2016 blev året, hvor virtual reality blev konkretiseret med nyt hardware til slutbrugeren fra både HTC, Oculus, Google, Sony og OSVR.
Tom’s Hardware har spurgt folk, der arbejder i virtual reality-branchen om, hvad de forventer af udvikling indenfor området i 2017.
Her er holdningerne delte. Mens 2016 måske blev ‘Year of VR’, ser nogle 2017 som et kommende ‘Year of VR Software’ – vi skal med andre ord forvente, at udviklerne i år begynder at lancere spil og andet indhold, der udnytter VR-platformen bedre end det, vi har set hidtil.
Udviklerne skulle ganske enkelt nu haft den nødvendige tid til at blive kloge på VR-platformens potentiale.
Sidste år købte omkring 1,5 millioner brugere ifølge SuperData Research det dyre VR-udstyr fra Oculus, HTC og Sony, og salget forventes at tage yderligere fart i år.
Der er dog også nogle, som stadig tror, de største landvindinger vil ske på hardware-siden.
Tryk på 'Læs mere' for at læse hele nyheden.