mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Anders Feder (4550) skrev:Tsar Bomba.
Så ikke SÅ slem. hvis man trækker den radioaktive del fra.
Hvis den istedet for at sprænge i luften som dengang i siberien, rammer jorden vil effekten være endnu mindre.
+ chancen for at ramme vand.
Anders Feder (4550) skrev:Den er ti gange større end denne:
Although the meteoroid or comet burst in the air rather than hitting the surface, this event is still referred to as an impact. Estimates of the energy of the blast range from 5 to as high as 30 megatons of TNT (21–130 PJ).[6][7], with 10–15 megatons of TNT (42–63 PJ) the most likely[7]—roughly equal to the United States' Castle Bravo thermonuclear bomb tested on March 1, 1954, about 1,000 times as powerful as the atomic bomb dropped on Hiroshima, Japan, and about one-third the power of the Tsar Bomba, the largest nuclear weapon ever detonated.
Med andre ord, denne nye asteroide kan ramme med cirka tre gange større kraft end Tsar Bomba eller 3000 gange større kraft end atombombem over Hiroshima. Den er nok værd at holde et vågent øje med.
Jeg får one third til 1/3 :-)
On another note, så var Tsar bomben designet til 100 megaton, hvilket senere blev reduceret til 50. Altså stadigt væsentligt kraftigere en den astoride.
DiZaster (4552) skrev:Jeg får one third til 1/3 :-)
Tunguskanedslaget var 1/3 af Tsar Bomba. Den nye asteroide er ca. ti gange større end den der forsagede Tunguskanedslaget. 1/3 gange ti er cirka lig med 3.
long story:
April: jeg tilkøber nyt abbo til min telefon, Mixmedia fra TDC med 300mb data
jeg får en regning der er 100kr dyr på det månedlige abbo.
Jeg ringer ind til tdc og får ham til at rette det.
Han retter det ikke men ændre mit abbonement til mobil mix, som er uden noget dataforbrug inkl.
Det finder jeg først ud af ved næste regning som er 1100kr dyrer end den burde være.
Jeg ringer til tdc, bliver smidt af, ringer igen og får beløbet krediteret og skal i den sammenhæng manuelt indbetale 49kr og afmelde den ventende betaling jeg kan se på netbank.
Idag modtager jeg så en sms med at hvis jeg ikke snart betaler får jeg en rykker.
Jeg ringer til tdc og hun forsikre mig at de har sendt mig en regning med posten, som jeg ikke kan se jeg har fået.
Hun tjekker min konto og kan se ingen af de andre hatte har skrevet noget om de ting jeg har fået ændret.
Jeg forklare hende det hele og hun siger det stemmer overens med hvad hun kan se i systemloggen. og vi finder en løsning så jeg ikke bliver 1400kr fattigere.
dejligt ^^
April: jeg tilkøber nyt abbo til min telefon, Mixmedia fra TDC med 300mb data
jeg får en regning der er 100kr dyr på det månedlige abbo.
Jeg ringer ind til tdc og får ham til at rette det.
Han retter det ikke men ændre mit abbonement til mobil mix, som er uden noget dataforbrug inkl.
Det finder jeg først ud af ved næste regning som er 1100kr dyrer end den burde være.
Jeg ringer til tdc, bliver smidt af, ringer igen og får beløbet krediteret og skal i den sammenhæng manuelt indbetale 49kr og afmelde den ventende betaling jeg kan se på netbank.
Idag modtager jeg så en sms med at hvis jeg ikke snart betaler får jeg en rykker.
Jeg ringer til tdc og hun forsikre mig at de har sendt mig en regning med posten, som jeg ikke kan se jeg har fået.
Hun tjekker min konto og kan se ingen af de andre hatte har skrevet noget om de ting jeg har fået ændret.
Jeg forklare hende det hele og hun siger det stemmer overens med hvad hun kan se i systemloggen. og vi finder en løsning så jeg ikke bliver 1400kr fattigere.
dejligt ^^
Den er netop mere håndgribelig, idet man blot skubber lidt til den, så den ikke rammer jorden. Til den tid har man forbedret metoden så meget, så chancen for, at den vender tilbage er lille. Or so we hope.oxxy (4548) skrev:Det er da vel stadig en rimelig stor risiko for mere eller mindre totaltødelæggelse af jorden? Og en del mere håndgribelig end klimaforandringer etc.
Ved du, hvad der sker, hvis den rammer vandet? ;)SlettetBruger (4551) skrev:Så ikke SÅ slem. hvis man trækker den radioaktive del fra.
Hvis den istedet for at sprænge i luften som dengang i siberien, rammer jorden vil effekten være endnu mindre.
+ chancen for at ramme vand.
Desuden er effekten STØRRE, hvis den eksploderer over jorden end på jordoverfladen.
Daniel-Dane (4556) skrev:Desuden er effekten STØRRE, hvis den eksploderer over jorden end på jordoverfladen.
Det er det jeg siger. effekten når den rammer jorden er mindre end hvis den sprænger over jorden ^^
Daniel-Dane (4556) skrev:hvis den rammer vandet? ;)
Det bliver vådt rundt omkring ^^langt sjovere end eksplosion
Ja, jeg læste det meget forkert.SlettetBruger (4557) skrev:Det er det jeg siger. effekten når den rammer jorden er mindre end hvis den sprænger over jorden ^^
For det første kommer der nok en lille bølge eller to. Er stenen stor nok, vil skidtet ende i atmosfæren og komme tilbage (som i dinotiden).SlettetBruger (4557) skrev:Det bliver vådt rundt omkring ^^langt sjovere end eksplosion
Daniel-Dane (4558) skrev:vil skidtet ende i atmosfæren
Men det vil den vel endnu mere hvis den lander på jorden istedet for vandet. på den anden side var dino meteoren også næsten 10km bred ^^ lille forskel.
LinguaIgnota (4563) skrev:Det' en joke, ja?
With the people of walmart you never know! :P
Elsker den side.
edit: omg wtf lol indeed! http://media.jawdrops.com/wp-content/uploads/2010/...
Hvorfor fanden i helvede linker I ikke til http://www.peopleofwalmart.com/
Det er kraftedeme da utroligt.
Det er kraftedeme da utroligt.
Casper Christensen har været i krise i 40 år!
/rant @ journalister, for hvem grammatik er en by i Rusland. Fuck dem alle sammen. Jeg hader EB. En bindestreg ville have pyntet gevaldigt.
/rant @ EB
EDIT (Piaf): Hey, var der ikke engang en stand-up-komiker, der lavede jokes omkring en solcelledrevet lommelygte. Well, IKEA har lavet noget lignende - en solcelledrevet lampe. Som kræver batterier.
/rant @ journalister, for hvem grammatik er en by i Rusland. Fuck dem alle sammen. Jeg hader EB. En bindestreg ville have pyntet gevaldigt.
/rant @ EB
EDIT (Piaf): Hey, var der ikke engang en stand-up-komiker, der lavede jokes omkring en solcelledrevet lommelygte. Well, IKEA har lavet noget lignende - en solcelledrevet lampe. Som kræver batterier.
Hvor lang tid går der, før nogen udstiller det fede svin med navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer, Facebook- og Myspace-side?
LinguaIgnota (4569) skrev:Hvor lang tid går der, før nogen udstiller det fede svin med navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer, Facebook- og Myspace-side?
Troede sgu du linkede til min facebook-profile et kort øjeblik :<
LinguaIgnota (4569) skrev:Hvor lang tid går der, før nogen udstiller det fede svin med navn, adresse, e-mail-adresse, telefonnummer, Facebook- og Myspace-side?
-.-
Systran (4570) skrev:Ligesom det skete med ham, der smed en hund ud over en bro?
Do tell!
Har man ikke før hørt om folk, der forsøger at profilere sig selv ved at påstå, at de har modtaget dødstrusler?
Det er lidt svært at tage hans påstande seriøst, når man ved, hvor desperat manden i forvejen er efter opmærksomhed. Men OK, har du virkelig fået et par ophedede mails med ønsket om, at du bliver klynget op i den nærmeste lygtepæl, så har det nok i virkeligheden mindre med telefonen at gøre - og mere at gøre med, at du generelt er uudholdelig at høre på. Dumbass.
Det er lidt svært at tage hans påstande seriøst, når man ved, hvor desperat manden i forvejen er efter opmærksomhed. Men OK, har du virkelig fået et par ophedede mails med ønsket om, at du bliver klynget op i den nærmeste lygtepæl, så har det nok i virkeligheden mindre med telefonen at gøre - og mere at gøre med, at du generelt er uudholdelig at høre på. Dumbass.
Det er i det mindste ikke løgn.John Strand skrev:Den kunne ikke videresende SMS, der var ingen radio, kameraet var dårligt og det samme var telefonkvaliteten lød nogle af hovedpunkterne i hans kritik.
Tja det kan godt være han har hul i hovedet. men derfor kan det han siger være rigtig nok.
Som det Dane nævner
Som det Dane nævner
LinguaIgnota (4573) skrev:Det er lidt svært at tage hans påstande seriøst, når man ved, hvor desperat manden i forvejen er efter opmærksomhed.
På den anden side, så er Apple-fanatikere ikke just kendt for at agere rationelt.
Hvad søger folk efter, når de søger på deres telefon? Det er aldrig helt gået op for mig. Bruger de enhver mulighed de har, for at hive mobilen frem og sige "VENT LIGE LIDT LARS!! Jeg skal lige søge på den/det du lige omtalte... Muchos importantes, por favor si senor" (+/- lidt).Aputech (4566) skrev:Ekstrem dominans. Fuldkommen vanvittigt, men fortjent.
Har du ikke set den video af gutten der kaster en hund ud fra en bro? Hvor har du været det sidste års tid (+/- lidt)?SlettetBruger (4572) skrev:Do tell!
Kig her
Ronson (4578) skrev:Hvad søger folk efter, når de søger på deres telefon?
I dag stod jeg på Lindevang station og skulle finde ud af, hvor søren i helvede man kan få taget pasfotos på Frederiksberg. Så stod valget mellem enten at tage hjem til computeren eller at bruge telefonen. Jeg valgte at bruge telefonen.
Jeg havde faktisk fået at vide, at de havde sådan en "photo booth"-ting i Frederiksberg Centeret, så jeg startede der. Men det havde de så ikke.
Damen ved informationsskranken sagde, at det nærmeste sted var på Finsensvej, så jeg tog til Lindevang, googlede og gik.
Det var ikke min skyld.
4 billeder koster i øvrigt 95 kr. Femoghalvfems!
Damen ved informationsskranken sagde, at det nærmeste sted var på Finsensvej, så jeg tog til Lindevang, googlede og gik.
Det var ikke min skyld.
Og så findes der åbenbart folk, der stadig bruger pasfoto-båse. Hvad med en fotoforretning?
Da jeg tog billede til mit kørekort for et par år siden kostede 4 billeder 65 kr. - jeg siger ikke, det er billigt, men det er da billigere end din fotocelle på Frederiksberg.
Da jeg tog billede til mit kørekort for et par år siden kostede 4 billeder 65 kr. - jeg siger ikke, det er billigt, men det er da billigere end din fotocelle på Frederiksberg.
Vi skal, ude i udkantsdanmark (læs: Næstved), betale 120,- for fire fucking pasfotos Og ja, det var en fotoforretning.
Jeg var også i en fotoforretning, da der ikke var nogen bås på Frederiksberg. Sig mig, hører I ikke efter?!
LinguaIgnota (4586) skrev:Jeg var også i en fotoforretning, da der ikke var nogen bås på Frederiksberg. Sig mig, hører I ikke efter?!
Ja, du sagde godt nok, at der ikke var nogen bås lige dér. Men du sagde intet om dit alternativ. Kun at det var dyrt. Sig mig, læser du ikke dine egne indlæg!?
Næh, Svendborg er discount heaven og Danmarks provence. Ikke som Næstved eller 2k, hvor den provinsielle hestevogn med monopol kun kommer med fotopapir til forretningerne en gang om måneden - så er det jo klart, at det er så dyrt.
EDIT: Fuck det med at forherlige Svendborg mere; jeg flytter alligevel til Vesterbro en gang i næste uge...
LinguaIgnota (4581) skrev:Jeg havde faktisk fået at vide, at de havde sådan en "photo booth"-ting i Frederiksberg Centeret, så jeg startede der. Men det havde de så ikke.
Det var ikke min skyld.
Det billigste sted jeg fik taget pasfotos, var i en fotoforetning hvor det kostede 40 kr. "til kaf'kassen". Men så var fotografen også ret så pæn og meget sød, især når hun lige lænede sig forover for at fokusere kameraet.. Alle 40 kr. værd!
Systran (4587) skrev:Sig mig, læser du ikke dine egne indlæg!?
Fuck no. Har du set hvor lange nogle af dem er?!
Ronson (4578) skrev:Har du ikke set den video af gutten der kaster en hund ud fra en bro? Hvor har du været det sidste års tid (+/- lidt)?
Prøv at holde mig fra det da jeg altid bliver pisse gal når jeg hør
Se nu fik du mig til at se den. jeg ville ønske jeg var kristen og troede på helvede.
^^ vinder jeg en mio køber jeg aktiemajoriteten i Hells Angels og bruger narkopenge til at udrydde idioter som Svajunas Beniuk.
At IE glemmer at den ikke skal smide exe-filer i hovedet på folk hvis man er lidt for hurtig.
Er det kun mig der har lagt mærke til det?
Hvis man nu har en liste med links til eksekverbare filer (og alle mulige andre, velsagtens) og mellem-klikker dem alle hurtigt efter hinanden, for at åbne dem i nye tabs, så er der mange af dem man straks får tilbudt at åbne eller gemme.
Kontra den normale fremgangsmåde, med den der gule advarsels-bar der dukker frem, som jeg har glemt hvad hedder.
Måske var det bare gamle versioner af IE.
Er det kun mig der har lagt mærke til det?
Hvis man nu har en liste med links til eksekverbare filer (og alle mulige andre, velsagtens) og mellem-klikker dem alle hurtigt efter hinanden, for at åbne dem i nye tabs, så er der mange af dem man straks får tilbudt at åbne eller gemme.
Kontra den normale fremgangsmåde, med den der gule advarsels-bar der dukker frem, som jeg har glemt hvad hedder.
Måske var det bare gamle versioner af IE.
Speaking of mellemklik... Firefox er den eneste browser, jeg har prøvet, som ikke tillader mellemklik-override. Mellemklik = åbn i nyt faneblad. Og hvis det ikke er muligt, så giv mig en fucking "javascript:;"! Du skal ikke åbne den i samme faneblad, idiot!
Daniel-Dane (4594) skrev:. Mellemklik = åbn i nyt faneblad
Sådan er det også i Chrome og IE8 ^^ Så når du siger at Firefox er den eneste du har prøvet der gør det.. så må firefox være den eneste du har prøvet :P
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfod...
Fedt nok at gå fra landsholdstræner til Bygningsarbejder.
Fedt nok at gå fra landsholdstræner til Bygningsarbejder.
Nej, Firefox er den eneste (har ikke prøvet Opera og Safari, men IE og Chrome gør det), som ikke tillader override. Mange hjemmesider er begyndt at behandle mellemklik som normalt klik.SlettetBruger (4596) skrev:Sådan er det også i Chrome og IE8 ^^ Så når du siger at Firefox er den eneste du har prøvet der gør det.. så må firefox være den eneste du har prøvet :P
Synes da ellers aldrig jeg har mødt en side hvor den ikke åbnede i tabs. og jeg åbner ALLE links i tabs. hmm
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.