mboost-dp1

Newz.dk-ekskursion til Pripyat

Gå til bund
Gravatar #201 - NightZtorm
5. maj 2011 08:20
Jeg er da altid klar på at tage jeres penge... og i må næsten få lov at være med til at bestemme hvad de skal bruges på =)
Gravatar #202 - Daniel-Dane
5. maj 2011 08:26
Hvis det ikke bliver meget over 2000 (i alt for turen), vil jeg da gerne lægge ud.
Gravatar #203 - LinguaIgnota
5. maj 2011 08:26
Hånter (200) skrev:
Så stik mig et nummer til denne fremmedarbejder og hvad i gerne vil have at vide - så skal jeg nok snakke lidt med ham.

Han vil gerne have dit nummer, faktisk. Alt hvad jeg ved er, hvad manden selv skrev:
Yuri skrev:
If you provide your contact tel. number, I could give you some more important details on this over the phone and discuss what we can do for you pricewise.

Men det vigtigste set fra vores side er, at vi får god tid til at se reaktor 4 og Pripyat, gerne over 2 dage, hvis det er til at betale.
Og så kan han vel fortælle lidt nærmere om, hvordan og hvorledes det skal foregå med betalingen.

Og så er det måske en idé at høre, om vi kan komme 18+, hvis tilslutningen er til det. Interessen er indtil videre nærmest overvældende.

Kan vi allesammen blive enige om, at guldet ligger fra den 4. til den 7. november, med tour den 5. og 6.? Det er fra fredag til mandag.
Gravatar #204 - Hånter
5. maj 2011 08:43
PM sendt; så skal jeg nok snakke lidt med ham.

Yes, jeg skal nok undersøge priser osv. :)
Gravatar #205 - izym
5. maj 2011 08:47
Jeg kan med stor sandsynlighed godt omkring november. Jeg skal dog stadig lige have tænkt det helt igennem, så jeg er stadig på måske/afbuds listen, men jeg hælder meget imod at tage med. Jeg tvivler på jeg kan lægge penge før engang i august.
Gravatar #206 - Hånter
5. maj 2011 08:53
KLIK

Så kan i selv indsætte hvilken weekend der passer bedst i november. GOGO! Det er selvfølgelig fra fredag til mandag vi snakker.
Gravatar #207 - LinguaIgnota
5. maj 2011 09:16
izym (205) skrev:
Jeg tvivler på jeg kan lægge penge før engang i august.

Vi burde nok også diskutere, hvornår vi booker fly og hotel...
Gravatar #208 - Hånter
5. maj 2011 09:17
Men for at kunne gøre det, burde vi nok vide hvor mange vi er (grupperabat?) ?
Gravatar #209 - fjols
5. maj 2011 09:19
Du får næppe rabat på så billige flybilletter, måske på hotelværelserne. Men hvis de købes sammen så er spørgsmålet om der er mere at hente.
Gravatar #210 - MiniatureZeus
5. maj 2011 09:22
Men det er jo ikke billige flybilletter. Det er med lufthansa, så der burde være mulighed for at få lidt rabat..
Gravatar #211 - MiniatureZeus
5. maj 2011 09:23
Men kunne godt forestille mig, at rejseselskaberne kunne få det længere ned i pris, end vi kan fremskaffe selv, da de kan trække på nogle større rabatter...
Gravatar #212 - LinguaIgnota
5. maj 2011 09:24
MiniatureZeus (210) skrev:
Men det er jo ikke billige flybilletter. Det er med lufthansa, så der burde være mulighed for at få lidt rabat..

Austrian Airlines+hotel.
Gravatar #213 - fjols
5. maj 2011 09:24
Okay, men om vi/I er 15 eller 20 gør nok ikke den helt store forskel alligevel.
Prøv endelig, men jeg vil blive overrasket hvis der er noget at hente i forhold til priserne jeg fandt.
Gravatar #214 - MiniatureZeus
5. maj 2011 09:26
Det ved jeg heller ikke, men lad os da se..

Det er så ca. 3000 kr. pr. næse inkl. turen til Tjernobyl..
Gravatar #215 - Windcape
5. maj 2011 09:41
Fordelen ved at bruge et rejseselskab til fly+hotel booking er typisk også muligheden for at arrangere grupperejse, men stadigvæk med individuel betaling.

Men i finder vel ud af noget :p
Gravatar #216 - KaW
5. maj 2011 09:51
Jeg har lige været der, og har brugt godt og vel 22 dage i Kiev. Jeg tog også en smut-tur forbi Lviv nu da jeg var igang.

Jeg bor lokalt :-)

Jeg betalte $160 + $10 (i blodpenge til staten for "forsikring") for en guidet tur med bus fra Kiev. Jeg bookede gennem dem her http://tourkiev.com/chernobyltour/

Hvis I vil nå at se rigtig meget vil jeg opfordre til at I booker en privat tur, da der er fede damer og dumme journalister med på sådan en tur.
De fede damer bevæger sig langsomt og sløver hele flokken ned, og journalisterne bliver væk for at finde gode "shots" til deres kameraer. De journalister der var med på vores tur prøvede også at snige et kanin-kostume med, det fik de ikke lov til af vores guide.

Hvis I vil ud og drikke i Kiev, så vil jeg gerne anbefale DOCKERS!, rar irsk pub, og som alt andet i Kiev = Alt er billigt. De har dog samme problem som alle andre steder i Ukraine, Guiness er ikke til at skaffe pga. problemer med import og produktion. Men mon ikke det er gået iorden til November?

Man kan købe både Tuborg og Carlsberg, men det smager slet ikke som i Danmark :)

Husk på at folk i Kiev ikke taler så meget engelsk, heller ikke selvom de har haft 5-6 år med det i skolen. I Kiev taler man russisk, og man kender til ukrainsk, så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)

Jeg gav iøvrigt 1500 kr for billet tur/retur uden mellemlandinger (direkte fly fra KBH til Ukraine/Kiev/Borispol lufthavn)

Tips: Tag ikke en taxa fra lufthavnen, brug busserne. De koster 2 UAH, og er meget billigere. Invester også i et ukrainsk SIM-kort, de koster ca. 45 UAH, og for de 45 UAH kan i købe data-abb med 300 Mb, og bruge mobilens GPS og kort. Køber I alle hos selskabet 'LIFE:)' kan I ringe gratis til hinanden.
Gravatar #217 - Brugernavn
5. maj 2011 10:01
KaW (216) skrev:
så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)

Det var nok bare nogle af de timer, jeg drak mig fra i gymnasiet :-\
Gravatar #218 - Hånter
5. maj 2011 10:08
KaW - tusind tak! Det var da info man kunne bruge til noget.
Jeg har smidt en mail til 'Solo East Travel', som KaW opfordrer til at vi bruger med lidt spørgsmål.

I hører mere, når jeg hører mere.
Gravatar #219 - DarX
5. maj 2011 10:09
KaW (216) skrev:

Husk på at folk i Kiev ikke taler så meget engelsk, heller ikke selvom de har haft 5-6 år med det i skolen. I Kiev taler man russisk, og man kender til ukrainsk, så når man kan de to sprog behøver man ikke lære andet for at begå sig :)

Yay.. Endelig en grund til at lære russisk.
Gravatar #220 - Hånter
5. maj 2011 10:19
Hånter (218) skrev:
Jeg har smidt en mail til 'Solo East Travel', som KaW opfordrer til at vi bruger med lidt spørgsmål.

De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)! - jeg arbejder lige på at finde ud af hvad det helt præcist går ud på.
Gravatar #221 - KaW
5. maj 2011 10:23
DarX (219) skrev:
KaW (216) skrev:
Yay.. Endelig en grund til at lære russisk.

Denne side er ret nyttig

Men efter kun 22 dage med ukrainere kan jeg kun sige:
"spah-SEE-bah" = tak
"pah-KAH" = farvel

I øvrigt kan de cyriliske alfabet virke ret skræmmende til at starte med, jeg er dog ved at vænne mig til det. Det føles ret mærkeligt ikke at kunne forstå noget som helst, og jeg synes at foretrække butikker der bruger latin-letters. Men jeg synes hvis i har tid, så skulle i prøve at øve lidt russiske fraser, og udtale.

Bestiller i pizza er det ikke forventet at i giver drikkepenge, spiser i derimod ude lidt finere end McDonals er det derimod forventet med drikkepenge. Mellem 2-15 UAH synes at være normalt, jeg plejer dog at give lidt mere.

I øvrigt er det en god idé at splitte sine 200 UAH-sedler op ret hurtigt, for man kommer hurtigt til at skulle betale små-beløb som 2 UAH for noget random, og det er ikke altid de er så glade for at veksle for dig.

De spiser ret meget suppe hernede, og lokal-retten hedder 'Borsch' og er vildt lækkert! Jeg har spist suppe hver dag mens jeg har været hernede, og det spiser jeg normalt ikke i DK. Retten 'Chicken Kiev' (den har et ukrainsk navn også, men kan ikke navnet) kan også anbefales, det er kylling som er tilberedt på en vildt fråderen måde.

Politiet har jeg ikke haft problemer med, men det er dog tydeligt at de lokale og politiet godt kan se at jeg er udlænding. Jeg har for det meste gået sammen med de lokale så har ikke været eftersøgt endnu :-)
Gravatar #222 - Hånter
5. maj 2011 10:32
Hånter (220) skrev:
Hånter (218) skrev:

De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)! - jeg arbejder lige på at finde ud af hvad det helt præcist går ud på.

Endnu en update, han skriver sq hurtigt:

Det er en privat to-dages tur, med overnatning i Chernobyl Hotel ( klik, klik, klik og klik ). Man sover 2 sammen, ønsker man at sove selv koster det $55 ekstra. Ud over det, er det naturligvis med levering til og fra Kiev.

Hvad synes i?
Gravatar #223 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. maj 2011 10:42
Argh! I skriver for meget, min lille hjerne kan ikke følge med!

Har i allerede bestemt tidspunkt? I så fald, hvornår? :D Skal gerne vide om jeg kan inden jeg booker turen :P

Kan vi allesammen blive enige om, at guldet ligger fra den 4. til den 7. november, med tour den 5. og 6.? Det er fra fredag til mandag.

- kunne også bare gide at læse alle indlæg

Mht til rejsen, synes de priser jeg har set på fly lyder af halv meget? Jeg mener - ture rundt i EU plejer da ikke at koste meget mere end 5-700 kr t/r
Gravatar #224 - Windcape
5. maj 2011 10:44
KaW (221) skrev:
De spiser ret meget suppe hernede, og lokal-retten hedder 'Borsch' og er vildt lækkert!
Bedre kendt som rødbede-suppe.
Gravatar #225 - DarX
#221 cyrillisk samt spazeeba, pahkah og privyet kan jeg fra mit tidligere forfejlede forsøg på at lære russisk. :)
Gravatar #226 - Windcape
Hånter (222) skrev:
Hvad synes i?
Det lyder fandme pro. Måske skal vi overlade det til dig at arrangere det, og dermed også håndtere penge, hvis Onkel Lingo ikke gider.
Gravatar #227 - Windcape
5. maj 2011 10:45
Thoroughbreed (223) skrev:
Mht til rejsen, synes de priser jeg har set på fly lyder af halv meget? Jeg mener - ture rundt i EU plejer da ikke at koste meget mere end 5-700 kr t/r
Ukraine er IKKE i EU. Hence the price.

Og derfor skal skal folk måske også huske noget rejseforsikring, hvis de ikke er dækket ind.

Da det er en rejse uden EU betyder det at hvis nogen stjæler MiniZeuz's nyre, så for han den altså ikke igen gratis, uden rejseforsikring!
Gravatar #228 - Hånter
5. maj 2011 10:47
Thoroughbreed (223) skrev:
Argh! I skriver for meget, min lille hjerne kan ikke følge med!

Har i allerede bestemt tidspunkt? I så fald, hvornår? :D Skal gerne vide om jeg kan inden jeg booker turen :P

Doodle!
Gravatar #229 - Ronson ⅍
5. maj 2011 11:17
Jeg er stadig frisk, både på de 75 kr og 3000 kr eller hvad det kommer til at koste. Men nej, jeg vil ikke stå for noget økonomisk.
Gravatar #230 - Hånter
5. maj 2011 11:18
Ronson, go Doodle!
Gravatar #233 - LinguaIgnota
5. maj 2011 13:33
Hånter (222) skrev:
Endnu en update, han skriver sq hurtigt:

Det er en privat to-dages tur, med overnatning i Chernobyl Hotel ( klik, klik, klik og klik ). Man sover 2 sammen, ønsker man at sove selv koster det $55 ekstra. Ud over det, er det naturligvis med levering til og fra Kiev.

Hvad synes i?

Er det ikke kun med én overnatning? I så fald skal vi stadig bruge og betale for et hotel de resterende nætter. Det løber hurtigt op i et prisleje, hvor jeg ikke kan være med. - Hurtig hovedregning, så taler vi 7K for fly og tour til to, og så skal jeg stadig spendere et par nætter på en bænk.

Jeg skal bruge flere detaljer og et overslag på den samlede pris, før jeg kan tage stilling.

Det er også afgørende, hvornår jeg skal betale.
Gravatar #234 - KaW
5. maj 2011 13:40
LinguaIgnota (233) skrev:

og så skal jeg stadig spendere et par nætter på en bænk.

Bænkene her er ret bløde og meget farverige.
Gravatar #235 - LinguaIgnota
5. maj 2011 13:50
Hånter (220) skrev:
De tilbyder et 'all inclusive program' til $360 pr. mand (to dages tur)!

Yuri kan sikkert give os to dage for 280 USD. Jeg siger det bare.

KaW (234) skrev:
LinguaIgnota (233) skrev:

og så skal jeg stadig spendere et par nætter på en bænk.

Bænkene her er ret bløde og meget farverige.

De er meget kriminelle derovre, har jeg hørt. De stjæler sgu sikkert sko og sokker, mens jeg ligger og blunder. Skide ukrainere.
Gravatar #236 - BetaLyte
5. maj 2011 13:58
Wow, hvorfor ser jeg først denne tråd nu?!

Nu hvor der alligevel forhandles om vi kan være mere end 18, så vil jeg da gerne skrives på en måske-listen.
Vil helt vildt gerne med på sådan en tur, men pengene trykker sgu som studerende. *aaw*

Men.. Hvis I har brug for en tolk på turen, så kan I da leje mig for den nette sum af $price$. Med i prisen følger flydende russisk, og basalt ukrainsk (sprogene ligger forholdsvist tæt på hinanden - sådan nogenlunde dansk - svensk tæt (selvom jeg dog fatter hat når jeg snakker med en svensker)), samt mit vidunderlige selskab (jk, skal nok prøve at holde det sociale på et minimum -.-).

set $price$ = $turens omkostninger$ ;)

Ej, men vil i hvert fald gerne på listen!

Kan også snakke med Yuri-drengen, hvis det skulle være?
Gravatar #237 - LinguaIgnota
5. maj 2011 14:00
We need this guy ^
Gravatar #238 - Brugernavn
5. maj 2011 14:02
LinguaIgnota (237) skrev:
We need this guy ^

Men han kan svensk :-(
Gravatar #239 - LinguaIgnota
5. maj 2011 14:05
Zhadow (238) skrev:
Men han kan svensk :-(

Men han kan russisk. Folk der kan russisk er pr. definition cool.
Gravatar #240 - Brugernavn
5. maj 2011 14:10
Anyway, så skriver ham Jura at det koster ca. det samme om der er 5 eller 17, det må betyde at holdstørrelserne er 5-17, så så længe vi er mere end 5 er antallet vel ligegyldigt.
5-17 = 1 hold à 17. 18 = to hold à 9 til samme pris pr. snude.
Gravatar #241 - Rasmus064
5. maj 2011 14:13
Jeg stemmer for den tur med overnatning i Pripyat. Når man nu tager hele vejen til Ukraine kan man lige så godt give lidt ekstra for at få den fulde fornøjelse.
Gravatar #242 - BetaLyte
5. maj 2011 14:14
Svensk? Nej, fy for pokker! Fatter lige så meget svensk som jeg fatter hvordan nogle folk kan undlade at skide mindst én gang om dagen.
Hint: svaret er "overhovedet ikke".

Haha - den quote ryger på min kynz-brugerartiket xD
Gravatar #243 - Brugernavn
5. maj 2011 14:15
BetaLyte (242) skrev:
Hint: svaret er "overhovedet ikke".

Phew!
Gravatar #244 - LinguaIgnota
5. maj 2011 14:15
Hvis det bliver med overnatning i rækkehuset, så må jeg desværre melde fra. Det er jeg dælme ked af.
Gravatar #245 - MiniatureZeus
5. maj 2011 14:18
Minder de billeder ikke ret meget fra den studentertur de er på i den britiske serie Skins!? De er da vidst også i ukraine..
Gravatar #246 - The-Lone-Gunman
5. maj 2011 14:28
Det lyder sgu meget interessant, det I har gang i her.
Gravatar #247 - BetaLyte
5. maj 2011 14:33
Med "rækkehuset" mener du Chernobyl Hotel?
Og i så fald: Why?
Og hvis du ikke mener Chernobyl Hotel, hvad mener du så?
Og stadig: Why?
Gravatar #248 - MiniatureZeus
5. maj 2011 14:36
BetaLyte (247) skrev:

Vil også mene at d virker noget spartansk og dyrt... Kunne forstå hvis man boede inde i selve sarkofagen...
Gravatar #249 - Rasmus064
5. maj 2011 14:41
MiniatureZeus (248) skrev:
Kunne forstå hvis man boede inde i selve sarkofagen...

Mon ikke vi kan få lov at slå nogle telte op ude foran?
Gravatar #250 - KaW
5. maj 2011 14:46
MiniatureZeus (248) skrev:
BetaLyte (247) skrev:

Vil også mene at d virker noget spartansk og dyrt... Kunne forstå hvis man boede inde i selve sarkofagen...

Der hvor i kommer til at bo, bor der altså mange mennesker. Der er nogen der bor der 5 dage om ugen, og andre bor der 2 dage, og er efterfølgende 2 dage hjemme.

Så jeg tvivler der er pga. stråling :)

Jeg vil dog ikke drikke vandet som de foreslår.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login