mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
markjensen (23050) skrev:Til filer man kan vel bruge dropbox. Og til bogmærker kan både Chrome og Firefox vist synkronisere out of the box. Jeg ville måske anbefale Chrome fordi den findes på flere platforme (selvom jeg dog selv bruger Firefox)
Koster dropbox ikke? Det skal gerne være gratis .. Og lige så simpelt som Win 9x/ME :)
Thoroughbreed (23051) skrev:#23050
Koster dropbox ikke? Det skal gerne være gratis .. Og lige så simpelt som Win 9x/ME :)
Du får 2GB gratis med Dropbox. Dog kan du med alle deres forskellige måder at tjene plads på hurtigt komme op på en del GB.
Thoroughbreed (23051) skrev:Og lige så simpelt som Win 9x/ME :)
Det forstår jeg ikke noget af...!?
Men som HrJakobsen siger kan du få 2 GB gratis. Og så findes der klienter til rigtig mange enheder/platforme. Hvis du er under uddannelse på et universitet, kan du vist få mere plads (jeg har dog ikke selv prøvet da jeg betaler for mere plads).
Efter jeg begyndte at bruge dropbox, er det blevet meget nemmere at formatere. Der er næsten ikke noget jeg er nødt til at tage kopier af da det meste data ligger i dropbox (eller i forvejen på andre harddiske).
Nå ja, og så bliver eventuelle gruppemedlemmer på uddannelsen meget mere glad for dig!
Men kender du ikke i forvejen til dropbox?
Thoroughbreed (23051) skrev:markjensen (23050) skrev:Til filer man kan vel bruge dropbox. Og til bogmærker kan både Chrome og Firefox vist synkronisere out of the box. Jeg ville måske anbefale Chrome fordi den findes på flere platforme (selvom jeg dog selv bruger Firefox)
Du kan også bruge Skydrive, der starter du ud med 7GB gratis. (Dette bliver opgraderet til 27GB hvis du køber Office 365).
markjensen (23053) skrev:
Næææh, jeg har en NAS :)
Spøg til side - det eneste jeg har i skyen, er iCloud ...
HrJakobsen (23054) skrev:Du kan også bruge Skydrive, der starter du ud med 7GB gratis. (Dette bliver opgraderet til 27GB hvis du køber Office 365).
Hvad er mest simpelt? Det er svigermor der skal bruge det. Det skal helst bare være lidt alá drag'n'drop, hvor en mappe bliver synkroniseret.
- det med Win 9x/ME jeg tænker på, er den der kuffert-folder .. Er der slet ikke nogen der kan huske den o_O
Thoroughbreed (23055) skrev:markjensen (23053) skrev:
Næææh, jeg har en NAS :)
Spøg til side - det eneste jeg har i skyen, er iCloud ...HrJakobsen (23054) skrev:Du kan også bruge Skydrive, der starter du ud med 7GB gratis. (Dette bliver opgraderet til 27GB hvis du køber Office 365).
Hvad er mest simpelt? Det er svigermor der skal bruge det. Det skal helst bare være lidt alá drag'n'drop, hvor en mappe bliver synkroniseret.
- det med Win 9x/ME jeg tænker på, er den der kuffert-folder .. Er der slet ikke nogen der kan huske den o_O
Der er ikke rigtigt nogen forskel ud over designet på deres hjemmeside.
Skydrives hjemmeside er måske nemmere at finde ud af da den bruger "Metro"-designet.
Og så er 7GB i stedet for 2GB da også værd at skifte for:)
De bliver begge oprettet som mapper på computeren hvori alt bliver gemt i skyen. Så hvis filer skal gemmes er det jo bare at oprette mappen i Skydrive-folderen og så smide en genvej ud på skrivebordet.
Jeg bruger det til at have en back-up af mine skolefiler. (Sammen med Windows 8's FileHistory).
EDIT: Her kan du se hvordan de fungerer:
http://peecee.dk/uploads/022013/Skydrive.png
Ja, hvis man vil have sine data gennemgået, slettet og ens konto lukket, så skal man bare bruge skydrive.
De er ret upopulære da de lukker folks konti, hvis der er bare tvivl om der er ulovlige filer på kontoen, uanset om det er delte eller private filer.
De er ret upopulære da de lukker folks konti, hvis der er bare tvivl om der er ulovlige filer på kontoen, uanset om det er delte eller private filer.
Jeg tvivler på at hans svigermor skal have piratkopierede film til at lægge på hendes Skydrive.
Og de må nu gerne gå mine skolefiler igennem. Det er vist ikke dér det næste gennembrud inden for naturvidenskaben skal findes! :)
Jeg tvivler på at hans svigermor skal have piratkopierede film til at lægge på hendes Skydrive.
Og de må nu gerne gå mine skolefiler igennem. Det er vist ikke dér det næste gennembrud inden for naturvidenskaben skal findes! :)
Folk for lukket deres konti for at lægge videoer, musik og billeder op, som de selv har lavet.
Skal de endelig lukke en konto, skal der altså ikke være tvivl om at der er ulovligt indhold, ellers skal jeg i hvert fald ikke bruge deres "service".
Folk for lukket deres konti for at lægge videoer, musik og billeder op, som de selv har lavet.
Skal de endelig lukke en konto, skal der altså ikke være tvivl om at der er ulovligt indhold, ellers skal jeg i hvert fald ikke bruge deres "service".
Det lyder som om de har et ret aggressivt filter o.O
Jeg har nu ikke oplevet problemer med det, men det lyder da som noget de skal få styr på meget hurtigt før deres kunder smutter. Men som sagt har jeg ikke oplevet problemer med det.
Jeg har nu ikke oplevet problemer med det, men det lyder da som noget de skal få styr på meget hurtigt før deres kunder smutter. Men som sagt har jeg ikke oplevet problemer med det.
Hånter (23062) skrev:På mit arbejde er vi begyndt at modtage SINDSYGT mange SPAM-mails - kan det virkeligt passe, at det er så svært at administrere et SPAM-filter?!
Det er oftest fra SKAT, samt diverse mails om "Job i Tyskland"-online scam noget.
Jeg får vildt mange "this stock" "this company blah" mails for tiden, tror jeg har fået 10 bare i dag, ved ikke om nogle af de botnets der er blevet lukket er dukket op igen i nye former.
Same shit som vi er ude for, og som har været skyld i at firmaet har været afskåret fra internettet i 1,5 måned nu.
På politikken idag var der en artikel om det. Med info leveret fra Mandiant (leverandøren af moderselskabets sikkerhed) Der står ret skidt til i US generelt, hvor mange firmaer har fået stjålet data.
Kan ikke finde artiklen, chefen har sikkert sagt forkert netavis :P
Det vi oplever (testet i lukket miljø) er at spam-mailsne, når de åbnes, kører en applikation der tjekker hvilket domæne maskinen er medlem af - hvad der sker hvis den finder det rette domæne vides ikke - test-miljøet var workgroup-baseret.
http://politiken.dk/udland/ECE1902327/ny-rapport-k...
På politikken idag var der en artikel om det. Med info leveret fra Mandiant (leverandøren af moderselskabets sikkerhed) Der står ret skidt til i US generelt, hvor mange firmaer har fået stjålet data.
Kan ikke finde artiklen, chefen har sikkert sagt forkert netavis :P
Det vi oplever (testet i lukket miljø) er at spam-mailsne, når de åbnes, kører en applikation der tjekker hvilket domæne maskinen er medlem af - hvad der sker hvis den finder det rette domæne vides ikke - test-miljøet var workgroup-baseret.
http://politiken.dk/udland/ECE1902327/ny-rapport-k...
Den Britiske Mark Jensen
Jeg har fået en slowcooker med engelsk stik på, og ville så bare skrue det af og sætte et dansk stik på istedet... kan så se da jeg har skruet det af at der sidder en 3A sikring inde i det engelske stik...
kan jeg godt ignorere denne, og bare sætte et andet stik på, eller bør jeg beholde det engelske stik og smide en omformer på istedet?
Jeg har fået en slowcooker med engelsk stik på, og ville så bare skrue det af og sætte et dansk stik på istedet... kan så se da jeg har skruet det af at der sidder en 3A sikring inde i det engelske stik...
kan jeg godt ignorere denne, og bare sætte et andet stik på, eller bør jeg beholde det engelske stik og smide en omformer på istedet?
NightZtorm (23065) skrev:Den Britiske Mark Jensen
Altså, i værste fald kan du brænde noget af i gryden hvis den ikke kan holde til mere end 3A, men det er bare et varmelegeme og en temperaturstyrer, så hvis noget kortslutter burde hpfi relæet slå fra og beskytte dig, as per usual. Havde det været noget fintfølende og dyrt elektronik havde jeg ladet den sidde på for at beskytte apparatet i worst case, men her er det bare til besvær imho.
ps. jeg har også en engelsk slowcooker hvor jeg har pillet stikket og sikringen af uden problemer so far :)
Sikringer beskytter kun mod kortslutninger og kan slet ikke beskytte på samme måde som et HPFI-relæ.
Sikringen vil slet ikke gå, hvis der "kun" er et menneske i vejen.
Men England har en lov der gør at der skal sidde en sikring i selve stikproppen, hvilket faktisk er en god ting, da den så også beskytter, hvis man får kappet og kortsluttet ledningen ved et uheld.
Men der burde ikke være problemer ved at skifte stikproppen.
Sikringer beskytter kun mod kortslutninger og kan slet ikke beskytte på samme måde som et HPFI-relæ.
Sikringen vil slet ikke gå, hvis der "kun" er et menneske i vejen.
Men England har en lov der gør at der skal sidde en sikring i selve stikproppen, hvilket faktisk er en god ting, da den så også beskytter, hvis man får kappet og kortsluttet ledningen ved et uheld.
Men der burde ikke være problemer ved at skifte stikproppen.
Jakob Jakobsen (23069) skrev:Sikringen vil slet ikke gå, hvis der "kun" er et menneske i vejen.
det er ikke helt rigtigt den skal nok gå hvis der er et meneske imellem...men om man så lever bagefter, tjaa det er jo noget andet.
csstener (23070) skrev:Jakob Jakobsen (23069) skrev:Sikringen vil slet ikke gå, hvis der "kun" er et menneske i vejen.
det er ikke helt rigtigt den skal nok gå hvis der er et meneske imellem...men om man så lever bagefter, tjaa det er jo noget andet.
du har ikke ret, for igennem dig alene siger standarden at der er ca. 2k ohmm og det vil sige at en rå kortslutning gennem dig er:
230/2000 = 0.115A
Og det vil en 8, 10 eller 13 A sikring ikke engang blive varm af....
men til gængeld har man fundet ud af at menneskets hjerte max kan håndtere 30mA før det "stopper", så derfor har man et HPFI relæ som slår fra hvis der er en læk-strøm på over 30mA.
csstener (23070) skrev:det er ikke helt rigtigt den skal nok gå hvis der er et meneske imellem...men om man så lever bagefter, tjaa det er jo noget andet.
Sikringer beskytter ting, H(P)FI beskytter mennesker og dyr.
Mark ISP Jensen
Jeg har i dag fået et brev fra stofa om at de indfører fairuse grænser på forbindelserne (sikkert pga SE købet af stofa), men det betyder at fra at kunne benytte min linie fuldt ud altid kan jeg nu i princippet bruge alt mit data på 2 dage. Dette er jo en væsentlig forringelse af kontrakten.
Kan de bare ændre det, og det sur numse for mig? Nogen der ved hvordan reglerne er?
Jeg tror ikke jeg kommer til at ramme grænsen, men det er sådan lidt en princip ting, at man køber et produkt og får noget andet.
Jeg har i dag fået et brev fra stofa om at de indfører fairuse grænser på forbindelserne (sikkert pga SE købet af stofa), men det betyder at fra at kunne benytte min linie fuldt ud altid kan jeg nu i princippet bruge alt mit data på 2 dage. Dette er jo en væsentlig forringelse af kontrakten.
Kan de bare ændre det, og det sur numse for mig? Nogen der ved hvordan reglerne er?
Jeg tror ikke jeg kommer til at ramme grænsen, men det er sådan lidt en princip ting, at man køber et produkt og får noget andet.
Fjolle (23075) skrev:OxxY (23074) skrev:Kan de bare ændre det, og det sur numse for mig? Nogen der ved hvordan reglerne er?
Du kan vel opsige dit abonnement hvis du ikke gider ?
Og de har da haft fair use grænser i et stykke tid?
Jeg har ikke haft fair use før nu. Og ja jeg kan vel opsige mit abonnement. Det irriterer mig bare de kan ændre i vilkårene fra dag til dag uden at jeg kan gøre en skid som kunde. Derudover er deres fair use side godt nok intetsigende, de skriver 400gb svarer til 600 timers tv, hvorefter de har et eksempel med netflix som lige netop viser at det ikke giver 600 timer, wut... Og der er intet information på hjemmesiden eller i brevet om hvad der sker hvis jeg overstiger det. Fanme amatøragtigt. Oh well, jeg flytter nok snart, så hul idet...
Mort (23077) skrev:Kan du ikke sende dem et brev hvori du beskriver at du nu vil betale en fair use regning hver måned?
Så kan du passende beslutte dig for at du maximalt vil betale 100 kroner om måneden for det produkt du har fået.
haha, det ville da være en god idé :D
OxxY (23074) skrev:(sikkert pga SE købet af stofa)
Jeg må indrømme at jeg tvivler at SE har nået at få meget indflydelse på Stofas produkter endnu. Hvor lang tid har de officielt haft selskabet? En uge? 2?
forklar det til min arbejds kollega som fik en sikring til at springe(ja han havde lavet noget fusk) på 13A. dog så er han syge meldt på ubestemt tid.
forklar det til min arbejds kollega som fik en sikring til at springe(ja han havde lavet noget fusk) på 13A. dog så er han syge meldt på ubestemt tid.
Han har nok kommet til at kortslutte det han rodede med.
En ting er sikkert, sikringen sprang ikke fordi strømmen løb gennem ham. (Regner ikke med at vi snakker 10 kV. eller mere)
Han har nok kommet til at kortslutte det han rodede med.
En ting er sikkert, sikringen sprang ikke fordi strømmen løb gennem ham. (Regner ikke med at vi snakker 10 kV. eller mere)
Yvossen (23079) skrev:OxxY (23074) skrev:(sikkert pga SE købet af stofa)
Jeg må indrømme at jeg tvivler at SE har nået at få meget indflydelse på Stofas produkter endnu. Hvor lang tid har de officielt haft selskabet? En uge? 2?
Derfor kan man vel godt have haft en masse planlagt i pipelinen parat til at blive rullet ud når overtagelsen blev godkendt.
Mark "Lumia" Jensen
Imod al bedre dømmekraft, vil jeg prøve noget andet end "i-Verdenen" (iPhone/iPad etc.) - og leder efter en Nokia Lumia 800-820. Er der mon nogen herinde som har erfaringer med dem (jeg bruger Quiz Battle, Exchange, SMS, Mail og telefon). Og har en eller anden (TB?!) mon en sådan til salg?
Imod al bedre dømmekraft, vil jeg prøve noget andet end "i-Verdenen" (iPhone/iPad etc.) - og leder efter en Nokia Lumia 800-820. Er der mon nogen herinde som har erfaringer med dem (jeg bruger Quiz Battle, Exchange, SMS, Mail og telefon). Og har en eller anden (TB?!) mon en sådan til salg?
God ide! Jeg tror at jeg vil købe en Lumia her på Newz ;)
Spøg til side - prøvede en 8xx i butikken inden jeg købte min i5, og tror aldrig jeg bliver gode venner med WP/Tiles - er vist for usocial hvad det angår.
God ide! Jeg tror at jeg vil købe en Lumia her på Newz ;)
Spøg til side - prøvede en 8xx i butikken inden jeg købte min i5, og tror aldrig jeg bliver gode venner med WP/Tiles - er vist for usocial hvad det angår.
markjensen og noget med hdmi
Jeg har tit læst på nettet at man aldrig skal købe dyre HDMI-kabler og jeg har selv tidligere købt kabler fra DX som har været udmærket. Men da jeg fik en receiver, virkede kablerne enten ikke eller meget dårligt (der var underligt hvid støj på skærmen), men det virker fint efter jeg købte et dyrere kabel. Forklar mig hvorfor!
Edit: receiveren er fra Denon og både den og de dyre kabler er købt i hifiklubben (hvor de mener at der er forskel på kablerne og han var ikke overrasket over at det ikke virkede - men jeg har lidt svært ved at se forskel på snobberi og at der skulle være en reel forskel)
Jeg har tit læst på nettet at man aldrig skal købe dyre HDMI-kabler og jeg har selv tidligere købt kabler fra DX som har været udmærket. Men da jeg fik en receiver, virkede kablerne enten ikke eller meget dårligt (der var underligt hvid støj på skærmen), men det virker fint efter jeg købte et dyrere kabel. Forklar mig hvorfor!
Edit: receiveren er fra Denon og både den og de dyre kabler er købt i hifiklubben (hvor de mener at der er forskel på kablerne og han var ikke overrasket over at det ikke virkede - men jeg har lidt svært ved at se forskel på snobberi og at der skulle være en reel forskel)
Fordi folk er fulde af lort.
Der ER forskel på billige og dyre kabler. Er der meget støj eller er udstyret i enderne ikke perfekt så siger det sig selv at et kabel der ligger lige på grænsen ikke vil fungere optimalt.
Folk tror at fordi det er digitalt så virker det bare.
Der ER forskel på billige og dyre kabler. Er der meget støj eller er udstyret i enderne ikke perfekt så siger det sig selv at et kabel der ligger lige på grænsen ikke vil fungere optimalt.
Folk tror at fordi det er digitalt så virker det bare.
Et hdmi kabel kan godt blive af så ringe kvalitet af signal støj forholdet bliver så dårligt at modtager siden har svært ved at læse det digitale signal. Dette sker oftest ved længere kabeltræk (eller ved rigtig dårlige connectors). I nogen særlige tilfælde kan uskærmede kabler også blive påvirket af støj fra tv og reciever der derved laver artifacts på signalet, og hvis det er tilfældet vil et bedre skærmet kabel måske sørge for den støj ikke kommer ind.
Men når det så er sagt, så kan man ikke få bedre billede og lyd med de bedre kabler hvis signalet rent faktisk kommer rent igennem, hvilket de godt kan finde på at sige nede i hifiklubben og lign forretninger.
Men når det så er sagt, så kan man ikke få bedre billede og lyd med de bedre kabler hvis signalet rent faktisk kommer rent igennem, hvilket de godt kan finde på at sige nede i hifiklubben og lign forretninger.
Ronson (23090) skrev:Der ER forskel på billige og dyre kabler. Er der meget støj eller er udstyret i enderne ikke perfekt så siger det sig selv at et kabel der ligger lige på grænsen ikke vil fungere optimalt.
Er der tale om et digitalt signal, kommer det enten igennem eller også gør det ikke.
Kommer signalet igennem på et kabel til 20 kr. er det nøjagtigt lige så godt som et kabel til 500kr.
Hvis kablet er godt nok til at det digitale signal kommer fejlfrit igennem fra afsender til modtager, så er kablet godt nok, og der vil derfor ikke være nogen forbedring ved at købe et bedre/dyrere kabel med bedre afskærmning. Hvis kablet er så dårligt/kablet er så langt, at der sker fejl, så er kablet for dårligt og problemet vil i mange tilfælde kunne udbedres af et kabel i højere kvalitet, hvor støjen måske formindskes.
Netværks signal er vel også digitalt? Hvis du så får et billigt kabel der enten ikke er ordenligt sielded eller enderne er ikke er snoet ordenligt ud mod stikkene, så kan du sagtens ende med at få så meget støj på kablet at endepunkterne bliver nød til at fejlrette. Her kan du så falde fra 1 Gbit til 100 Mbit.
Det samme må vel gælde få et "digitalt" signal på dit HDMI kabel. (Signalet er vel stadig analogt, altså elektroniske impulser og kan derfor forstyrres.)
Et 1080p billede kræver vel en hvis båndbredde. Hvis støjen på signalet bliver så kraftigt at der er lidt for lidt båndbredde til 1080p, så vil modtager enheden vel begynde at fejlrette i stedet for at give sort skærm. Billedestøj.
Som Sand nu siger, kort inden jeg var færdig, så hvis der kræves f.eks. 1000 Mbit for 1080p og kablet er så modtagende for støj at den kun kan lukke 950 Mbit igennem, så vil der være for lidt signal, men stadig noget.
Dog om kablet kan lukke 1000 Mbit igennem eller 10000 Mbit, så kan det være lige meget.
Netværks signal er vel også digitalt? Hvis du så får et billigt kabel der enten ikke er ordenligt sielded eller enderne er ikke er snoet ordenligt ud mod stikkene, så kan du sagtens ende med at få så meget støj på kablet at endepunkterne bliver nød til at fejlrette. Her kan du så falde fra 1 Gbit til 100 Mbit.
Det samme må vel gælde få et "digitalt" signal på dit HDMI kabel. (Signalet er vel stadig analogt, altså elektroniske impulser og kan derfor forstyrres.)
Et 1080p billede kræver vel en hvis båndbredde. Hvis støjen på signalet bliver så kraftigt at der er lidt for lidt båndbredde til 1080p, så vil modtager enheden vel begynde at fejlrette i stedet for at give sort skærm. Billedestøj.
Som Sand nu siger, kort inden jeg var færdig, så hvis der kræves f.eks. 1000 Mbit for 1080p og kablet er så modtagende for støj at den kun kan lukke 950 Mbit igennem, så vil der være for lidt signal, men stadig noget.
Dog om kablet kan lukke 1000 Mbit igennem eller 10000 Mbit, så kan det være lige meget.
Yvossen (23094) skrev:Det samme må vel gælde få et "digitalt" signal på dit HDMI kabel. (Signalet er vel stadig analogt, altså elektroniske impulser og kan derfor forstyrres.)
Nu er et digitalt signal netop digitalt, 5 V. giver et 1. og 0 V. giver et 0.
For at der skal komme støj nok på kablet til at signalet degraderes, skal der altså induceres omkring +/- 2,5 V. over kablets længde.
Det er faktisk ret meget og så meget at billige kabler, så vidt jeg husker, skal godt over 5 meter, før det vil være et problem.
Der er et par artikler her og her.
Nu skriver herren jo heller ikke hvor langt kablet er. Jeg vil også lige lave en disclaimer, jeg har ingen anelse om hvordan HDMI standarden er.
Jeg har selv købt et kabel på DX, det billigste jeg kunne finde. Den er omkring en meter og den har ingen billede problemer. At den så kun er HDMI 1.3 og ikke understøtter CEC, det er så en fejl fra min side, jeg kunne bare have læst inden jeg købte det.
Men, som du selv siger, så kan der være forskel på et billigt og et dyrere HDMI kabel. Om det så efter X pris ikke giver nogen forskel på pris og signal eller vi skal have X meter for at det giver en forringelse, det er så en anden snak.
Nu skriver herren jo heller ikke hvor langt kablet er. Jeg vil også lige lave en disclaimer, jeg har ingen anelse om hvordan HDMI standarden er.
Jeg har selv købt et kabel på DX, det billigste jeg kunne finde. Den er omkring en meter og den har ingen billede problemer. At den så kun er HDMI 1.3 og ikke understøtter CEC, det er så en fejl fra min side, jeg kunne bare have læst inden jeg købte det.
Men, som du selv siger, så kan der være forskel på et billigt og et dyrere HDMI kabel. Om det så efter X pris ikke giver nogen forskel på pris og signal eller vi skal have X meter for at det giver en forringelse, det er så en anden snak.
Tak for de mange gode indlæg.
Jeg har købt lidt forskellige kabler, men de er alle max 2 meter lange.
Jeg har købt lidt forskellige kabler, men de er alle max 2 meter lange.
Jeg ved noget om ethernet og alt andet lige må digitale signaler i kabler ikke afvige så meget i funktion om det er ethernet eller HDMI. Dårlig afskærmning giver mere støj i signalet og mindre båndbredde.
Og, velkommen til newz.dk her er alle eksperter på alle emner. :)
Jeg ved noget om ethernet og alt andet lige må digitale signaler i kabler ikke afvige så meget i funktion om det er ethernet eller HDMI. Dårlig afskærmning giver mere støj i signalet og mindre båndbredde.
Og, velkommen til newz.dk her er alle eksperter på alle emner. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.