mboost-dp1

Sony? laptop el. lignende søges:

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
8. apr. 2011 16:18
Okay, så skal I høre.

Min moder, skal snart til at havde ny laptop, og der skal købes en "sej" maskine.

I princippet er der tale om at hun max har brug for en laptop omkring de 15" der kan afspille FullHD film.. gerne blu-ray. Intet mere.

Anywho.. da det ikke er noget problem at den koster lidt, så må den samtidig gerne give lidt streetcreed. (Hun er folkeskolelærer, og hendes nuværende ferrari laptop er bare totalt koldskål blandt eleverne)

Så er jeg på udkig efter noget Awesome, der opfylder kravene:

- Skal havde FullHD skærm.
- Skal være af god byggekvalitet, så gerne noget metal body som på mac's, hvilket jeg troede var Sony country.. det virker dog desværre lidt som en plastic jungle som alle andre steder..
- SKAL havde en SSD som mulighed, det insistere jeg på.(Det er her de sony laptops jeg har kigget på falder lidt fra, da jeg ikke kan se det som et tilvalg.) Plads er underordnet, vi køber en netværks harddisk til alt andet..
- Må gerne være noget lidt specielt.

Jeg syntes ikke rigtig jeg finder de helt gode alternativer, og jeg kan lige så godt sige det nu, det skal ikke være en mac, det ville desværre ikke give meget mening her.

Hvad siger i?
Gravatar #2 - ignuz
8. apr. 2011 17:02
Prøvede at google lidt men virker til at være vanskelligt at finde noget der opfylder alle dine behov. Hvorfor ikke blot købe en af dem som passer på alle punkter på nær SSD også køb en SSD ved siden af ?

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06a/3219... kan muligvis opfylde dem alle hvis man kan konfigurere den som der står.
Gravatar #3 - Norrah
8. apr. 2011 17:09
#2 Det er også en mulighed at opgradere selv, det er da bare lidt spild af penge hvis man kunne opgradere!
Men indrømmet, en mulighed.
Kan jeg derimod undgå at skulle installere og udskifte dele på en ny maskine, så ser jeg det som en fordel.
Gravatar #4 - fjols
8. apr. 2011 17:45
HP's elitebook kan jeg også stemme for er rigtig god byggekvalitet.

Derudover har jeg selv kigget på Samsungs QX serie, men ved ikke om de opfylder dine krav.
Gravatar #5 - Norrah
9. apr. 2011 08:44
Tvivler på det bliver HP.
Deres envy er okay, men syntes ikke at "feel of" elite er god.
De har en meget blød plastic feel.
Desuden er det næsten en dødsstraf at touchpad sidder asymetrisk.

Vi kan vel lige så godt stille spørgsmålet sådan her: "findes der andre laptops end mac's som produceres i metal?"
Jeg kan nemlig ikke finde dem.
Gravatar #6 - fjols
9. apr. 2011 09:38
Elitebook har plastic feel? Arh, du tænker vist på deres pavillion. Eller tænker du på knapperne?
Min elitebook har betal case og det har den Samsung jeg nævner også. Jeg er nemlig også selv på udkig efter en når mine skattepenge kommer.
Gravatar #7 - XorpiZ
9. apr. 2011 09:52
Elitebook-serien er fantastisk lækre. Der er intet at komme efter der imo.
Gravatar #8 - Bllets
9. apr. 2011 09:53
http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-per...

Dog ikke SDD

http://www.sony.dk/product/vn-z-series/vpcz13m9e-b

Dog ikke metal, men kulfiber i stedet

http://shop.lenovo.com/dkind/dk/en/learn/products/...

Dog ikke SDD og lenovo :)

Jeg kan heller ikke finde særlig mange bærbarer med SDD drev, der ikke koster en mindre formue..
Gravatar #9 - XorpiZ
9. apr. 2011 09:59
Det er vel bare at købe en SSD ved siden og smække i.
Gravatar #10 - fjols
9. apr. 2011 10:01
Går det ikke ud over ens garanti?
Gravatar #11 - Norrah
9. apr. 2011 10:03
#10 Kun hvis det er en mac :D
Men de dækker selvf. ikke skader sket i forbindelse med den nye harddisk, hvormed at den gamle harddisk skal påmonteres i tilfælde af den skal retur.. så i det hele taget er det at fortrække at den kommer med SSD out of the box.
Gravatar #12 - 3214N
19. apr. 2011 20:22
Hvorfor ikke Mac? Hvis det er pga. OS, så lad den starte op i Win?
Gravatar #13 - MiniatureZeus
19. apr. 2011 20:30
Norrah (11) skrev:
#10 Kun hvis det er en mac :D
Men de dækker selvf. ikke skader sket i forbindelse med den nye harddisk, hvormed at den gamle harddisk skal påmonteres i tilfælde af den skal retur.. så i det hele taget er det at fortrække at den kommer med SSD out of the box.

På de nye kan du selv skifte harddisk, uden det går ud over garantien.

Derudover, så sparer man som regel mange penge ved selv at skifte harddisken til en SSD..

Men prøv at tage ned i et sony center. Synes selv mange af deres serier er i en lækker kvalitet.
Gravatar #14 - Thalion
19. apr. 2011 21:03
Ja mener da Sony laver nogle Vaio's i noget magnesium halløj.
Gravatar #15 - donoe
19. apr. 2011 21:54
Nogle af Dells bedre lattitudes havde før i tiden metal-låg og bund. Om det er tilfældet i dag ved jeg ikke.

HP's dreambook 2 med 15.6" IPS-panel til en hulens masse penge vil opfylde alle krav - men prisen kradser nok en anelse trodsalt.

Ellers er det tætteste du kommer måske moderne thinkpads med rollcages af magnesium - men det kan jo ikke ses uden på.

Nej, der er ikke mange fabrikanter der vælger at svine ved at fræse i aluminiumslegeringer som Apple. Affaldet kan omsmeltes, men det er bestemt ikke noget der rent optisk ser pænt ud (det er flammet i nuancen på grund af oxiderede urenheder) - så det indgår ikke til at lave andre bunde/låg af. Det vil jeg da ihvertfald ikke håbe :)

BTW: At noget er lavet af metal er ikke nødvendigvis ensbetydende med holdbart design - de mekaniske dele, som hængsler, keyboard osv. er også vigtige.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [1861367565]
19. apr. 2011 22:09
Jeg skal da være den første til at spørge om man kan se forskel på full HD og halv HD på sådan en lille skærm?

Vil hun ikke hellere ha en Asus Tranformer? ^^
Gravatar #17 - donoe
19. apr. 2011 22:43
Jeg kan se enorm forskel på 1600x1200 og 2048x1536 på en 15" skærm (og kun lige skimte pixels ved sidstnævnte). Ellers kan man måske give et par læsebriller med som gave :)

Men du har lidt ret... "halv HD" ser altså heller ikke værst ud ved film i den størrelse, og det er vel nærmere filmhandlingen man følger med i fremfor billedet. Men programmer og andet bliver meget sjovere med mere plads.
Gravatar #18 - Skak2000
21. apr. 2011 11:46
Acer TimeLine X. Har metal låg.
Men hvis den skulle kunne holde til det ekstreme, så er der kun ThinkPad.

Jeg ser det også som den bedste løsning at købe en uden SSD. Og monter en selv.

Ingen grund til at købe en dyr computer med en langsom SSD.
Heller købe en god en selv.
Gravatar #19 - frederickgragg
i dag 09:35
Prepare for the Palo Alto Networks PCNSA Exam with confidence! Our comprehensive study resources provide everything you need to pass, including practice exams, detailed explanations, and expert tips. https://www.testsfile.com/PCNSA-tests.html Master key concepts like firewalls, security policies, and threat prevention to excel in your certification journey. Start your path to success today!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login