mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #19501 - Thalion
29. jan. 2012 20:50
Jeg undrede mig også over i snakker så høje ampere?

hvad er det? En 10-20 mA er nok til at dræbe dig hvis det går over hjertet.

Hvis skal derimod bare have en(eller flere) kondensator som kan smide 10,000 volt ud, så skal de nok smide cyklen (Jeg har ihvertflad fået stød nok gange til at vide det er rimeligt ubehageligt). Og hvis man vil have dem til at pisse i bukserne 200-300 kV, som i tasers.

Batteriet kunne indbygges i stellet, og strømmen kunne aktiveres enten hvis man rører ved låsen uden at den rette nøgle med RFID chip er nær, eller bare hvis der er generelle vibrationer for cykel over 10 sek varighed.

Hihi, det kunne være man skulle udarbejde et system til salg i USA.
Gravatar #19502 - Alrekr
29. jan. 2012 20:53
Thalion (19501) skrev:
Jeg undrede mig også over i snakker så høje ampere?

For at kunne sige at cyklen bruger 10 A :)
Gravatar #19503 - Thalion
29. jan. 2012 21:00
Alrekr (19502) skrev:
For at kunne sige at cyklen bruger 10 A :)

Hmm hvor langt var det du var i uddannelsen? Det kan være vi skal lave det til et expert in teams projekt? ^^
Gravatar #19504 - Alrekr
29. jan. 2012 21:02
Thalion (19503) skrev:
Hmm hvor langt var det du var i uddannelsen? Det kan være vi skal lave det til et expert in teams projekt? ^^

4 semester starter på onsdag.
Gravatar #19505 - Jakob Jakobsen
29. jan. 2012 21:03
Det kunne nemt laves med en række kondensatorer der lades parallelt og aflades serielt.
Så er det bare at gange forsyningsspændingen op med antallet af kondensatorer, sådan ca.
Gravatar #19506 - Thalion
29. jan. 2012 21:06
Alrekr (19504) skrev:

Ohh så er vi lige langt! Så kan det rent faktisk være vi ender med at lave expert in teams sammen, hvis i laver det?
Gravatar #19507 - Alrekr
29. jan. 2012 21:14
Thalion (19506) skrev:
Alrekr (19504) skrev:

Ohh så er vi lige langt! Så kan det rent faktisk være vi ender med at lave expert in teams sammen, hvis i laver det?

Jeg har hørt noget om at det foregår på 5. semester for os også :)
Gravatar #19508 - apkat
29. jan. 2012 21:15
Hånter (19489) skrev:
Hold dog kæft hvor en lorte kommentar!

Så hvis din bil står aflåst nede på gaden, uden dit navn ridset ind i siden, er det okay hvis de stjæler den?! Kom nu lige ind i kampen...

Ha dog lidt humor i livet.
Du skriver at folk skal kende forskel på "dit og mit"
Min pointe er så de ikke kan kende forskel på hvad der er hånters og hvad der er apkats medmindre du har skrevet navn på dine ting - for det har jeg ikke.

hidsigprop :D
Gravatar #19509 - apkat
29. jan. 2012 21:17
Thalion (19490) skrev:
apkat (19483) skrev:
Det kommer an på hvad du mener med at "forsvare."
Der er en grund til vi har et retssystem i Danmark. Du kan jo ikke bare tæve løs på alle du mener gør noget forkert.

Jeg synes det er et problem at man ikke må udøve magt overfor indtrængere på ens ejendom.

Man må nemlig ikke slå nogen ned eller true dem med en kniv. Der er vist ikke dømt for at have forsvaret sit eget hjem, men det er oftest fordi at man tillægger angrebet som en panik/angst reaktion, og derved slipper man for straf.

Jeg siger ikke vi skal have ret til at slå ihjel, men i det mindste forsvare sit eget hjem og ejendom.

Vil du gerne ha' amerikanske tilstande hvor folk flipper ud og skyder efter alt og alle der går på ens grund?

Synes sku der er forskel på at beskytte ens familie osv. også at beskytte ens hus, det kan man da købe igen. Forstår man vil forsvare det. men ikke med al vold og magt.
Gravatar #19510 - Alrekr
29. jan. 2012 21:20
apkat (19508) skrev:
Du skriver at folk skal kende forskel på "dit og mit"

Så længe de kan kende forskel på deres og mit, og generelt holder sig til at gøre hvad de vil med egen ejendomme (og piller nallerne fra ikke-deres ejendomme) så er jeg tilfreds.
Gravatar #19511 - Thalion
29. jan. 2012 23:33
apkat (19509) skrev:
Thalion (19490) skrev:
apkat (19483) skrev:
Der er en grund til vi har et retssystem i Danmark. Du kan jo ikke bare tæve løs på alle du mener gør noget forkert.

Jeg synes det er et problem at man ikke må udøve magt overfor indtrængere på ens ejendom.

Man må nemlig ikke slå nogen ned eller true dem med en kniv. Der er vist ikke dømt for at have forsvaret sit eget hjem, men det er oftest fordi at man tillægger angrebet som en panik/angst reaktion, og derved slipper man for straf.

Jeg siger ikke vi skal have ret til at slå ihjel, men i det mindste forsvare sit eget hjem og ejendom.

Vil du gerne ha' amerikanske tilstande hvor folk flipper ud og skyder efter alt og alle der går på ens grund?

Synes sku der er forskel på at beskytte ens familie osv. også at beskytte ens hus, det kan man da købe igen. Forstår man vil forsvare det. men ikke med al vold og magt.

Nu har vi heldigvis god våbenkontrol her i Danmark, så det med at skyde sker ikke. Men jeg synes stadig at det er absurt at blive tiltalt for vold fordi man stopper en indbrudstyv.

Ja, oftest er det ting der kan erstattes. Men jeg har da nogle ting fra min afdøde mor som jeg ville være ked af at det blev stjålet/ødelagt under et indbrud.

Man har hørt om sager hvor en hund var ved at skulle aflives fordi den havde angrebet en indbrudstyv. Det er jo fuldstændig absurt at en hund skal aflives fordi den beskytter sit territorium og sine folkmedlemmer.
Gravatar #19512 - Mamad (moveax1ret)
30. jan. 2012 03:08
Jeg ville ikke have ondt i røven over hvis det var tilladt at voldtage indbrudstyve...
Du stjæler mit tv, jeg stjæler din bædom
Du krænker mit private område, jeg krænker dit private område
Gravatar #19513 - Spiderboy
30. jan. 2012 05:33
Mamad (moveax1ret) (19512) skrev:
Jeg ville ikke have ondt i røven over hvis det var tilladt at voldtage indbrudstyve...

Men det ville indbrudstyvene.

Ba-dum-tsch....
Gravatar #19514 - Mort
30. jan. 2012 07:08
myplacedk (19481) skrev:
Altså hvis vi tager det bogstaveligt og din cykel bliver forsvaret med dødelig kraft, så er det hveken forsvar eller selvtægt. Det er mord. Forsvar skal være med passende styrke.

En lås er et forsvar.

Nej, en lås er en forsinkelse. Et forsvar stopper et angreb, det gør en lås ikke.

apkat (19483) skrev:

Problemet med retssystemet i Danmark er at der absolut intet bliver gjort for at finde og straffe cykeltyve. Det er også en rigtig god grund til at der er så mange cykler som bliver stjålet i Danmark - Det er stort set risikofrit at stjæle cykler her.

Hvis cykeltyvene blev fundet og straffet, ville der ikke være et behov for selv at forsvare ens cykel mod tyvene.
Gravatar #19515 - Danish Dude
30. jan. 2012 07:44
Mort (19514) skrev:
myplacedk (19481) skrev:
Altså hvis vi tager det bogstaveligt og din cykel bliver forsvaret med dødelig kraft, så er det hveken forsvar eller selvtægt. Det er mord. Forsvar skal være med passende styrke.

En lås er et forsvar.

Nej, en lås er en forsinkelse. Et forsvar stopper et angreb, det gør en lås ikke.

apkat (19483) skrev:

Problemet med retssystemet i Danmark er at der absolut intet bliver gjort for at finde og straffe cykeltyve. Det er også en rigtig god grund til at der er så mange cykler som bliver stjålet i Danmark - Det er stort set risikofrit at stjæle cykler her.

Hvis cykeltyvene blev fundet og straffet, ville der ikke være et behov for selv at forsvare ens cykel mod tyvene.

Har I nogensinde prøvet at kontakte politiet med, at der ligger en - sandsynligvis - stjålet cykel i haven? DET er sort humor... De vil ikke hente den, de vil ikke modtage den, hvis du selv kommer med den - og du må ikke bortskaffe den!
Gravatar #19516 - Alrekr
30. jan. 2012 10:10
Jeg har faktisk engang anmeldt at en cykel havde holdt samme sted i et halvt års tid med smadret fordæk. De sagde at de ville tage kontakt til en samarbejdspartner som ville hente den engang ved lejlighed. Jamen ved hvilken lejlighed spurgte jeg - engang når der var nok anmeldelser, hvilket plejede at være hver halve år..

Cyklen forsvandt også et par måneder efter. Effektivitet!
Gravatar #19517 - myplacedk
30. jan. 2012 10:22
Thalion (19511) skrev:
Men jeg synes stadig at det er absurt at blive tiltalt for vold fordi man stopper en indbrudstyv.

Helt enig. Hvis en indbrudstyv skulle dukke op i mit hjem, vil jeg enten tage det nærmeste der kan bruges som slagvåben og jage ham væk, eller også vil jeg stivne af skræk. Det er nok en af de to ting, jeg håber på det første.

Og nej, det handler overhovedet ikke om at forsvare nogle ting der kan købes igen. Som du også selv er inde på:

Thalion (19511) skrev:
Ja, oftest er det ting der kan erstattes. Men jeg har da nogle ting fra min afdøde mor som jeg ville være ked af at det blev stjålet/ødelagt under et indbrud.

Visse ting kan ikke bare købes igen. Men det værste er "invasion of privacy". Jeg ved ikke hvordan jeg vil håndtere det, men mange får et helt andet forhold til sit eget hjem efter sådan en oplevelse. Det kan tage lang tid at føle sig tryg i sit eget hjem.

Det skal sjoveren ikke slippe godt fra, og især hvor jeg bor er politiet ikke meget værd. Selv hvis de gør vhad der er fysisk muligt kan de ikke nå frem før tyven er væk, hvis jeg ikke holder ham tilbage.

Thalion (19511) skrev:
Man har hørt om sager hvor en hund var ved at skulle aflives fordi den havde angrebet en indbrudstyv. Det er jo fuldstændig absurt at en hund skal aflives fordi den beskytter sit territorium og sine folkmedlemmer.

Hvis der er skiltet med at der er vagthund, og tyven er gået ind alligevel. Og hunden truer, og tyven fortsætter, så er tyven sgu selv ude om det. Det ærgrer også mig at loven ikke er enig.

Skiltet er vigtigt. Og at tyven får en ekstra chance ved at hunden ikke starter med at angribe, synes jeg også er vigtigt. Her bliver problemet at bevise det.
Gravatar #19518 - Colapusheren
30. jan. 2012 20:40
Er der andre end mig, der ikke har lyd på tv2?
Gravatar #19519 - LinguaIgnota
31. jan. 2012 11:26
Har de micro USB-kabler i Fona eller Føtex?
Gravatar #19520 - Slettet Bruger [3237728890]
31. jan. 2012 11:40
Begge steder.
Gravatar #19521 - LinguaIgnota
31. jan. 2012 12:03
Nå, men så går jeg lige i Føtex. Hej-hej.
Gravatar #19522 - Caek of Doom
31. jan. 2012 12:32
Farvel.
Gravatar #19523 - Slettet Bruger [3237728890]
31. jan. 2012 12:49
Mojn
Gravatar #19524 - XorpiZ
31. jan. 2012 13:22
Tschüssi
Gravatar #19525 - ignuz
1. feb. 2012 08:28
Mark Jensen arbejder i excel. Jeg har en række felter som ved hjælp af betinget formatering bliver farvet alt efter værdi. Men i enkelte tilfælde har jeg brug for manuelt at kunne overskrive den automatiske valgte farve med noget andet. Er det muligt og hvis ja hvordan?
Gravatar #19526 - snesman
2. feb. 2012 06:30
En mand skal fra terminal A til terminal B.
Det tager 3 minutter hvis han går.
Det tager ham 2 minutter hvis han tager rullebåndet.

Hvor lang tid tager det hvis han går på rullebåndet?
Gravatar #19527 - Ronson ⅍
2. feb. 2012 06:56
Hvis man går 5 km/t snakker vi 250 meter.
Rullebåndet kører så 7,5 km/t.
Kombineter hastighed må være 12,5 km/t.

1 minut og 12 sekunder. Right?
Gravatar #19528 - fjols
2. feb. 2012 06:58
Anyway, så er min erfaring at en person der går normal hastighed ved siden af rullebåndet og en person der står stille på rullebåndet, kommer nogenlunde samtidig frem.
Gravatar #19529 - myplacedk
2. feb. 2012 07:51
snesman (19526) skrev:
Hvor lang tid tager det hvis han går på rullebåndet?

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg kan konkludere at han sandsynligvis ikke er i Danmark.
Gravatar #19530 - apkat
2. feb. 2012 08:56
Ronson (19527) skrev:

Men der er jo altid fyldt på de der rullebånd, så det er hurtigere at løbe ved siden af hvis man har rigtigt travlt.
Gravatar #19531 - Zombie Steve Jobs
2. feb. 2012 09:11
#19529 Der da rullebånd i kastrup? Eller mener du, at danskere er for dovne til at gå på rullebåndet?

Muligvis, i hvert fald er metrotrapperne altid ledige, mens der står en kødrand og venter på at gå på rulletrappen.
Gravatar #19532 - Ronson ⅍
2. feb. 2012 09:18
Læs nu lige spørgsmålet igen. Der står det tager 2 minutter. Om der står en kødrand af hjorte eller det passerer en lille bæk så tager det 2 minutter.
Gravatar #19533 - apkat
2. feb. 2012 10:34
Ronson (19532) skrev:
Læs nu lige spørgsmålet igen. Der står det tager 2 minutter. Om der står en kødrand af hjorte eller det passerer en lille bæk så tager det 2 minutter.

Uenig. Et fuldt rullebånd vil køre fint. Du kan dog ikke gå på et fuldt rullebånd, og du vil derfor ikke kunne vinde noget ved at gå.
Du vil kunne gå hurtigere ved siden af da der sjældent er så mange mennesker.
Vi er nød til at basere svaret på en masse oplysninger vi ikke har. me no likey
Gravatar #19534 - Ronson ⅍
2. feb. 2012 10:36
Vi har alle de oplysninger vi skal bruge.
Gravatar #19535 - Mnc
2. feb. 2012 10:38
Hvis det blot er teoretisk må man kunne antage at rullebåndet er tomt.

Ellers må han bare rationalisere flere svar med forskellige variabler.

Men det oprindelige spørgsmål synes jeg lægger op til, hvor meget tid han sparer, ved at gå på et tomt rullebånd.
Der har #27 allerede givet et svar.
Gravatar #19536 - myplacedk
2. feb. 2012 13:04
Zombie Steve Jobs (19531) skrev:
Der da rullebånd i kastrup? Eller mener du, at danskere er for dovne til at gå på rullebåndet?

Jeg mener at danskere typisk står stille. Uden at holde til siden. Fneh.
Gravatar #19537 - Zombie Steve Jobs
2. feb. 2012 13:09
myplacedk (19536) skrev:
Jeg mener at danskere typisk står stille. Uden at holde til siden. Fneh.

Det er de dog begyndt at fatte i KBH, pånær dem der absolut skal slæbe deres cykel op ad rulletrappen, wtf, du har en cykel, kør på den, i stedet for at tage den med i busser og tog, makes no sense.
Gravatar #19538 - Kris
2. feb. 2012 14:06
Mark Jensen vil jo bare gerne checke sin skat

Er der andre som oplever/har oplevet problemer med at logge på skat.dk via NEM IDE?
Jeg går ind på skat.dk - vælger TastSelv Borger - trykker på linket for at logge ind med NEM IDE. En ny tab åbner, så blinker browseren og den lukker tabben, genopretter den igen med følgende besked:
We were unable to return you to sikker-adgang.dk.
Internet Explorer has stopped trying to restore this website. It appears that the website continues to have a problem.

Og jeg får herefter en fil på skrivebordet med en masse javafis - det første afsnit ser sådan her ud:
#
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x6d403f88, pid=10428, tid=9376
#
# JRE version: 6.0_22-b04
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (17.1-b03 mixed mode, sharing windows-x86 )
# Problematic frame:
# C [jp2iexp.dll+0x3f88]
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
# http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
# The crash happened outside the Java Virtual Machine in native code.
# See problematic frame for where to report the bug.
#
Gravatar #19539 - XorpiZ
2. feb. 2012 14:49
Næeh - jeg bruger tastselv-koden.
Gravatar #19540 - Ronson ⅍
2. feb. 2012 17:08
This might come in handy:
Hvorfor er vi så vilde med tossede kokke? Hvorfor skal det være vildere og vildere? Hvorfor skal de stå og svinge deres fedtede, uredte hår rundt over maden og hvorfor kan man ikke se et normalt menneske lave mad på tv?
Gravatar #19541 - fjols
2. feb. 2012 17:13
Hvorfor ser du kvindeprogrammer?
Gravatar #19542 - didriksen86
2. feb. 2012 17:44
Kvindeprogrammer?! fjols! :P
Gravatar #19543 - fjols
2. feb. 2012 18:10
Hvis det foregår i et køkken, så må det vel være et kvindeprogram?
Gravatar #19544 - Clauzii
2. feb. 2012 19:02
Der er da også store fede maskiner i et køkken?! :D

Og det er fedt at lave mad :)
Gravatar #19545 - Caek of Doom
2. feb. 2012 22:38
Ja, hvis man kan finde ud af det ......
Gravatar #19546 - snesman
3. feb. 2012 06:58
Ronson (19527) skrev:

Tak.
Damn, det brugte jeg længe på at finde ud af. Men hovedregning på en skiferie er heller ikke en spidskompetence.
Gravatar #19547 - markjensen
3. feb. 2012 11:01
Er der en der har erfaring med stylus til tablet? Den skal bruges til skitser og må naturligvis ikke ridse skærmen.
Gravatar #19548 - johanmw
6. feb. 2012 19:02
Jeg har en DCB109-HD tuner fra DENVER. Den kan streame film fra USB. Den er sat op på en syncmaster 2693HM fra Samsung. Hvis filmen er i et andet format end skærmen, så hiver og skubber samsung i mine film. Jeg kan ikke ændre på det via remoten til boksen, og heller ikke på skærmen. Hjælp? Pwetty pwease
Gravatar #19549 - Daniel-Dane
6. feb. 2012 19:26
markjensen skal have en masse trådløs

Jeg skal bruge et-to routere (access point), som skal give etagen trådløs over det hele. Prisen er endnu ikke fastlagt, så et par forskellige prisgrupper ville være rart.

Hvad skal jeg lede efter? Jeg har selv tænkt på WRT54G (en klassiker), men noget billigt n ville være dejligt.

Also, jeg regner med at lave noget QoS (i hvert fald kun tillade port 80). Andre råd?
Gravatar #19550 - Ronson ⅍
6. feb. 2012 19:51
johanmw (19548) skrev:
Jeg har en DCB109-HD tuner fra DENVER. Den kan streame film fra USB. Den er sat op på en syncmaster 2693HM fra Samsung. Hvis filmen er i et andet format end skærmen, så hiver og skubber samsung i mine film. Jeg kan ikke ændre på det via remoten til boksen, og heller ikke på skærmen. Hjælp? Pwetty pwease
har du kigget på læst og forstået side 50 og 51 i din manual?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login