mboost-dp1

unknown

Linux kan nu boote på Xbox

- Via Computerworld DK -

Det er nu lykkedes for The Xbox-Linux Project at få Linux-kernen til at boote på en umodificeret Xbox. De mangler stadig en del drivere for at kunne starte et funktionelt system, men det er alligevel et skridt i den rigtige retning.





Gå til bund
Gravatar #1 - Fafler
14. aug. 2002 20:56
Hvad er det nu lige vi skal med det? Hvis nu Xæsken indeholdt noget revolutionerende hardware sådom CPU'en i en PS2, så ville det være interesant, men den sølle processorkraft den kan levere gør det jo ikke særlig sjovt at lege med.
Gravatar #2 - annoia
14. aug. 2002 21:01
Billig server f.eks?
Gravatar #3 - annoia
14. aug. 2002 21:02
Eller.... Ret dyr server, men alligevel :)
Gravatar #4 - Cyrack
14. aug. 2002 21:03
Ikke udover at det er en billig computer, hvilket gør at den er aktuel til fx textbehandling og til at surfe med på dit fjernsyn (28" 'puterskærm) plus bare det at få Linux til at boot på et M$ produkt er ganske underholdende...

//ZyBo[SE]
Gravatar #5 - bnm
14. aug. 2002 21:04
triviel principsag
Gravatar #6 - annoia
14. aug. 2002 21:08
Taget i betragtning at stort set alle konsoller (incl Xbox) bliver solgt med underskud, skulle det være ganske profitabelt at købe sådan en til server. Der er jo også en del optimeringer (grafiske... Også andet?) i forhold til PCen.
Gravatar #7 - <3Thinkpads
14. aug. 2002 21:16
#6: Xbox'e og PS2'er bliver altså ikke solgt med underskud vist du tænker på detail-handler...
Gravatar #8 - Kegle
14. aug. 2002 21:18
#6

Jeg tror nok at du kan kysse alt grafikken og håb om gode 3d-drivere farvel.

#7

Hvem skulle lige være dum nok til at tro det?
Gravatar #9 - <3Thinkpads
14. aug. 2002 21:19
#8 åbenbart annoia....
Gravatar #10 - Kegle
14. aug. 2002 21:20
#9

Nej, det er sgu nok dig og det er nok også dig som tolker annoia forkert.

Det er jo almen viden at producenterne dumper priserne og prøver at tjene pengene hjem på spil osv.
Gravatar #11 - annoia
14. aug. 2002 21:28
Pom pom...

http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2099319,00....

"Microsoft launched the Xbox today in the US at a retail price of $299. Estimates of Microsoft's cost to build each unit have ranged from $320 to $400. Microsoft representatives would not comment on manufacturing costs. The console will launch on 14 March, 2002 in the UK, with a retail price of £299. "

Og hvorfor skulle detailhandler dog sælge dem med underskud? Dem har jeg intet imod.
Gravatar #12 - qXz
14. aug. 2002 21:48
Men hvad sker der dog når Xbox kommer på nettet/bredbånd?... tror i ikke bare den downloader en update automatisk og laver det sådan at den ikke virker med den linux ligevel? og bliver ved med det?...
Gravatar #13 - <3Thinkpads
14. aug. 2002 22:14
11: Sorry my bad..! Troede faktisk de gjorde det...Men hvorfor detail handlerne skulle sælge dem med underskud? Vel af den samme grund som MS og Sony gør, håber på at tjene dem hjem ved spil...! Jeg ved da der hvor jeg arbejder, tjerner vi ikke på PS2 og Xbox vi taber omkring 75kr på dem, men dem kan vi tjene hjem på andre måder....(tillæg-forsikring, spil, memorycards, xtra gamepad osv...

#9: almen viden hmmm....
Gravatar #14 - west
14. aug. 2002 22:19
#1 RDX - 2 grunde:

- 1. At køre Linux på M$-hw ... der er sq da en vis nørd-værdi(?) i det .. :P
- 2. Sikkert af samme grund udlovede en eller anden kr./$ (husker ikke lige) 200.000 for en Loonix til X-dåsen ...

West - som glæder sig til den nye engine ...
Gravatar #15 - Xeon
15. aug. 2002 00:36
#12 :

Jeg tror den får svært ved at hente en update fra MS når der ligger linux-software på den.
Gravatar #16 - amokk
15. aug. 2002 01:53
#12 LOL lige meget hvad den henter er det da stadig muligt at boote fra den cd du smider i, om så det er et spil eller en linux - tror du at alle xboxes er lavet til at gå ud på nettet og hente en opdatering der "beskytter" mod fremmede operativsystemer...

well er det ik lidt skævt dimensioneret at have en server med 64 MB shared ram, 10 GB hd, 1 netkort og et gfxkort som er større end Geforce 3?
Gravatar #17 - Hio
15. aug. 2002 04:06
Nu er der jo så også udlovet en pæn sum penge, for en fuld funktionel Xbox med Linux...

Og nej, jeg tror heller ik Xbox'en ville få nemt ved at downloade noget som helst, når man har fjernet det, der ber' den om at downloade det =)
Gravatar #18 - XorpiZ
15. aug. 2002 05:57
#17

det kunne jo være indbygget i en ROM chip?
Gravatar #19 - ghostcom97
15. aug. 2002 06:17
jeg er lidt i tvivl om det virklig har været på en <STRONG>U</STRONG>modificeret XBox!!
For i så fald er ligepludselig blevet muligt at på en <STRONG>U</STRONG>modificeret XBox at boote op på en cd og så skifte over til sin pirat skive med et eller andet spil! Det svarer faktisk til det samme!!

XGryden kan nemmelig ikke boote alm. CD-RW skiver uden at have været udsat for et BIOS hack i form af ny chip eller hvis det er endeligt er lykkedes en at flashe sin konsol igen med en hacked BIOS...
Gravatar #20 - Lencor
15. aug. 2002 06:52
Det er altså <STRONG>IKKE </STRONG>en <STRONG>U</STRONG>modificeret Xbox! De har brugt en hjemmelavet ROM-replacement mm. Så den er temmelig modificeret...
Gravatar #21 - XorpiZ
15. aug. 2002 07:10
#19 & #20

Ja, jeg kan heller ikke se, hvor der står, at de klarede det på en umodificeret XBox...udover i nyhedsreferatet naturligvis.
Gravatar #22 - fzkuno
15. aug. 2002 11:02
Jeg troede der sad en PIII 733 i Xboxen..
Ifølge bootlog'en så er det en Cu-Celly 766 Mhz.

Gad vide hvem den anonyme donor er til projektet... Mon ikke det er Michael Robertson, manden bag Lindows projektet.
Gravatar #23 - amokk
15. aug. 2002 11:06
#18 du kender vel MS, tror du selv de har været så betænksomme at lave en rom chip med instruktionen

if (cd_content=="Linux") {
deny();
echo "M$ rulez da world! No freakin' pinguins allowed here!"
}
else boot();


#19 min computer kan sgu heller ik botte fra en CD-RW men det går fint fra en CD-R :-)

#22 LOL der er ik den store forskel...

det er rent faktisk en P3 733, med den halve cache. dvs. en mellemting mellem celeron og P3
Gravatar #24 - oc
15. aug. 2002 12:17
#23 og glem ikke at minde dem om at det er hbveken mere eller mindre end et gf 3 a la nforce hvis det ikke lige frem er nforce due bare har bygget lidt om , og nej jeg gad ikk have den møgkasse som server min server larmer faktisk mindre end en xbox og yder en del bedre .
Gravatar #25 - funkymonkey
15. aug. 2002 14:39
24#
Og hvad kostede den så?
Gravatar #26 - plexus2k
15. aug. 2002 16:20
Er der egentlig nogen der har købt/prøvet linux kittet til PS2'eren? :)
Gravatar #27 - 3nR1Qu3_DAMN
15. aug. 2002 17:28

Jeg synes at det er for klamt! Xbox burde kun kører med Microsoft OS's hvis det er deres konsol. BTW synes jeg at Linux er noget lugtende sprøjt. Det kan godt være at Windows indeholder en hel del errors, men jeg holder mig alligevel til Windows...
Gravatar #28 - sKIDROw
15. aug. 2002 18:23

"Jeg synes at det er for klamt!"
Okay så er stilen lagt for resten af indlægget...

"Xbox burde kun kører med Microsoft OS's hvis det er deres konsol."
Det er vel op til ejeren at bestemme.

"BTW synes jeg at Linux er noget lugtende sprøjt. Det kan godt være at Windows indeholder en hel del errors, men jeg holder mig alligevel til Windows..."
Fair nok..
Men det skal vel ikke afholde os andre fra at bruge Linux også på XBOX.. ;o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login