mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
This.
DanID skelner ikke mellem store og små bogstaver og tillader kun 40 tegn :/
DanID skelner ikke mellem store og små bogstaver og tillader kun 40 tegn :/
http://dsn.dk/nyt/nyt-fra-sprognaevnet/2009/nfs-20...Systran (4652) skrev:Det går jeg ud fra, at man kan.
Man kan vel også sige "det ser ud til, at [...]"
Kan man ikke sige det? Jeg har aldrig tænkt over det.
Ifl. kilden kan man sige, hvad man har lyst til. Man kan virkelig hade det hykleriske, danske sprognævn til tider.
Daniel-Dane (4654) skrev:http://dsn.dk/nyt/nyt-fra-sprognaevnet/2009/nfs-20...Systran (4652) skrev:Det går jeg ud fra, at man kan.
Man kan vel også sige "det ser ud til, at [...]"
Kan man ikke sige det? Jeg har aldrig tænkt over det.
Ifl. kilden kan man sige, hvad man har lyst til. Man kan virkelig hade det hykleriske, danske sprognævn til tider.
Talesprog er i den grad blevet en gråzone.
Fin artikel. Jeg har aldrig tænkt over det på den måde, men jeg kan godt se, at det lyder helt åndssvagt (især "virke til").
Jeg synes også, at DSN tit er for pragmatiske og hykleriske. De er med til at ødelægge sproget, når de bukker under for flertallets dårlige grammatik og voldtægt af talesproget (forummer, majonæse, menneskerne osv.) ved at acceptere disse ting, og DSN's funktion er jo netop at opretholde samt (går jeg ud fra) opdatere og aktualisere det - og det gør de jo ikke ved at gøre sproget værre og mere banalt.
Vi burde skrive en bog om emnet, Daniel. Eller lave militær revolution hos DSN.
Jeg gider ikke skrive en bog. Jeg kan ikke en gang tage mig sammen til at skrive mit program færdig. Og det er kun et par tusinde linjer.
Deres godkendelse af den forkerte version af bjørnetjeneste samt accept af "fordi at" var dråben, som fik bægeret til at flyde over.
Deres godkendelse af den forkerte version af bjørnetjeneste samt accept af "fordi at" var dråben, som fik bægeret til at flyde over.
Systran (4655) skrev:Jeg synes også, at DSN tit er for pragmatiske og hykleriske. De er med til at ødelægge sproget, når de bukker under for flertallets dårlige grammatik og voldtægt af talesproget (forummer, majonæse, menneskerne osv.) ved at acceptere disse ting, og DSN's funktion er jo netop at opretholde samt (går jeg ud fra) opdatere og aktualisere det - og det gør de jo ikke ved at gøre sproget værre og mere banalt.
Jeg er helt enig.
Men det nytter heller ikke noget, hvis Dansk Sprognævn ikke følger med tiden. Sprog ændrer sig hele tiden. Hvis de holder fast, ender de med at have et helt andet sprog om 200 år, end det folk faktisk taler og skriver.
Spiderboy (4657) skrev:Jeg er helt enig.
Men det nytter heller ikke noget, hvis Dansk Sprognævn ikke følger med tiden. Sprog ændrer sig hele tiden. Hvis de holder fast, ender de med at have et helt andet sprog om 200 år, end det folk faktisk taler og skriver.
Ja, men er formålet så at sænke barren, så DSN bukker under for folk, der ikke kan grammatik? Det ville reformere sproget, hvis DSN sagde, at det var acceptabelt at lave f.eks. "hans/sin"-, "i/I"- "får/for"- og "også/og så"-fejl, da ordene har fuldstændig forskellig betydning.
Selvfølgelig skal der aktualiseres; der skal bare ikke tages højde for, at folk direkte er dumme.
Denne hjemmesides kommentarfelt på forsiden er et perfekt eksempel på, hvor mange, der ikke besidder sproglige egenskaber overhovedet (ja, jeg ved godt, at man tit "bare" skriver hurtigskrift på nettet og ikke tænker over typos, men det skal vi vende os af med - nu må vi kraftedeme tage os sammen!). Jeg tror, at der er stave- og grammatikfejl i 95 % af indlæggene, hvis ikke mere.
wtf skrev:jeg håber i fine hine
Osse i den grad!Systran (4660) skrev:Jeg ved godt, at det er noget lort at lave fejl i et stave-rant :D
Systran (4660) skrev:Hvad hedder det så? Standarden, loftet?
Ja, jeg ville sige 'standarden'. Det andet er en anglicisme.
Anders Feder (4662) skrev:Ja, jeg ville sige 'standarden'. Det andet er en anglicisme.
Det er bare sådan en dejlig metafor.
Ja. Jeg får sådan et billede af en der ruller en stor kanon ind på et værthus og begynder at pløkke løs på bardesken indtil hele landet under den synker i havet. Yarr!
Systran (4658) skrev:Ja, men er formålet så at sænke barren, så DSN bukker under for folk, der ikke kan grammatik? Det ville reformere sproget, hvis DSN sagde, at det var acceptabelt at lave f.eks. "hans/sin"-, "i/I"- "får/for"- og "også/og så"-fejl, da ordene har fuldstændig forskellig betydning.
Selvfølgelig skal der aktualiseres; der skal bare ikke tages højde for, at folk direkte er dumme.
Som sagt er jeg helt enig med dig. Problemet er, at de dumme menneskers ukorrekte sprogbrug meget nemt smitter og bliver brugt af de andre. F.eks. er der næsten ingen, der siger "fora" - langt de fleste siger "forummer" og det er en kendsgerning, som DSN er nødt til at forholde sig til og så indlemme i det danske sprog - selv om det er startet af folk, der ikke kan latin.
Det værste eksempel er "Bjørnetjeneste" som helt klart betyder en velment tjeneste som gør mere skade end gavn.
Fordi uvidende personer så er begyndt at bruge ordet som "en stor tjeneste", er begge betydninger nu anderkendt.
Meget nemt at forstå når samme ord har to direkte modsættende betydninger.
Fordi uvidende personer så er begyndt at bruge ordet som "en stor tjeneste", er begge betydninger nu anderkendt.
Jakob Jakobsen (4666) skrev:Det værste eksempel er "Bjørnetjeneste" som helt klart betyder en velment tjeneste som gør mere skade end gavn.
Den type ord kaldes pendulord. Et andet eksempel er hacker.
Og ja, hvem hader dem ikke som pesten?
Systran (4675) skrev:Vi er en sjælden, for ikke at sige uddøende, race herinde.
Det er vel meget naturligt, når nu homoseksuelle er mindre tilbøjelige til at formere sig. HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHAAHAhAHAHAHAHA!
:(
Står det ikke lidt bedre til i papirudgaven? Det er efterhånden et godt stykke tid siden, jeg havde sådan en i hånden...
Ofte virker det som om, at artiklerne på hjemmesiden er blevet oversat af en erhvervspraktikant fra 8. klasse.
Ofte virker det som om, at artiklerne på hjemmesiden er blevet oversat af en erhvervspraktikant fra 8. klasse.
LinguaIgnota (4680) skrev:Står det ikke lidt bedre til i papirudgaven? Det er efterhånden et godt stykke tid siden, jeg havde sådan en i hånden...
aka. Rene S(v)immel.
Ikke for at skifte emne, men CHROME 5 SUGER TIL CSS. IE7 er bedre til CSS end Chrome 5 (Chrome 6 virker dog perfekt).
Jeg er ved at lave en "CSS dropdown menu", som åbenbart er for avanceret til Chrome 5.
Menuen vises perfekt i IE7+8+9, Chrome 6 (Canary) og FF3.6.8.
Jeg er ved at lave en "CSS dropdown menu", som åbenbart er for avanceret til Chrome 5.
Faggot. Lær dog at clear cache.Daniel-Dane (4682) skrev:Ikke for at skifte emne, men CHROME 5 SUGER TIL CSS. IE7 er bedre til CSS end Chrome 5 (Chrome 6 virker dog perfekt).
Så rate ham dog som irrelevant!
P.S.
Sjovt, at "AddType 'text/html; charset=UTF-8' php" (i .htaccess) gør, at php-filer ikke parses. Fixet hedder dog "AddDefaultCharset UTF-8", og så tilføjer Apache selv den korrekte content-type.
Så rate ham dog som irrelevant!
P.S.
Sjovt, at "AddType 'text/html; charset=UTF-8' php" (i .htaccess) gør, at php-filer ikke parses. Fixet hedder dog "AddDefaultCharset UTF-8", og så tilføjer Apache selv den korrekte content-type.
gnarfsan (4688) skrev:http://photojojo.com/store/awesomeness/camera-lens-mug/
Købt :)
Min kollega er Fotograf, han vil elske det. ^^
Tak
http://www.facebook.com/photo.php?pid=3955660&...
Billederne, teksten til billederne, kommentarene til billederne, de idioter der skriver dem, manglen på respekt overfor politiet og Danmark...
og indlæg som:
"SOLDIER OF ALLAH . ALLAHU AKBAR !!!! MUSLIMER HOLD SAMMEN OG BLIV STÆRKER"
"Free Saqqi, Berzo, Dogan, Maler, Jakub, Murat, Ali... Vi kommer allesammen til at komme ind og sidde en dag. Hold ud til vores brothers . Fuuck systemet og politiet ;)"
"I skyder efter vores brødre hvaa ? Hvordan tør i fucking pansersvin... I har erklæret krig med os . fucking bøsser .. Hold ud ghetto Outlawz Ishøj"
Billederne, teksten til billederne, kommentarene til billederne, de idioter der skriver dem, manglen på respekt overfor politiet og Danmark...
og indlæg som:
"Free Saqqi, Berzo, Dogan, Maler, Jakub, Murat, Ali... Vi kommer allesammen til at komme ind og sidde en dag. Hold ud til vores brothers . Fuuck systemet og politiet ;)"
"I skyder efter vores brødre hvaa ? Hvordan tør i fucking pansersvin... I har erklæret krig med os . fucking bøsser .. Hold ud ghetto Outlawz Ishøj"
doh09 (4690) skrev:http://www.facebook.com/photo.php?pid=3955660&id=274237939022&ref=fbx_album#!/photo.php?pid=3387061&id=274237939022&ref=fbx_album&fbid=275793684022
og indlæg som:
Når jeg vinder i lotto i aften bruger jeg pengene på noget privatiseret militær og så renser vi ud i Ishøj.
Staten burde altså gøre det, fandeme for svagt, at de ikke har lavet en etnisk udrensning endnu af sådanne tåber.
Jakob Jakobsen (4695) skrev:Darwin på overarbejde?
Folk der har set for meget tv, og tror man instinktivt kan svømme som en livredder... Tsk, tragisk. Men på et eller andet plan god humor fra gud ( ja det er åbenbart ok at være grov hvis bare man er kristen ^^ )
At jeg lige troede jeg havde fundet mit drømmekamera, det koster ca. $3700 i USA (21000 kr).
Så finder man det på edbpriser og så koster kameraet pludselig næsten 42000 kr, altså det dobbelte.
Så finder man det på edbpriser og så koster kameraet pludselig næsten 42000 kr, altså det dobbelte.
Så køber du det da bare i Tyskerland og sparer ti af de store.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.