mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Har prøvet det i USA, de er ikke videre brugbare.
Det er meget hurtigere og nemmere at bruge en manuel.
Man kunne jo installere en pulsmåler i selen.
Så kan bilen kun sættes i gear hvis man har selen på. Desuden kan bilen stoppe automatisk hvis brugeren får et ildebefindende eller falder i søvn.
Har prøvet det i USA, de er ikke videre brugbare.
Det er meget hurtigere og nemmere at bruge en manuel.
Man kunne jo installere en pulsmåler i selen.
Så kan bilen kun sættes i gear hvis man har selen på. Desuden kan bilen stoppe automatisk hvis brugeren får et ildebefindende eller falder i søvn.
Er interne prøver på gymnasier obligatoriske?
Altså forstået som at, hvis ikke man har deltaget kan man ikke gå videre. Vi har fået at vide 4 dage før, at vi skal op til en skriftlig årsprøve, men det har man måske planlagt hen over, eller også gider man bare ikke komme.
Kan man bare blive væk og så er det det, eller skal den gennemføres?
Hm, det kan være det er forskelligt fra sted til sted
Altså forstået som at, hvis ikke man har deltaget kan man ikke gå videre. Vi har fået at vide 4 dage før, at vi skal op til en skriftlig årsprøve, men det har man måske planlagt hen over, eller også gider man bare ikke komme.
#1003 Jeg vil gætte på at det tæller som en skriftlig opgave. Og på visse gymnasielle uddannelser (alle?) er der 100% aflevering. Altså alt skal afleveres før man kan gå videre.
Jeg har dog oplevet en studiekammerat der ikke kunne komme til en årsprøve pga at vedkommende var syg. Han kunne så få lov til at lave den efter sommerferien.
Jeg har dog oplevet en studiekammerat der ikke kunne komme til en årsprøve pga at vedkommende var syg. Han kunne så få lov til at lave den efter sommerferien.
Spørgsmål (Ikke mine spørgsmål.)
Hvad er det gennemsigtige ingenting som vi kalder luft?
Hvad er så det gennemsigtige ingenting der er i rummet?
#1005:
21% Ilt (O2)
78% Kvælstof (N2)
Resten er andre gasser og vand.
Hovedsageligt vacuum, men med fotoner, partikelstråling (såsom beta, neutron og alfa) samt meget meget spredte partikler, der stammer fra spor trukket efter planeter og mindre himmellegemer.
Vacuum er total mangel på energi og partikler.
21% Ilt (O2)
78% Kvælstof (N2)
Resten er andre gasser og vand.
Hovedsageligt vacuum, men med fotoner, partikelstråling (såsom beta, neutron og alfa) samt meget meget spredte partikler, der stammer fra spor trukket efter planeter og mindre himmellegemer.
Vacuum er total mangel på energi og partikler.
#1009 Der er de der forfærdelige Eddie Murphy film, hvor de også går helt amok med fatsuits og makeup, det er ret imponerende, egentlig.
Inum (1008) skrev:Jeg mener at det er lavet ved hjælp af en "fat-suit" og make-up.
Det er korrekt. I noget "bag kameraet" el. lign. siger hun "They made me dance in the fat-suit". (Og så viser de en dans, som vist blev brugt til rulleteksterne i et afsnit som hedder noget i stil med "The One That Could Have Been".)
Det er også derfor hun har et underligt smil - de kunstige kinder smiler ikke med.
Spørgsmål:
Hvad er ideen i B-post?
Jeg er med på det er billigere for afsenderen, men hvorfor?
Skal postdk ikke bruge ekstra tid på at sortere det fra?
Hvad sker der med B-post siden det er billigere og kommer frem senere, og hvorfor bliver det ikke bare bragt ud/sorteret/transporteret sammen med A-post for at spare penge?
B-post er et kæmpe mysterium i mit liv....
Hvad er ideen i B-post?
Jeg er med på det er billigere for afsenderen, men hvorfor?
Skal postdk ikke bruge ekstra tid på at sortere det fra?
Hvad sker der med B-post siden det er billigere og kommer frem senere, og hvorfor bliver det ikke bare bragt ud/sorteret/transporteret sammen med A-post for at spare penge?
B-post er et kæmpe mysterium i mit liv....
Tumleren (1003) skrev:Er interne prøver på gymnasier obligatoriske?
Vores "rektor":
Årsprøver 2009
Alle elever skal op til 5 årsprøver i løbet af htx uddannelsen. De elever,som ikke mødte op til årsprøve, skal til årsprøve efter sommerferien.
Det er alvorligt ikke at møde op til årsprøve.
mvh
Erik
Desuden fik vi ved prøven at vide, at de, der ikke havde en legitim grund for at udeblive får en skriftlig advarsel
Ang.: B-post, så sorteres de fra maskinelt, og tages kun med til levering hvis postmændene har plads til dem. De bliver dog typisk leveret dagen efter.
Er Dominos online bestilling (http://www.dominos.dk/onenet/) ikke altid nede? I det sidste års tid, har jeg flere gange (10+) ville bestille online fra Dominos med deres mandags tilbud, men hver eneste gange har deres onlineservice været nede eller utilgængelig...
Nu er det her måske mere ovre i support-afdelingen, men det har undret mig i lang tid: Hvad kan grunden være til, at web-videoer jeg ser i fullscreen altid fryser efter et par sekunder? Youtube, Facebook, Viddler etc. - De fryser alle sammen. Det må vel have noget at gøre med mit Flash, men det er 100% opdateret (installerede lige nyeste version og tjekkede igen).
Når fullscreen-video er frosset (audio kører stadig), kan jeg bare ESC, og så kører videoen bare normalt i sin player.
Når fullscreen-video er frosset (audio kører stadig), kan jeg bare ESC, og så kører videoen bare normalt i sin player.
#1032 Skal det specifikt være en havn (når jeg tænker havn tænker jeg sådan et sted hvor store olietankere lækker brændstof ud i vandet, og dyrene i vandet er misdannede pga. forurening, og man bliver blind hvis man dykker med åbne øjne, og den slags)?
Spørgsmål:
Hvem her på newz er identicon-mates? Altså hvor de passer ind over hinanden farve-farve eller farve-hvid.
Hvem her på newz er identicon-mates? Altså hvor de passer ind over hinanden farve-farve eller farve-hvid.
Havnebadet ved Fisketorvet og flere steder på Islands Brygge. Islands Brygge er i hvert fald easy peasy at komme til.
Havnebadet ved Fisketorvet og flere steder på Islands Brygge. Islands Brygge er i hvert fald easy peasy at komme til.
#1033 Ja, det var lige den slags havn jeg tænkte på :P nej, der er nogle havne som #1035 siger, hvor vandet (forhåbentligt?) er så rent at man kan bade i det. Jeg tror nok det er sådan en de viser i reklamen for visitdenmark.dk
#1035 Tak, det vil jeg kigge nærmere på! Du ved ikke om man kan læse om det et eller andet sted? Fx mht livreddere, størrelsen på det bassin man kan svømme i osv. Nu jeg tænker mig lidt om, kunne jeg prøve at kigge på visitdenmark.
#1035 Tak, det vil jeg kigge nærmere på! Du ved ikke om man kan læse om det et eller andet sted? Fx mht livreddere, størrelsen på det bassin man kan svømme i osv. Nu jeg tænker mig lidt om, kunne jeg prøve at kigge på visitdenmark.
#1026 #1027 #1028
Det gør man heller ikke.
Det er en utroligt sejlivet myte at man bliver syg af kulde.
Det kan godt lade sig gøre, men så skal man være hypotermisk, altså så afkølet at immunforsvaret begynder at sætte ud og så er en halsbetændelse nok ikke det man er mest bange for :D
Jeg græmmer mig også hver gang forældre kommer med klassikeren "tag en jakke på, det er koldt udenfor og i skal ikke blive syge"
Børn kan udmærket mærke når det er for koldt, og de bliver altså ikke syge bare fordi de ikke har deres jakke på.
Det gør man heller ikke.
Det er en utroligt sejlivet myte at man bliver syg af kulde.
Det kan godt lade sig gøre, men så skal man være hypotermisk, altså så afkølet at immunforsvaret begynder at sætte ud og så er en halsbetændelse nok ikke det man er mest bange for :D
Jeg græmmer mig også hver gang forældre kommer med klassikeren "tag en jakke på, det er koldt udenfor og i skal ikke blive syge"
Børn kan udmærket mærke når det er for koldt, og de bliver altså ikke syge bare fordi de ikke har deres jakke på.
http://www.aok.dk/byen-rundt/koebenhavns-havnebad-...
Her er noget fra sidste år. Er ikke sikker på, om der er livreddere.
Her er noget fra sidste år. Er ikke sikker på, om der er livreddere.
#1037 - ja, det undrer jeg mig også altid over: "jeg frøs på arbejde i går, så tror jeg er blevet syg" wth :S
#1037 Jeg kan give dig en 9/10 garanti, at hvis jeg vågner op med fødderne udenfor dynen (kølig soveværelse), så er jeg snottet og enten har ondt i halsen, eller får det i løbet af dagen.
#1040 Jeg har det på helt samme måde - er nød til at sove med sokker på af samme årsag.
#1040 #1041
Og i er begge 100% sikre på at i ikke tænker "hvorfor har jeg ondt i halsen. nåh ja, jeg vågnede med kolde fødder", men ikke registrerer alle de gange i vågner med kolde fødder, da der netop ikke sker noget i løbet af dagen der får jer til at tænke over det?
Wag the dog!
Det er aldrig blevet bevist at kulde og forkølelse/halsbetændelse har noget med hinanden at gøre.
Det kan dog ske, at i meget koldt vejr, bliver halsen irriteret i en dags tid, men det har ikke noget med halsbetændelse eller forkølelse at gøre.
Og i er begge 100% sikre på at i ikke tænker "hvorfor har jeg ondt i halsen. nåh ja, jeg vågnede med kolde fødder", men ikke registrerer alle de gange i vågner med kolde fødder, da der netop ikke sker noget i løbet af dagen der får jer til at tænke over det?
Wag the dog!
Det er aldrig blevet bevist at kulde og forkølelse/halsbetændelse har noget med hinanden at gøre.
Det kan dog ske, at i meget koldt vejr, bliver halsen irriteret i en dags tid, men det har ikke noget med halsbetændelse eller forkølelse at gøre.
Kan ikke lige se hvad det har med sagen at gøre.
Men når vi får feber, er det fordi de fleste vira osv. ikke kan tåle den højere temperatur.
Desuden gør feberen at kroppen producerer mange flere hvide blodlegemer og antistoffer.
Men det har intet at gøre med om man bliver syg når det er koldt.
Kan ikke lige se hvad det har med sagen at gøre.
Men når vi får feber, er det fordi de fleste vira osv. ikke kan tåle den højere temperatur.
Desuden gør feberen at kroppen producerer mange flere hvide blodlegemer og antistoffer.
Men det har intet at gøre med om man bliver syg når det er koldt.
Jakob Jakobsen (1043) skrev:Og i er begge 100% sikre på at i ikke tænker "hvorfor har jeg ondt i halsen. nåh ja, jeg vågnede med kolde fødder", men ikke registrerer alle de gange i vågner med kolde fødder, da der netop ikke sker noget i løbet af dagen der får jer til at tænke over det?
Jeg er ret sikker. Det sker ikke i løbet af dagen, men når jeg vågner. Og jeg kan ikke mindes at have haft ondt i halsen uden at have sovet med bare tæer i mange år. (Og den ene anden gang i endnu flere år jeg mindes at have haft ondt i halsen var efter at jeg havde gået rundt i kulde uden jakke på fordi jeg var fuld og ikke kunne mærke at det var koldt.)
Jeg vil vove at tro at det er et spørgsmål om at videnskaben ikke er kommet overens med realiteterne endnu snarere end at der er tale om en myte.
Når den ikke kan gå. ;-)
Mere seriøst: Jeg ved ikke hvor gamle de skal være, men jeg er ond nok til at give dem (lang) snor på de første par gange de kommer ud. Så kan jeg se hvordan de reagerer. Hvis frygt får dem til at løbe tilbage mod døren, så ved jeg de kommer hjem når de ikke gider at være ude længere. Well, det er i hvert fald min tanke.
(Og 3 ud af 3 gange har der ved første udgang været et usynligt monster, som skræmmer kan til at løbe ind så hurtigt som jeg kan følge med. Det er åbenbart en frygtelig verden ved første besøg.)
Og så er der jo det med at lukke dem ud når de er sulte, for lidt ekstra motivation til at det skal være en kort tur.
Når den ikke kan gå. ;-)
Mere seriøst: Jeg ved ikke hvor gamle de skal være, men jeg er ond nok til at give dem (lang) snor på de første par gange de kommer ud. Så kan jeg se hvordan de reagerer. Hvis frygt får dem til at løbe tilbage mod døren, så ved jeg de kommer hjem når de ikke gider at være ude længere. Well, det er i hvert fald min tanke.
(Og 3 ud af 3 gange har der ved første udgang været et usynligt monster, som skræmmer kan til at løbe ind så hurtigt som jeg kan følge med. Det er åbenbart en frygtelig verden ved første besøg.)
Og så er der jo det med at lukke dem ud når de er sulte, for lidt ekstra motivation til at det skal være en kort tur.
Well, den er løbet ud 2 gange hvor jeg ikke lige har fået lukket døren og den ved godt den ikke må komme ud så den spæner så hurtigt den kan - altid samme vej og samme sted hen...
Den løber heldigvis ikke væk når jeg skal efter den, så har fået fat i den begge gange, men tror sgu det hele er så interessant at den glemmer alt om tid og sted hvis den fik chancen.
Den er omkring 10 uger
Den løber heldigvis ikke væk når jeg skal efter den, så har fået fat i den begge gange, men tror sgu det hele er så interessant at den glemmer alt om tid og sted hvis den fik chancen.
Den er omkring 10 uger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.