert fald gerne på listen!
Kan også snakke med Yuri-drengen, hvis det skulle være?
Zhadow (238) skrev:Men han kan svensk :-(
Men han kan russisk. Folk der kan russisk er pr. definition cool.
Anyway, så skriver ham Jura at det koster ca. det samme om der er 5 eller 17, det må betyde at holdstørrelserne er 5-17, så så længe vi er mere end 5 er antallet vel ligegyldigt.
5-17 = 1 hold à 17. 18 = to hold à 9 til samme pris pr. snude.
5-17 = 1 hold à 17. 18 = to hold à 9 til samme pris pr. snude.
Hvis det bliver med overnatning i rækkehuset, så må jeg desværre melde fra. Det er jeg dælme ked af.
Minder de billeder ikke ret meget fra den studentertur de er på i den britiske serie Skins!? De er da vidst også i ukraine..
BetaLyte (247) skrev:#244
Med "rækkehuset" mener du Chernobyl Hotel?
Og i så fald: Why?
Og hvis du ikke mener Chernobyl Hotel, hvad mener du så?
Og stadig: Why?
Vil også mene at d virker noget spartansk og dyrt... Kunne forstå hvis man boede inde i selve sarkofagen...
MiniatureZeus (248) skrev:BetaLyte (247) skrev:#244
Med "rækkehuset" mener du Chernobyl Hotel?
Og i så fald: Why?
Og hvis du ikke mener Chernobyl Hotel, hvad mener du så?
Og stadig: Why?
Vil også mene at d virker noget spartansk og dyrt... Kunne forstå hvis man boede inde i selve sarkofagen...
Der hvor i kommer til at bo, bor der altså mange mennesker. Der er nogen der bor der 5 dage om ugen, og andre bor der 2 dage, og er efterfølgende 2 dage hjemme.
Så jeg tvivler der er pga. stråling :)
Jeg vil dog ikke drikke vandet som de foreslår.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.