mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Chewy (27350) skrev:Min bror har lige fundet ud af at han skal ud at rejse imorgen tidlig.
Så nu har jeg fået travlt med at smide film ned på hans tablet.
I den forbindelse har jeg behov for at konverterer filerne til et mere kompakt format, så de fylder mindre. Hvilket program anbefaler i til det?
handbrake.
edit: hah var ikke på sidste side.
Nogen der kender noget sjovt tilbehør til en iPad air 2?
Er blank hvad angår gave-ideer til dne gamle.
SlettetBruger (27354) skrev:Nogen der kender noget sjovt tilbehør til en iPad air 2?
http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-an...
- edit -
Ved ikke om den passer til en iPad Air 2
- edit2 -
NSFW btw
+1
Jeg har selv en Asus RT-AC68U. Den fungerer fremragende - lige bortset fra at ingen af mine enheder har AC-netkort. Den er lidt over dit budget, men så absolut alle pengene værd.
+1
Jeg har selv en Asus RT-AC68U. Den fungerer fremragende - lige bortset fra at ingen af mine enheder har AC-netkort. Den er lidt over dit budget, men så absolut alle pengene værd.
SlettetBruger (27343) skrev:Nogen der kan anbefale DAB radio der også kan tage imod musik fra Bluetooth?
Et genkendeligt mærke ville være at foretrække, og den skal kunne håndtere Die MF Die uden at man brækker sig over lydkvalitet.
http://www.aldi.dk/aldi_dab_radio_med_bluetooth_48...
Det er da til køb-og-smid-ud-pris.
Router-funktionaliteten skal vel slukkes i modemmet, og så tænker jeg at man også kan nogle ting inde på Mit Stofa.
Jeg bruger selv YouSee, og der skulle jeg kun fjerne fluebenet i "Brug NAT". Så overtog routeren IPen efter ca. 5 minutter, og jeg skulle aktivere routeren via YouSees aktiveringsside som helt automatisk kom frem.
Eventuelt kan du vel ringe til deres support eller skrive på Facebook og høre om de kan give dig en vejledning.
Router-funktionaliteten skal vel slukkes i modemmet, og så tænker jeg at man også kan nogle ting inde på Mit Stofa.
Jeg bruger selv YouSee, og der skulle jeg kun fjerne fluebenet i "Brug NAT". Så overtog routeren IPen efter ca. 5 minutter, og jeg skulle aktivere routeren via YouSees aktiveringsside som helt automatisk kom frem.
Eventuelt kan du vel ringe til deres support eller skrive på Facebook og høre om de kan give dig en vejledning.
snesman (27363) skrev:#27359
Når det nu er stofa, og dermed kommer gennem antenne kabel, skal stofa routere vel bare bruges i noget bridge mode med dem nye router koblet på?
Jeg har kun Stofa gennem fiberboks, men router-funktionaliteten blev fjernet deri. Alternativt, så kan Asus RT bruges i AP-mode. Men, det er ganske let at få slået router-funktionaliteten fra ved Stofas kundesupport hvis det er muligt med enheden.
snesman (27358) skrev:Hvilken router skal man købe, så det trådløse netværk kan virke bedre end på Stofas standardrouter? Der er ikke kæmpe krav til rækkevidde. Pris under 1000 kr.
Min er en Cisco EPC 3925 og fungere glimrende (med 'en bruger, ved ikke hvis der er flere på)?
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til Post DK, lige nu.
Bestilte en ny PSU hos Proshop og glemte at rette leveringsadressen til mit arbejde, så nu har jeg fået en pakkeseddel i postkassen.
Pakken kan afhentes fra "13/12 fra kl. 13".
Postbutikken i den lokale Superbest lukker kl. 13.
Hvad fa'en gør man? Kunne man ikke luske derned 17.30 i dag og se om postbuddet har været retur med pakken og så se om man kan sweettalke sig til pakken?
Bestilte en ny PSU hos Proshop og glemte at rette leveringsadressen til mit arbejde, så nu har jeg fået en pakkeseddel i postkassen.
Pakken kan afhentes fra "13/12 fra kl. 13".
Postbutikken i den lokale Superbest lukker kl. 13.
Hvad fa'en gør man? Kunne man ikke luske derned 17.30 i dag og se om postbuddet har været retur med pakken og så se om man kan sweettalke sig til pakken?
#67 jo da.. Det trick gør jeg også ofte på Posthuset. Godt nok med svingende succes, men det ligger 300 meter fra mig, så kan man jo lige så godt prøve.. Bare det er lige inden lukketid eller sådan noget.
Kan du evt. ikke se på TracknTrace om den er lagt til levering i SuperBest?
kinaholm (27368) skrev:#67 jo da.. Det trick gør jeg også ofte på Posthuset. Godt nok med svingende succes, men det ligger 300 meter fra mig, så kan man jo lige så godt prøve.. Bare det er lige inden lukketid eller sådan noget.
Jeg har 50 meter, så det er vel et forsøg værd.
Der er ikke opdateret på T&T siden de skrev, at de havde forsøgt levering. Postbuddet er nok ikke tilbage endnu.
Hvor lang tid, hvis der er en grænse, må der gå, før en butik hæver beløbet for et køb på ens Visakort? Jeg undrer mig bare, for det er satme et gammelt køb, der først er hævet nu.
XorpiZ (27372) skrev:"Vi har ikke fået pakken endnu". :<
Træls at have et nyt grafikkort liggende, og så ikke have en PSU der kan trække det...
Ind til Webhallen! Eller FComputer? Annuler købet, webhallen er jævnt billig.
Zombie Steve Jobs (27374) skrev:XorpiZ (27372) skrev:"Vi har ikke fået pakken endnu". :<
Træls at have et nyt grafikkort liggende, og så ikke have en PSU der kan trække det...
Den slags har vi ikke i det mørke jylland, desværre. Jeg må vente til i morgen!
XorpiZ (27375) skrev:Zombie Steve Jobs (27374) skrev:XorpiZ (27372) skrev:"Vi har ikke fået pakken endnu". :<
Den slags har vi ikke i det mørke jylland, desværre. Jeg må vente til i morgen!
:( øv!
Jeg køber alt mit i fysiske butikker, tror det handler om tålmodighed på minus 80000 og at jeg hader posten, der aldrig rigtig kommer når man er hjemme eller gider ringe på. Udover UPS, når det er Corsair, der sender. RMA i tirsdags, ny blæser modtaget i går. Det er sgu service.
Zombie Steve Jobs (27376) skrev:
Jeg køber alt mit i fysiske butikker, tror det handler om tålmodighed på minus 80000 og at jeg hader posten, der aldrig rigtig kommer når man er hjemme eller gider ringe på. Udover UPS, når det er Corsair, der sender. RMA i tirsdags, ny blæser modtaget i går. Det er sgu service.
Lyder fornuftigt. Det skal jo ikke være de 100 kroner der gør forskellen, hvis man kan få det i hænderne her og nu :D
XorpiZ (27377) skrev:Zombie Steve Jobs (27376) skrev:
Lyder fornuftigt. Det skal jo ikke være de 100 kroner der gør forskellen, hvis man kan få det i hænderne her og nu :D
Og de 100 kroner bliver tit spist op af fragt. Yderligere: Webhallen er vist mere eller mindre det billigste i DK, så må man tage med, at der er svensk/dansk på de forskellige sider, men fantastisk, at jeg bare kan vade derind eller til Fcomputer og hente til nogenlunde fornuftig pris. Udover BJtrading er de satme billige, men både "BJ" og "Trading" i det navn gør, at jeg ikke kunne finde på at købe noget der. Og deres hjemmeside også. Shudders!
Zombie Steve Jobs (27378) skrev:Og de 100 kroner bliver tit spist op af fragt. Yderligere: Webhallen er vist mere eller mindre det billigste i DK, så må man tage med, at der er svensk/dansk på de forskellige sider, men fantastisk, at jeg bare kan vade derind eller til Fcomputer og hente til nogenlunde fornuftig pris. Udover BJtrading er de satme billige, men både "BJ" og "Trading" i det navn gør, at jeg ikke kunne finde på at købe noget der. Og deres hjemmeside også. Shudders!
Har kun haft gode erfaringer med BJ faktisk. De var lynhurtige til en RMA på et bundkort for nogle år siden.
Jeg får umiddelbart ikke noget lyd ud af mine baghøjtalere når jeg ser youtube. Kun Front og Center...
Der er fint 5.1 når jeg ser film og serier via XBMC, så setupet virker...
Så mit spørgsmål lyder. Er der nogen der kan henvise til et youtube klip der med 100% sikkerhed har 5.1 lyd?
Der er fint 5.1 når jeg ser film og serier via XBMC, så setupet virker...
Så mit spørgsmål lyder. Er der nogen der kan henvise til et youtube klip der med 100% sikkerhed har 5.1 lyd?
This video is provided by Dolby Digital to check if your 5.1 Speakers are working properly.
Se comments.
Mit spørgsmål til tråden:
Hvad vejer hovedet på en stor hereford tyr?
i.flg. danskkoedkvaeg.dk vejer en stor tyr mellem 1.000 kg og 1.200 kg, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står hvad hovedet vejer alene. Det skal ikke bare være kraniet, men hoved med hud, snot, hjerne, mule og alting.
Chewy (27350) skrev:Min bror har lige fundet ud af at han skal ud at rejse imorgen tidlig.
Så nu har jeg fået travlt med at smide film ned på hans tablet.
I den forbindelse har jeg behov for at konverterer filerne til et mere kompakt format, så de fylder mindre. Hvilket program anbefaler i til det?
https://handbrake.fr/
holmen (27383) skrev:
This video is provided by Dolby Digital to check if your 5.1 Speakers are working properly.
Se comments.
Mit spørgsmål til tråden:
Hvad vejer hovedet på en stor hereford tyr?
i.flg. danskkoedkvaeg.dk vejer en stor tyr mellem 1.000 kg og 1.200 kg, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står hvad hovedet vejer alene. Det skal ikke bare være kraniet, men hoved med hud, snot, hjerne, mule og alting.
Umiddelbart en 200 kg vil jeg tro.
Meh, så de har sneget en rådden alpha*-version ind man ikke rigtig kan bruge til noget.
edit: * undskyld, super-beta. Måske det betyder præ-alpha hos google.
http://www.version2.dk/artikel/nu-forstaar-google-roedgroed-med-floede-68940 skrev:Det er stadig ikke muligt at bruge danske stemmekommandoer til at udnytte funktionerne i sin Android-smartphones og eksempelvis bede den om at slå en rute op på Google Maps. Denne funktion er også kendt som ‘OK Google’, fordi den bliver aktiveret til at lytte efter stemmekommandoer, når du siger disse ord.
OK Google er dog indtil videre kun tilgængelig på engelsk, spansk, tysk og seks andre sprog
edit: * undskyld, super-beta. Måske det betyder præ-alpha hos google.
http://www.answers.com/Q/How_much_does_a_cow%27s_h...
A cow skull weighs about 8-12 pounds (with the lower jaws attached), and a head with flesh weighs about 20-30 poundsom det passer aner jeg ikke...
holmen (27393) skrev:http://www.answers.com/Q/How_much_does_a_cow%27s_head_weighA cow skull weighs about 8-12 pounds (with the lower jaws attached), and a head with flesh weighs about 20-30 poundsom det passer aner jeg ikke...
15 kg? Det lyder umiddelbart af meget lidt. Jeg ville skyde på 60-100 kg
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27394) skrev:holmen (27393) skrev:http://www.answers.com/Q/How_much_does_a_cow%27s_head_weigh
om det passer aner jeg ikke...
15 kg? Det lyder umiddelbart af meget lidt. Jeg ville skyde på 60-100 kg
Teknisk set skal det vel også specificeres hvor meget af nakken og halsen der følger med, jeg har holdt et ko-kranie med horn en gang, og det vejede ikke ret meget.
Qw_freak (27395) skrev:Teknisk set skal det vel også specificeres hvor meget af nakken og halsen der følger med, jeg har holdt et ko-kranie med horn en gang, og det vejede ikke ret meget.
Nåja, god pointe - jeg tænker hovedet plus halsen ...
Ronson ⅍ (27391) skrev:Meh, så de har sneget en rådden alpha*-version ind man ikke rigtig kan bruge til noget.
Ud fra videoen i #27388 vil jeg mene at Google kan mere på dansk end IBM kunne på engelsk i 1986.
Du kan i øvrigt sætte den til både Engelsk US og dansk så du kan bruge "OK Google" og derefter sige noget på dansk du vil søge efter.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/12/15/121509...
Har DSB virkeligt planlagt forsinkelser i december med vilje?
Hvis det ikke er sne, varme eller noget helt andet - ja så er der pludselig skinnefejl ...
... gad vide om DSB kan køre en hel måned uden forsinkelser o_O
Har DSB virkeligt planlagt forsinkelser i december med vilje?
Hvis det ikke er sne, varme eller noget helt andet - ja så er der pludselig skinnefejl ...
... gad vide om DSB kan køre en hel måned uden forsinkelser o_O
Findes der hackere i DK, der har lyst til at tale om HVORFOR de hacker (evt. anonymt) til noget TV? Kender I nogle, evt.? Hvor går man hen?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.